Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Rodyti pilną sąrašą Atkreipkite dėmesį! Jūs pasinaudojote įrašų filtru, todėl matote susiaurintą sąrašą.
  • Tachografai ir jų naudojimas 21
    • Vairavimo ir poilsio režimas 21
      • 1.

        Kuriam iš vairavimo laikotarpių priskiriamas įvažiavimo į keltą ir išvažiavimo iš jo laikas?

        Kai vairuotojas lydi keltu gabenamą transporto priemonę ir naudojasi normaliu kasdieniu poilsio laikotarpiu, šis laikotarpis gali būti pertrauktas kita veikla ne daugiau kaip du kartus (įvažiuoti ir išvažiuoti iš kelto), bendrai neviršijančia vienos valandos*.

        Vairavimo, kuris atliekamas per minėtą nutraukimą, laikas pagal Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 nepriskiriamas kasdieniam vairavimo laikotarpiui, naudojamam prieš nutrauktą kasdienį poilsį ir po jo, tačiau jis įskaičiuojamas į savaitės ir dviejų savaičių leidžiamąją vairavimo normą.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais) 9 straipsnio 1 dalis.

         

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2020 07 22

      • 2.

        Ar kontrolę kelyje atliekantys pareigūnai gali prašyti blanko, patvirtinančio vairuotojo veiklos laikotarpį, jei visi duomenys buvo suvesti į skaitmeninę tachografo kortelę?

        Tuo atveju, jei visi duomenys yra užfiksuoti skaitmeninėje tachografo kortelėje, tiek suvesti ranka, tiek užfiksuoti tachografo, tai patvirtinančių papildomų dokumentų pateikti pareigūnams nereikia*.

         

        * 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1), 34 straipsnio 4 dalis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2019 01 24

      • 3.

        Kokia darbo trukmė nustatyta vairuotojui, dirbančiam naktį?

        Kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį. Nakties laikas yra laikas nuo 00.00 valandos iki 07.00 valandos*.

        Daugiau informacijos dėl naktinio darbo laiko apskaitos gali suteikti Lietuvos Respublikos valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (Algirdo g. 19, Vilnius, konsultacijų tel. (8 5) 213 9772, el. p. info@vdi.lt).

         

        * Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“, 10, 11 punktai, 14.4 papunktis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 10 22

      • 4.

        Ar vairuotojas gali pertraukti kasdienį ar kassavaitinį poilsį, kai stovėjimo aikštelėje ar terminale susidaro netikėta neįprasta arba nepaprasta padėtis?

        Europos Komisijos rekomendacinėje pastaboje Nr. 3 nustatyta, kad kasdienio ar kassavaitinio poilsio pertraukimas yra pažeidimas. Tačiau terminale arba stovėjimo aikštelėje gali susidaryti netikėta neįprasta arba nepaprasta padėtis, kai transporto priemonę reikia nuvairuoti į kitą vietą.

        Paprastai terminale yra vairuotojas (terminalo darbuotojas), kuris prireikus transporto priemonę nuvairuoja į kitą vietą. Tačiau jei taip nėra, o dėl neįprastų aplinkybių transporto priemonę nuvairuoti į kitą vietą būtina, vairuotojas gali pertraukti savo poilsį tik kai to pareikalauja kompetentinga valdžios institucija arba terminalo darbuotojas, įgaliotas duoti nurodymus dėl transporto priemonės judėjimo. Apie tokį poilsio pertraukimą vairuotojas privalo rankiniu būdu įrašyti atitinkamą įrašą ir, jei įmanoma, tai turi paliudyti kompetentinga valdžios institucija, nurodžiusi vairuotojui transporto priemonę nuvairuoti į kitą vietą.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 5.

        Ar vairuotojas gali pasinaudoti normaliu kasdienio poilsio laikotarpiu, jei lydi keltu ar traukiniu gabenamą transporto priemonę?

        Kai vairuotojas lydi keltu ar traukiniu gabenamą transporto priemonę ir naudojasi kasdieniu poilsio laikotarpiu, šis laikotarpis negali būti pertraukiamas kita veikla, bendrai neviršijančia vienos valandos, daugiau kaip du kartus. Per tą normalų poilsio laikotarpį vairuotojui sudaromos sąlygos ilsėtis gulte arba miegamojoje vietoje*.

         

        * 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais), 9 straipsnis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 6.
        Ar kelionė iki transporto priemonės laikoma vairuotojo darbu?

        Laikas, praleistas vykstant į vietą, kurioje paimama transporto priemonė, ar grįžtant iš tokios vietos, jei transporto priemonė nėra vairuotojo namuose ar darbdavio veiklos centre, turi būti registruojamas kaip buvimas darbo vietoje, išskyrus atvejus, kai vairuotojas yra kelte ar traukinyje ir turi galimybę pasinaudoti gultu ar lova. Jei vairuotojas tokios kelionės metu pats vairuoja transporto priemonę, kuriai netaikomas 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais), šis laiko tarpas turi būti registruojamas kaip kitas darbas. Anksčiau minėtus veiklos laikotarpius nesutepdamas registracijos lapo vairuotojas įregistruoja ranka, automatinėmis ar kitomis priemonėmis, jeigu transporto priemonėje sumontuotas analoginis tachografas, arba rašymo priemone įskaitomai užrašo lape ir, naudodamas tachografe numatytą rankinio įvedimo įtaisą, įveda į vairuotojo kortelę, jeigu transporto priemonėje sumontuotas skaitmeninis tachografas.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 7.

        Kaip vairuotojo laikas, praleistas kelte, lydint keltu gabenamą transporto priemonę, kai kelte vairuotojui nėra sąlygų ilsėtis gulte ar miegamojoje vietoje, privalo būti registruojamas transporto priemonės tachografe?

        Laikas, praleistas kelte, lydint keltu gabenamą transporto priemonę, kai kelte vairuotojui nėra sąlygų ilsėtis gulte ar miegamojoje vietoje, transporto priemonės tachografe privalo būti registruojamas kaip buvimas darbo vietoje.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 8.
        Keliais sutrumpintais kasdienio poilsio laikotarpiais vairuotojas gali pasinaudoti tarp dviejų kassavaitinių poilsių?

        Vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo,  iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) 3820/85, 8 straipsnio nuostatomis, vairuotojas tarp bet kurių dviejų kassavaitinio poilsio laikotarpių gali pasinaudoti daugiausia trimis sutrumpintais kasdienio poilsio laikotarpiais.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 9.

        Kur galima rasti šiuo metu galiojančią blanko, patvirtinančio vairuotojo veiklos laikotarpius pagal Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba AETR, formą?

        Blanko formą galima rasti Administracijos interneto svetainės skyriuje „Prašymų formos“.

        Blanko formą, atitinkančią Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo (AETR) nuostatas, galima rasti AETR 3 priedėlyje.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2019 01 24

      • 10.

        Kokius vairavimo ir poilsio režimo dokumentus turi turėti vairuotojas kelionės metu?

        Vairuotojas kontrolės kelyje metu privalo su savimi turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti:

        1. jei vairuoja transporto priemonę su joje sumontuotu analoginiu tachografu:

             - einamosios dienos registracijos lapus ir praėjusias 28 dienas naudotus registracijos lapus;

             - savo vairuotojo kortelę, jei ją turi išduotą;

             - tą dieną ir praėjusias 28 dienas ranka darytus visus įrašus ir atspausdintus spaudinius, kaip reikalaujama Reglamentuose (ES) Nr. 165/2014* ir (EB) Nr. 561/2006**;

        2. jei vairuoja transporto priemonę su joje sumontuotu skaitmeniniu tachografu:

             - savo vairuotojo kortelę;

             - tą dieną ir praėjusias 28 dienas ranka darytus visus įrašus ir atspausdintus spaudinius, kaip reikalaujama Reglamentuose (ES) Nr. 165/2014* ir (EB) Nr. 561/2006**;

             - to paties laikotarpio registracijos lapus, jeigu jis vairavo transporto priemonę su joje sumontuotu analoginiu tachografu.

         

        * 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (OL 2014 L 60, p. 1).

        ** 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais).

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 11.

        Kiek laiko vairuotojas turi ilsėtis per parą?

        Per kiekvieną 24 valandų laikotarpį vairuotojas turi pasinaudoti ne trumpesniu kaip 11 valandų nepertraukiamu kasdieniu poilsiu, kuris ne dažniau kaip 3 kartus per savaitę gali būti sutrumpintas iki 9 valandų. Tomis dienomis, kai poilsio laikotarpis nėra sutrumpintas, jį galima suskirstyti į du laikotarpius, kurių pirmasis turi būti mažiausiai 3 valandų nepertraukiamas laikotarpis, o antras – mažiausiai 9 valandų nepertraukiamas laikotarpis.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 12.

        Kokia galima transporto priemonės vairavimo trukmė?

        1. Tarp dviejų kasdienio poilsio laikotarpių arba tarp kasdienio poilsio ir kassavaitinio poilsio laikotarpių esanti vairavimo trukmė neturi viršyti 9 valandų.

        2. Vairavimo trukmę du kartus per savaitę galima pailginti iki 10 valandų.

        3. Po ne daugiau kaip šešių 24 valandų laikotarpių vairuotojas privalo pasinaudoti kassavaitiniu poilsio laikotarpiu.

        4. Vairavimo trukmė per savaitę negali viršyti 56 valandų.

        5. Bendra vairavimo trukmė per dvi savaites paeiliui negali viršyti 90 valandų.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 13.

        Ar galima blanką, patvirtinantį vairuotojo veiklos laikotarpius pagal reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba Europos šalių susitarimą dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais (AETR), surašyti ranka ar daryti jame taisymus ranka, rašymo priemone?

        Draudžiama surašyti blanką ranka, rašymo priemone, taip pat blanke ranka taisyti duomenis. Užpildytas blankas turi būti išspausdinamas, kai prieš tai visi blanke nurodyti punktai yra užpildyti ar pažymėti kompiuteriu. Blankai, neatitinkantys nustatytos formos ar užpildyti netinkamai, negalioja.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 14.

        Kiek laiko galima vairuoti transporto priemonę be pertraukos?

        Po 4 valandų 30 minučių vairavimo vairuotojas, jei jis nepradeda naudotis poilsio laikotarpiu, turi daryti ne trumpesnę kaip 45 minučių pertrauką. Šią pertrauką galima pakeisti ne trumpesne kaip 15 minučių pertrauka, po kurios sektų ne trumpesnė kaip 30 minučių pertrauka.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 15.

        Koks yra ilgiausias leistinas laikotarpis, per kurį įmonė privalo perkelti duomenis iš transporto priemonės skaitmeninio tachografo ir vairuotojo kortelės?

        Įmonė periodiškai privalo perkelti:

        1. duomenis iš transporto priemonės skaitmeninio tachografo – ne rečiau kaip kas 90 dienų; 

        2. duomenis iš vairuotojų kortelių – ne rečiau kaip kas 28 dienas.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 16.

        Ar vairuotojas bus pasinaudojęs privalomu pasinaudoti kassavaitiniu poilsio laikotarpiu, jei lydėdamas keltu gabenamą transporto priemonę bus pertraukęs kassavaitinį poilsio laikotarpį du kartus (įvažiuoti į keltą ir išvažiuoti iš kelto) bendrai neviršydamas vienos valandos?

        Vairuotojas, kuris lydi keltu gabenamą transporto priemonę, pertraukęs kassavaitinį poilsio laikotarpį (normalų 45 val. arba sutrumpintą 24 val.) du kartus (įvažiuoti į keltą ir išvažiuoti iš kelto) bendrai neviršydamas vienos valandos nebus pasinaudojęs kassavaitinio poilsio laikotarpiu.

        Europos Komisijos rekomendacinėje pastaboje Nr. 6 pažymima, kad 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais), 9 straipsnio 1 dalyje nukrypti leidžianti nuostata netaikoma normaliam arba sutrumpintam kassavaitinio poilsio laikotarpiui.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 17.

        Ar vairuotojas gali, pasinaudojęs kasdieniu ar kassavaitiniu poilsiu, pradėti naują darbo dieną anksčiau, nei baigsis 24 valandų laikotarpis po prieš tai buvusio kasdienio ar kassavaitinio poilsio?

        Per kiekvieną 24 valandų laiko tarpą po pasinaudoto kasdienio ar kassavaitinio poilsio laikotarpio pabaigos vairuotojas turi pasinaudoti kitu kasdienio poilsio laikotarpiu.

        Vertinamas 24 valandų laikotarpis, todėl nesvarbu, kurią valandą vairuotojas pradėjo darbą, svarbu, kad vairuotojas prieš pradėdamas darbą pasinaudojo privalomu kasdienio ar kassavaitinio poilsio laikotarpiu, po kurio vairavo ar dirbo kitus darbus ir vėliau pasinaudojo privalomu kasdienio poilsio laikotarpiu, ir visa tai padaryta per 24 valandų laikotarpį. Pasinaudojęs kasdieniu poilsiu vairuotojas gali pradėti naują darbo dieną.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 18.

        Kiek laiko transporto priemonę gali vairuoti du ar daugiau vairuotojų?

        Dviejų vairuotojų vairavimo režimas nesiskiria nuo vieno vairuotojo vairavimo režimo, tai yra vairavimo trukmė neturi viršyti 9 valandų, du kartus per savaitę ją galima pailginti iki 10 valandų. Tačiau per kiekvieną 30 valandų laikotarpį, kai transporto priemonę vairuoja ne mažiau kaip du vairuotojai, kiekvienam iš jų turi būti suteiktas ne trumpesnis kaip 9 valandų nepertraukiamas poilsis.

        Pastaba. Pirmą darbo su porininkais valandą kitam vairuotojui ar vairuotojams dalyvauti nebūtina, tačiau likusį laikotarpį jų dalyvavimas privalomas.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 19.

        Kokios trukmės gali būti kassavaitinis poilsis?

        Kassavaitinio poilsio laikotarpis prasideda ne vėliau kaip po šešių 24 valandų laiko tarpų nuo pasinaudoto kassavaitinio poilsio laikotarpio pabaigos. Per bet kurias dvi paeiliui einančias savaites vairuotojas turi pasinaudoti mažiausiai dviem ne trumpesniais kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpiais arba vienu ne trumpesniu kaip 45 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpiu ir vienu ne trumpesniu kaip 24 valandų kassavaitinio poilsio laikotarpiu. Sutrumpintas kassavaitinio poilsio laikotarpis turi būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsiui skirtu laiko tarpu, kuris visas iš karto pridedamas prie kito ne trumpesnio kaip 9 valandų poilsio laikotarpio iki po atitinkamos savaitės praeis trys savaitės.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 20.

        Ar vairuotojas, teikiantis tarptautines vienkartines keleivių vežimo paslaugas, gali kassavaitinio poilsio laikotarpį atidėti ne ilgiau kaip dvylikai 24 valandų trukmės laikotarpių paeiliui po ankstesnio reguliaraus kassavaitinio poilsio laikotarpio?

        Vairuotojas, teikiantis tarptautines vienkartines keleivių vežimo paslaugas, kaip apibrėžta Reglamente (EB) Nr. 1073/2009*, gali atidėti kassavaitinio poilsio laikotarpį ne ilgiau kaip dvylikai 24 valandų trukmės laikotarpių paeiliui po ankstesnio reguliaraus kassavaitinio poilsio laikotarpio, jei:

        1. Paslaugos mažiausiai 24 paeiliui einančias valandas teikiamos kitoje valstybėje narėje ar trečiojoje šalyje, kuriai taikomas Reglamentas (EB) Nr. 1073/2009*, nei ta, kurioje paslauga pradėta teikti.

        2. Pasinaudojęs nukrypti leidžiančia nuostata, vairuotojas pasinaudoja:

        2.1. dviem reguliaraus kassavaitinio poilsio laikotarpiais; 

        2.2. vienu reguliaraus kassavaitinio poilsio laikotarpiu ir vienu trumpesniu kassavaitinio poilsio laikotarpiu, kuris trunka bent 24 valandas; tačiau kompensuojamuoju poilsiu naudojamasi kaip nepertraukiamu laikotarpiu, prieš pasibaigiant trečiai savaitei po to, kai pasinaudota nukrypti leidžiančia nuostata.

        3. Transporto priemonėje įrengta įrašymo aparatūra pagal Reglamento (EEB) Nr. 3821/85** IB priedo reikalavimus.

        4. Vairuojant 22.00–6.00 val. transporto priemonėje yra daugiau nei vienas vairuotojas arba Reglamento (EB) Nr. 561/2006*** 7 straipsnyje nurodytas vairavimo laikotarpis sumažinamas iki trijų valandų.

         

        * 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1073/2009 dėl bendrųjų patekimo į keleivių vežimo tolimojo susisiekimo ir miesto autobusais rinką taisyklių ir iš dalies keičiantis Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 (OL 2009 L 300, p. 88).

        ** 1985 m. gruodžio 20 d. Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų (OL 1985 L 370, p. 8) (su vėlesniais pakeitimais).

        *** 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, iš dalies keičiantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) (su vėlesniais pakeitimais).

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31

      • 21.

        Ar gali atsakingas asmuo blanką, patvirtinantį vairuotojo veiklos laikotarpius, išrašyti diena anksčiau, nei vairuotojas išvyksta?

        Blankas, patvirtinantis vairuotojų veiklos laikotarpius, turi būti užpildytas vadovaujantis blanko pildymo, naudojimo ir saugojimo tvarka, nurodyta Blanko, naudojamo patvirtinti vairuotojo veiklos laikotarpius, išdavimo vairuotojams taisyklėse, patvirtintose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2007 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 2B-226 „Dėl Blanko, naudojamo patvirtinti vairuotojo veiklos laikotarpius pagal reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba Europos šalių susitarimą dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais (AETR), formos ir išdavimo vairuotojams taisyklių patvirtinimo“, ir Europos Komisijos aiškinamojoje pastaboje Nr. 5.

        Blanko negalima iš anksto pasirašyti ar keisti pastabas įrašant ranka. Galiojančiu laikomas tik pasirašytas blanko originalas. Visi blanko laukeliai turi būti užpildyti kompiuteriu.

        Šis paaiškinimas yra Administracijos informacija, nuomonė, neturinti viešai paskelbtos konsultacijos statuso pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio nuostatas.

        Atnaujinta: 2018 08 31