Bepiločių orlaivių sistemų naudojimas ne ribotoje atvirojoje kategorijoje
LTSA norintiems naudoti bepiločių orlaivių sistemas ne ribotoje atvirojoje kategorijoje rekomenduoja įsigyti tik tą bepilotį orlaivį, kuris turi klasės identifikavimo ženklą, atitinka Deleguotąjį reglamentą (ES) 2019/945 ir yra oficialiame sąraše.
2023 m. gruodžio 31 d. pasibaigė Europos Komisijos Reglamento (ES) 2019/947 dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos (toliau – Reglamentas) 22 straipsnyje įtvirtintas pereinamasis laikotarpis, kuris leido naudoti bepiločius orlaivius lengvesnėmis sąlygomis, o nuo 2024 m. sausio 1 d. į rinką nebegalima pateikti naujų bepiločių orlaivių sistemų be klasės identifikavimo ženklo.
Esminis pokytis susijęs su bepiločiais orlaiviais, kurie neturi klasės identifikavimo ženklo ir neatitinka Deleguotojo reglamento (ES) 2019/945 reikalavimų. Pagal Reglamento 20 straipsnį, tokie bepiločiai orlaiviai gali būti naudojami pagal šias sąlygas:
- Bepiločių orlaivių sistemos, kurių didžiausia kilimo masė yra mažesnė nei 250 g, gali būti naudojamos atvirosios kategorijos A1 pakategorės skrydžiams vykdyti.
- Bepiločių orlaivių sistemos, kurių didžiausia kilimo masė yra mažesnė nei 25 kg, gali būti naudojamos atvirosios kategorijos A3 pakategorės skrydžiams vykdyti.
Nuotoliniai pilotai, naudojantys bepiločių orlaivių sistemas, kurios neturi klasės identifikavimo ženklo ir yra sunkesnės nei 250 g, gali vykdyti tik A3 pakategorės skrydžius ir privalo išlaikyti ne mažesnį kaip 150 metrų horizontalų atstumą nuo gyvenamosios, komercinės, pramoninės arba pramoginės paskirties zonų.
Nors rinkoje dar galima rasti tokių bepiločių orlaivių, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) siūlo atkreipti asmenų, ketinančių pirkti tokias bepiločių orlaivių sistemas, dėmesį ir įvertinti sąlygas, gerokai apribojančias jų naudojimą. Jei siekiama naudoti bepiločių orlaivių sistemas ne ribotoje atvirojoje kategorijoje, rekomenduojama įsigyti tik tas bepiločių orlaivių sistemas, kurios turi klasės identifikavimo ženklą ir atitinka Deleguotajame reglamente (ES) 2019/945 nustatytus reikalavimus.
Be to, LTSA atkreipia dėmesį į tai, kad rinkoje galima rasti bepiločių orlaivių sistemų, kurios yra paženklintos klasės identifikavimo ženklu, bet neatitinka Deleguotojo reglamento (ES) 2019/945 reikalavimų.
Svarbu prieš perkant bepilotį orlaivį pasitikrinti, ar jis yra oficialiame sąraše, kuris yra reguliariai atnaujinamas. Jeigu bepiločio orlaivio nėra oficialiame sąraše, bet jis yra pažymėtas klasės identifikavimo ženklu, apie tai galite pranešti LTSA elektroniniu paštu [email protected] ir pateikti kuo daugiau informacijos, susijusios su produktu ir to produkto platintoju.
Visą bepiločių orlaivių sistemų sąrašą galima rasti Europos aviacijos saugos agentūros internetinėje svetainėje.
Bepiločio orlaivio žymėjimo klasės identifikavimo ženklu pavyzdys:
Daugiau informacijos apie bepiločių orlaivių sistemų naudojimo reikalavimus ir kitus ribojimus galite rasti LTSA bei Transporto kompetencijų agentūros internetinėse svetainėse.
Atnaujinimo data: 2024-12-01
Taip pat skaitykite:
„Independence“ įregistruotas LR jūrų laivų registre
Apribojimai traktoriams, kuriuose įrengta vienalinijinė hidraulinė jungtis
Lietuvos transporto verslo reguliavimo patirtis Armėnijai
Pasibaigus sezonui: apklausa rodo, kad šiemet paspirtukininkai tapo drausmingesni