BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Eismo įvykių tyrimuose – policijos ir LTSA partnerystė

Data

2020 10 01

Įvertinimas
0
sveikinimas-852x536.png

Kasdien Lietuvos kelių policijos pareigūnai skuba į kelias dešimtis eismo įvykių. Vienų pasekmės – ne tokios skaudžios, kitų – tragiškos. Apie eismo įvykius, kuriuose žūsta žmogus arba į eismo įvykį patenka sunkiasvorė transporto priemonė, iškart žinute informuojama ir Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Budintys pareigūnai tuoj pat išskuba į pagalbą kelių policijos kolegoms. Bet kurią šalies vietą jie pasiekia daugiausia per dvi valandas nuo pranešimo gavimo.

„Į eismo įvykį pirmieji atvyksta tie keliuose patruliuojantys policijos pareigūnai, kurie yra arčiausiai eismo įvykio vietos. Įvertinę situaciją, jie į pagalbą kviečiasi tarnybas, kurių pagalba reikalinga. Jau kelerius metus į sudėtingiausius įvykius kartu su policijos tyrėjais atvažiuoja ir LTSA pareigūnai, kurie padeda nustatyti eismo įvykio tyrimui reikšmingas aplinkybes. Galime drąsiai tvirtinti, kad puikiai bendradarbiaujame ir kad mūsų jėgų suvienijimas dėl bendro tikslo – sumažinti eismo įvykių keliuose skaičių – virto tvirta partneryste“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

LTSA direktorius Genius Lukošius priduria, jog iš pirmo žvilgsnio tiek policijos, tiek LTSA pareigūnų darbas eismo įvykių vietose gali pasirodyti identiškas ar perteklinis, tačiau taip nėra.

„Iš tiesų mes renkame panašius duomenis: vertiname vairuotojo ir keleivių būklę, oro sąlygas, kelio dangą, kelio ženklus avarijos vietoje, apklausiame liudininkus, tačiau policija šiuos duomenis naudoja tam, kad identifikuotų eismo įvykio kaltininką, o LTSA pareigūnai tiria priežastis, kodėl eismo įvykis įvyko, ir ieško sprendimų, ką daryti, kad daugiau tokia situacija nepasikartotų“, – teigia pašnekovas.

Kaip pavyzdį jis pamini Kauno A. Juozapavičiaus prospektą. Jame priešais vieną prekybos centrą yra šalutinė gatvelė. Ją kirtęs žmogus pateko į eismo įvykį ir žuvo. Išanalizavę situaciją, LTSA pareigūnai miesto savivaldybės Saugaus eismo skyriui rekomendavo minėtoje vietoje įrengti pailgintus (užsisukančius) atitvarus. Savivaldybė pritarė tokiam pasiūlymui, ir netrukus rizikinga gatvė buvo atitverta.

2019 metų pradžioje LTSA ėmėsi sudėtingų eismo įvykių tyrimų, buvo pateiktos 87 rekomendacijos kelių eismo saugai gerinti visoje šalyje, 55 iš jų – įgyvendintos.

Valstybinėje saugaus eismo gerinimo programoje „Vizija 0“ LTSA yra iškeltas tikslas rinkti statistiką ir žymėti pavojingiausias vietas keliuose ir pateikti rekomendacijas dėl jų saugumo. Todėl rugsėjo pabaigoje LTSA buvo suburta transporto eismo įvykių tyrėjų komanda. Tai didelis pokytis, kadangi iki šiol vieną eismo įvykį savarankiškai analizuodavo vienas LTSA pareigūnas: ištirdavo eismo įvykį vietoje ir pateikdavo rekomendacijas. Dabar kelyje dirbančiam pareigūnui lieka daugiau laiko visapusiškai įvykio apžiūrai. Aprašus, detales ir įvykio nuotraukas jis sukelia į sistemą, o gautą informaciją susistemina ir išsamiai analizuoja neutralus asmuo iš tyrėjų grupės. Tyrėjų grupė taip pat teikia rekomendacijas. Jų būna įvairių: skirtų infrastruktūrai gerinti, prevencinės akcijos edukacijai ir švietimui ar net rekomendacijos koreguoti esamus reglamentus.