Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Rodyti pilną sąrašą Atkreipkite dėmesį! Jūs pasinaudojote įrašų filtru, todėl matote susiaurintą sąrašą.
  • Tachografai ir jų naudojimas 27
    • Tachografų naudojimas 27
      • 1.

        Ar vairuojant keleivinę transporto priemonę nekomerciniu tikslu reikia laikytis Reglamento (EB) Nr. 561/2006 vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo?

         

        Reglamento (EB) Nr. 561/2006 režimas netaikomas, kai vairuojama nuo 10 iki 17 vietų turinčią transporto priemonę ir ši transporto priemonė naudojama keleiviams vežti nekomerciniais tikslais*. Tokios transporto priemonės vairuotojas privalo laikytis Apraše** nustatyto darbo ir poilsio režimo, o apskaitą fiksuoti tam naudodamas metrologiškai patikrintą tachografą ir registracijos lapą arba asmeninę vairuotojo kortelę***.

        Kiti atvejai, kai reikia laikytis Apraše nustatyto darbo ir poilsio režimo ir naudoti tachografą, yra nustatyti Reglamento (EB) Nr. 561/2006 13 straipsnio 1 dalyje.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais) 13 straipsnio 1 dalies i punktas;

        Keleivių vežimas nekomerciniais tikslais apima keleivių vežimą, atliktą privataus asmens savo sąskaita tik per laisvalaikio veiklą, ir už šį vežimą negaunamas joks atlygis.

        ** Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ (toliau ir tekste – Aprašas), 17 punktas.

        *** 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 23 straipsnio 1 dalis; Aprašo 18 punktas.

         

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

         

        Atnaujinta: 2020 07 23

      • 2.

        Ar vairuojant krovininę transporto priemonę nekomerciniu tikslu reikia laikytis Reglamento (EB) Nr. 561/2006 vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo?

         

        Reglamento (EB) Nr. 561/2006 režimas ir reikalavimas naudoti tachografą netaikomas, kai transporto priemonės ar jų junginio didžiausia leidžiamoji masė neviršija 7,5 t ir yra naudojama kroviniams vežti nekomerciniais tikslais*.

        Kiti atvejai, kai nereikia laikytis Reglamento (EB) Nr. 561/2006 vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo ir nereikia naudoti tachografo, nurodyti šio Reglamento (EB) Nr. 561/2006 3 straipsnyje.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais) 3 straipsnio h dalis;

        Krovinių vežimas nekomerciniais tikslais apima krovinių vežimą, atliktą privataus asmens savo sąskaita tik per laisvalaikio veiklą, ir už šį vežimą negaunamas joks atlygis.

        ** 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 23 straipsnio 1 dalis.

         

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

         

        Atnaujinta: 2020 07 23

      • 3.

        Ar darbo dienos pabaigoje vairuotojas turi išimti savo kortelę iš tachografo?

        Vairuotojas savo vairuotojo kortelę turi naudoti kiekvieną dieną, kurią jis vairuoja transporto priemonę, pradedant nuo tos akimirkos, kai perima transporto priemonės valdymą, ir iki kasdienio darbo laiko pabaigos*, todėl dienos pabaigoje vairuotojo kortelę reikia išimti iš tachografo (jei poilsiu nebus naudojamasi transporto priemonėje).

         

        * 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 34 straipsnio 1 dalis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 10 17

      • 4.

        Kur vyksta vairuotojų ir įmonių atstovų mokymas?

        Skaitmeninių tachografų sistemos vartotojų (vairuotojų bei įmonių atstovų) mokymus organizuoja VšĮ „Linavos“ mokymo centras (Jankiškių g. 41, Vilnius, tel. 8 611 24 413, el. p. mc@linava.lt), UAB Mokymo centras „9 sritys“ (Justiniškių g. 14, Vilnius, tel. 8 670 50 507, el. p. info@9sritys.lt) bei kitos įmonės ar įstaigos.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 5.

        Kokius duomenis privaloma įrašyti tachografo registracijos lape?

        2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 34 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad kiekvienas transporto priemonės, kurioje sumontuotas analoginis tachografas, vairuotojas į savo registracijos lapą įrašo šią informaciją:

        a) pradėdamas naudoti registracijos lapą – savo pavardę ir vardą;

        b) registracijos lapo naudojimo pradžios datą ir vietą, taip pat naudojimo pabaigos datą ir vietą;

        c) kiekvienos transporto priemonės, kuriai vairuotojas priskirtas, registracijos numerį (pirmosios įregistruotos į registracijos lapą kelionės pradžioje ir kitos, jei persėdama į kitą transporto priemonę, kai naudojamas registracijos lapas);

        d) odometro rodmenis:

        i) įregistruotus į registracijos lapą pirmos kelionės pradžioje;

        ii) įregistruotus į registracijos lapą paskutinės kelionės pabaigoje;

        iii) jei darbo dienos laikotarpiu persėdama į kitą transporto priemonę, pirmosios transporto priemonės, kuriai vairuotojas priskirtas, rodmenis ir kitos transporto priemonės rodmenis;

        e) bet kurio transporto priemonės pakeitimo laiką.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 6.

        Ar galima vairuoti transporto priemonę, jeigu pasibaigė vairuotojo kortelės galiojimo laikas?

        Negalima, vairuotojui neleidžiama naudoti kortelės, kurios galiojimo laikotarpis yra pasibaigęs*.

         

        * 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 27 straipsnis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 7.

        Įmonė įsigijo transporto priemonę su skaitmeniniu tachografu, kurio metrologinė patikra dar galioja. Ar reikia atlikti metrologinę patikrą?

        Tachografų kortelių naudojimą ir vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo apskaitą reglamentuoja 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1).

        Transporto priemonėse sumontuota įranga turi būti periodiškai tikrinama po kiekvieno jos remonto, kiekvienąkart pasikeitus transporto priemonės būdingajam koeficientui ar padangų efektyviajam apkritimo ilgiui, jei įrangos UTC laiko rodmuo skiriasi nuo tikrojo laiko daugiau kaip 20 minučių, pasikeitus transporto priemonės valstybiniam numeriui arba bent kartą per dvejus metus (24 mėnesius) po paskutinės patikros.

        Atsižvelgiant į anksčiau pateiktą informaciją, pasikeitus transporto priemonės valstybiniam numeriui, būtina kreiptis į tachografų dirbtuves ir atlikti metrologinę patikrą.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 8.

        Kaip dažnai turi būti atliekama tachografų metrologinė patikra?

        Transporto priemonėse sumontuotų tachografų reguliari metrologinė patikra atliekama bent kartą per dvejus metus*.

         

        * 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 23 straipsnis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 9.

        Ar valstybės institucijoms priklausančių transporto priemonių vairuotojams taikomas Reglamento (EB) Nr. 561/2006 vairuotojų vairavimo ir poilsio režimas?

        Ne.

        Valstybės institucijoms priklausančioms arba jų be vairuotojo išsinuomotoms transporto priemonėms, jeigu vykdomas vežimas nekonkuruoja su privačiais transporto ūkio subjektais, Lietuvos Respublikos teritorijoje taikoma išimtis*.

        Tokiems vairuotojams taikomas Apraše nustatytas darbo ir poilsio laiko režimas**.

        Naudojantis šia išimtimi vairuotojas darbo laiko apskaitai privalo naudoti metrologiškai patikrintą tachografą ir registracijos lapą arba asmeninę vairuotojo kortelę***.

        Važiuojant į užsienį turi būti laikomasi Reglamente (EB) Nr. 561/2006 nustatyto vairavimo ir poilsio režimo.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais) 13 straipsnio 1 dalies a punktas.

        ** Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ (toliau ir tekste – Aprašas), 17 punktas.

        *** 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 23 straipsnio 1 dalis; Aprašo 18.1 papunktis.

         

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2020 07 07

      • 10.
        Ar galima vairuoti transporto priemonę su sugedusiu tachografu?

        Tachografų ir tachografų kortelių naudojimą reglamentuoja 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1).

        Jei tachografas sugenda ar veikia su triktimis, transporto įmonė pasirūpina, kad susiklosčius palankioms aplinkybėms tachografą suremontuotų patvirtintas montuotojas ar dirbtuvės. Jei skaičiuojant nuo gedimo ar veikimo su triktimis nustatymo dienos nėra galimybės transporto priemonės grąžinti į transporto įmonės patalpas per savaitę, remontas atliekamas ten, kur tuo metu yra transporto priemonė.

        Jei analoginis tachografas netinkamas naudoti ar veikia su triktimis, vairuotojas registruoja duomenis, kurie leidžia jį identifikuoti (pavardę ir vairuotojo pažymėjimo numerį) ir pasirašo, taip pat praėjusių skirtingų laikotarpių informaciją, kurios jau neregistruoja tachografas arba kuri nėra teisingai spausdinama, registracijos lape ar lapuose arba prie registracijos lapo prisegtame laikinajame lape.

        Jei skaitmeninis tachografas netinkamas naudoti ar veikia su triktimis, vairuotojas registruoja duomenis, kurie leidžia jį identifikuoti (pavardę, vairuotojo kortelės arba vairuotojo pažymėjimo numerį) ir pasirašo, taip pat praėjusių skirtingų laikotarpių informaciją, kurios jau neregistruoja tachografas arba kuri nėra tachografu teisingai spausdinama, su vairuotojo kortele laikomame laikinajame lape.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 11.
        Kokias transporto priemones vairuojant reikia vesti darbo ir poilsio režimo apskaitą?

        2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančiame Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančiame Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 nustatyta, kad vesti vairuotojo darbo ir poilsio režimo apskaitą, naudojant tachografą, būtina, jeigu vairuotojas vairuoja transporto priemonę, skirtą kroviniams vežti, kurios bendroji masė su priekaba ar puspriekabe viršija 3,5 t, ir skirtą keleiviams vežti, kuri pagal savo konstrukciją ir įrangą gali vežti daugiau kaip 9 asmenis, įskaitant vairuotoją.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 12.

        Kada vairuotojas, vairuojantis transporto priemonę su skaitmeniniu tachografu, į skaitmeninį tachografą privalo įvesti šalies (-ių) simbolį (-ius)?

        Vairuotojas, vairuojantis transporto priemonę su skaitmeniniu tachografu, į skaitmeninį tachografą šalies (-ių) simbolį (-ius) privalo įvesti pradėdamas ir baigdamas darbą.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 13.

        Kada ir į kokią poziciją vairuotojas privalo perjungti tachografo perjungimo mechanizmą?

        Vairuotojas privalo perjungimo mechanizmą perjungti į poziciją:

        1. „kiti darbai“, jeigu pakrauna ar iškrauna transporto priemonę, padeda įlipti ar išlipti keleiviams, ją plauna, valo, remontuoja ar atlieka techninę priežiūrą, stebi transporto priemonės pakrovimą ar iškrovimą, atlieka krovinio ar muitinės įforminimo procedūras, vykdo teisinius ar kontrolės įpareigojimus, tiesiogiai susijusius su atliekama vežimo veikla, arba dirba bet kokį darbą tam pačiam ar kitam darbdaviui;
        2. „buvimas darbe“, jeigu sėdi šalia vairuotojo ar guli miegamojoje vietoje, kai transporto priemonė važiuoja, lydi transporto priemonę, gabenamą traukiniu ar keltu, turi būti pasiekiamas darbdavio, kad galėtų pradėti arba tęsti vairavimą, atlikti kitus darbus;
        3. „pertraukos darbo metu ir kasdienio poilsio laikotarpiai“, jeigu pertrauka tęsiasi ne trumpiau kaip 1 valandą, kurios metu vairuotojas laisvai disponuoja savo laiku arba ilsisi.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 14.

        Kada ir kaip vairuotojai turi naudoti tachografo registracijos lapus?

        Vairuotojai registracijos lapus naudoja kiekvieną dieną, kurią jie važiuoja transporto priemone, pradedant nuo tos akimirkos, kai jie perima transporto priemonės valdymą. Registracijos lapo neleidžiama ištraukti iki kasdienio darbo laiko pabaigos, nebent jį leidžiama ištraukti dėl kitų priežasčių. Registracijos lapo neleidžiama naudoti ilgiau nei 24 val. Vairuotojai negali naudoti nešvarių ar pažeistų registracijos lapų. Lapai turi būti tinkamai saugomi. Jei dėl to, kad vairuotojas yra ne transporto priemonėje, jis negali naudoti transporto priemonėje sumontuoto analoginio tachografo, savo veiklos laikotarpius – kitas darbas, buvimas darbo vietoje, pertrauka ar poilsis – nesutepdamas registracijos lapo įregistruoja ranka, automatinėmis ar kitomis priemonėmis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 15.

        Kada ir kaip vairuotojai turi naudoti vairuotojo kortelę?

        Vairuotojai vairuotojo korteles naudoja kiekvieną dieną, kurią jie važiuoja transporto priemone, pradedant nuo tos akimirkos, kai jie perima transporto priemonės valdymą. Vairuotojo kortelės neleidžiama ištraukti iki kasdienio darbo laiko pabaigos, nebent ją leidžiama ištraukti dėl kitų priežasčių. Jei dėl to, kad vairuotojas yra ne transporto priemonėje, jis negali naudoti transporto priemonėje sumontuoto skaitmeninio tachografo, savo veiklos laikotarpius – kitas darbas, buvimas darbo vietoje, pertrauka ar poilsis – rašymo priemone įskaitomai užrašytus lape, naudodamas tachografe numatytą rankinio įvedimo įtaisą, įveda į vairuotojo kortelę.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 16.

        Kas yra duomenys?

        Tai skaitmeniniame tachografe ar vairuotojo kortelės atmintyje laikoma informacija apie vairuotojo veiklos laikotarpius, įvykius ir gedimus, važiavimo greitį, techninius duomenis, duomenų perkėlimo, tikrinimo datą ir laiką. Skaitmeninio tachografo atmintyje saugomi 365 kalendorinių dienų, o vairuotojo kortelėje – 28 kalendorinių dienų duomenys.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 17.

        Ar galima vairuoti transporto priemonę, kurioje įrengtas skaitmeninis tachografas, be vairuotojo kortelės?

        Negalima vairuoti transporto priemonės, kurioje įrengtas skaitmeninis tachografas, be vairuotojo kortelės. Tačiau tais atvejais, kai vairuotojo kortelė pažeidžiama, jos veikimas sutrinka, ji pametama ar pavagiama, vairuotojui be vairuotojo kortelės leidžiama toliau vairuoti transporto priemonę ne ilgiau kaip 15 kalendorinių dienų arba ir ilgesnį laikotarpį, jei transporto priemonę būtina vairuoti siekiant ją grąžinti į jos laikymo vietą, su sąlyga, kad vairuotojas gali įrodyti, kad tuo laikotarpiu kortelės neįmanoma pateikti ar ją naudoti. Apie kortelės gedimą, sutrikusį veikimą, praradimą ar vagystę vairuotojas kuo greičiau, tačiau ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas, turi pranešti Administracijai.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 18.

        Kas yra spaudinys?

        Tai spausdintuvo, įmontuoto skaitmeniniame tachografe, išspausdinta juosta su duomenimis. Pasirinkus skaitmeninio tachografo „meniu“ funkciją „spausdinti“ galima išspausdinti įvairius vairuotojo kasdienius veiklos laikotarpių, įvykių, gedimų ir greičio viršijimų techninius duomenis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 19.

        Koks laikas turi būti nustatytas transporto priemonės tachografe?

        Transporto priemonės tachografe turi būti nustatytas oficialus tos šalies, kurioje įregistruota transporto priemonė, laikas.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 20.

        Ar vairuotojas (ekipažas) privalo naudoti tachografo perjungimo mechanizmus?

        Taip, privalo naudoti tachografo perjungimo mechanizmus, leidžiančius atskirai ir tiksliai registruoti visus vairuotojo (ekipažo) veiklos laikotarpius.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 21.

        Kaip naudoti skaitmeninį tachografą?

        Skaitmeninio tachografo naudojimo instrukcija įprastai pridedama prie skaitmeninio tachografo (perkant naują automobilį arba įrengiant naują tachografą). Skaitmeninio tachografo naudojimo instrukciją taip pat galima įsigyti iš šių skaitmeninių tachografų gamintojų atstovų Lietuvoje:

        – „Continental Automotive“ (buvęs „Siemens VDO“);

        – „Stoneridge“;

        – „Efkon“.

        Kai kurie skaitmeninių tachografų gamintojai šias instrukcijas (taip pat ir lietuvių kalba) skelbia savo interneto svetainėse:

        – „Stoneridge“ – www.stoneridgeelectronics.co.uk;

        – „Actia“ – www.actia.com;

        – „Continental Automotive“ – www.fleet.vdo.com.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 22.

        Kada būtina spausdinti spaudinius iš skaitmeninio tachografo?

        Jei vairuotojo kortelė pažeidžiama, sutrinka jos veikimas, ji pametama ar pavagiama, vairuotojas:

        1. Savo kelionės pradžioje naudodamas skaitmeninį tachografą atspausdina išsamią informaciją apie transporto priemonę, kuria jis važiuoja, ir įrašo į tą spaudinį:

        1.1. vairuotojo tapatybės informaciją (pavardę, vairuotojo kortelės ar vairuotojo pažymėjimo numerį), įskaitant vairuotojo parašą;

        1.2. veiklos laikotarpius – kitas darbas, buvimas darbo vietoje, pertrauka ar poilsis.

        2. Kelionės pabaigoje atspausdina informaciją, susijusią su tachografu užregistruotais laikotarpiais, užregistruoja bet kuriuos kito darbo, buvimo darbo vietoje ir poilsio laikotarpius nuo tada, kai kelionės pradžioje atspausdintas spaudinys, jei ta informacija neužregistruota tachografu, ir įrašo tame dokumente vairuotojo tapatybės informaciją (pavardę, vairuotojo kortelės ar vairuotojo pažymėjimo numerį), įskaitant vairuotojo parašą.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 23.

        Kur galima įsigyti duomenų perkėlimo įrangą?

        Duomenų perkėlimo iš skaitmeninių tachografų ir tachografų kortelių įranga Lietuvoje prekiauja šių skaitmeninių tachografų gamintojų atstovai Lietuvoje:

        – „Continental Automotive“ (buvęs „Siemens VDO“) – UAB „KG Knutsson“;

        – „Stoneridge“ – UAB „Autokurtas“;

        – „Efkon“.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 24.

        Ar ūkininkams vairuojant krovininę transporto priemonę taikomas Reglamento (EB) Nr. 561/2006 vairuotojų vairavimo ir poilsio režimas?

        Ne.

        Žemės ūkio, sodininkystės, miškų ūkio, gyvulininkės ar žuvininkystės ūkio subjektų naudojamų arba jų be vairuotojo išsinuomotų transporto priemonių vairuotojai, kurie, pateikę ūkio įregistravimo dokumentus, krovinius išvežioja 100 kilometrų spinduliu nuo ūkio subjekto buvimo vietos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tai sudaro šių ūkio subjektų verslo dalį, taikoma išimtis*.

        Tokių transporto priemonių vairuotojams taikomas Apraše nustatytas darbo ir poilsio laiko režimas**. Naudojantis šia išimtimi vairuotojas darbo laiko apskaitai privalo naudoti metrologiškai patikrintą tachografą ir registracijos lapą arba asmeninę vairuotojo kortelę***.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais) 13 straipsnio 1 dalies b punktas.

        ** Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ (toliau ir tekste – Aprašas), 17 punktas.

        *** 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 23 straipsnio 1 dalis; Aprašo 18.1 punktas.

         

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2020 07 07

      • 25.

        Jei fizinis asmuo vairuoja krovininę transporto priemonę, ar jis privalo vesti vairavimo ir poilsio režimo apskaitą tam naudojant tachografą?

        Fizinis asmuo, vairuojantis krovininę transporto priemonę, kurios didžiausia leidžiama masė neviršija 7,5 t ir kuri naudojama kroviniams vežti nekomerciniais tikslais, neprivalo vesti vairavimo ir poilsio režimo apskaitą tam naudodamas tachografą.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 26.

        Ar įmonei, kurios veikla – techninės pagalbos teikimas kelyje (nutempimas po avarijų, gedimų ir pan.), reikia tvarkyti vairavimo ir poilsio režimo apskaitą naudojant tachografą, jei transporto priemonės didžiausia leidžiamoji masė kartu su priekaba viršija 3,5 tonos?

        2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais), 3 straipsnio f dalyje numatyta išimtis vežimams keliais specializuotomis avarinėms transporto priemonėmis, kurių registracijos liudijime įrašytas kodas SQ, SI arba SJ, dirbančiomis 100 kilometrų spinduliu nuo nuolatinės jų laikymo vietos. Todėl jei transporto priemone dirbama 100 kilometrų spinduliu nuo nuolatinės jų laikymo vietos, tvarkyti vairavimo ir poilsio režimo apskaitos naudojant tachografą nereikia, tačiau turi būti užtikrinta, kad vairuotojai vairuojamoje transporto priemonėje turėtų darbo grafiko egzempliorių, o jeigu įrengtas tachografas, jis turi būti metrologiškai patikrintas.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 27.

        Ar reikia naudotis tachografu vairuojant transporto priemonę su laikinaisiais („tranzitiniais“) numerio ženklais?

        Tvarkyti vairuotojo darbo ir poilsio režimo apskaitą, naudojant tachografą, būtina, jeigu transporto priemonės, skirtos kroviniams vežti, bendroji masė kartu su priekaba ar puspriekabe viršija 3,5 t arba transporto priemonė pagal savo konstrukciją skirta vežti daugiau kaip 9 asmenis, įskaitant vairuotoją. Naudoti tachografą būtina nepriklausomai nuo to, kurioje valstybėje registruota transporto priemonė, ir nuo to, kad važiuojama transporto priemone su laikinaisiais numerio ženklais, išduotais įvežti ar išvežti transporto priemonę.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31