Netinkamai pritvirtintas krovinys kelia riziką tiek visų kelių eismo dalyvių saugumui, tiek transporto priemonėms. Todėl nuo š. m. lapkričio 1 d. įsigalioja Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) atnaujintos krovininių transporto priemonių (N ir O kategorijų) krovinio išdėstymo ir tvirtinimo taisyklės.
Per dešimt šių metų mėnesių LTSA nustatė 430 atvejų, kai vairuotojas nesilaikė krovinio išdėstymo ir pritvirtinimo reikalavimų N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonėse. Papildyti reikalavimų ne tik suteiks daugiau aiškumo vairuotojui, kaip tinkamai tvirtinti ir transportuoti krovinį, bet ir padės keliuose užtikrinti eismo saugą bei sumažinti eismo dalyvių sužalojimų riziką.
Taisyklėse atsiranda ir naujas reikalavimas N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonėse: krovinys, esantis ne aukščiau nei 2 metrai nuo žemės, negali išsikišti už transporto priemonės galinio išorinio taško daugiau nei 400 mm iki galinės apsaugos įtaiso. Šis įtaisas skirtas sugerti smūgį ir sumažinti pasekmes eismo įvykio metu.
„Jei krovinys neatitinka šių reikalavimų – toks apsaugos įtaisas yra neveiksnus, jis neatlieka pagrindinės apsaugos funkcijos, ir teoriškai tokia transporto priemonė negali dalyvauti eisme. Tai reiškia, jog eismo įvykio atveju transporto priemonė, kuri trenkiasi į krovininės transporto priemonės galą, palenda po kroviniu ir vietoj galinio saugos įrenginio smūgį gauna į išsikišusį krovinį“, – sako LTSA Priežiūros departamento patarėjas Jonas Drunga.
2020 m. eismo įvykio metu nukentėjo automobilio vairuotojas, nes susidūrimo su krovinine transporto priemone metu krovinys buvo per daug išsikišęs, o galinės apsaugos įrenginys nesulaikė pirminio smūgio. Automobilis palindo po kroviniu ir trenkėsi į išsikišusį galą.
Naujovės automobilvežiams
Taip pat papildytos taisyklės dėl automobilių vežimo ir tvirtinimo automobilvežyje, siekiant užtikrinti, kad automobiliai būtų tvirtinami taisyklingai ir saugiai. Sunkesni automobiliai turi būti kraunami ant apatinės platformos, užtikrinant kuo žemesnį svorio centrą.
Automobiliai automobilvežyje tvirtinami derinant šias priemones: frikcines, kai panaudojami įtaisai, kuriais automobilis laikomas vietoje, pvz., turi būti įjungta stovėjimo, pirmoji arba atbulinė pavara, įjungtas rankinis arba elektroninis stabdys; blokavimo, iš abiejų rato pusių naudojantis pleištu arba užtvara; pririšimo, kai automobilių ratai yra pririšami per viršų ir naudojant 3 arba 2 tvirtinimo taškų standartą atitinkantį austinį diržą, kurio LC (tvirtinimo pajėgumo) vertė turi būti ne mažesnė nei 1500 daN (dekaniutonai). Be to, turi būti tvirtinamas dar vienas paskutinio automobilio ratas, esantis ant tos ašies, kuri yra arčiau transporto priemonės kėbulo galo.