Gyvenančių prie geležinkelių saugumui pirmieji Baltijos šalyse pasitelksime išmaniąją programėlę

Data

2018 08 31

Įvertinimas
1
Naršymas mobiliame.jpg

     Muzikos klausymasis, naršymas išmaniuosiuose telefonuose, trumpųjų žinučių rašymas pastaraisiais metais tampa vis dažnesne neatsargaus elgesio ir skaudžių geležinkelių transporto eismo įvykių perėjose priežastimi. Todėl siekdama sumažinti didėjančio mobiliųjų įrenginių naudojimo įtaką eismo saugumui gruodžio mėnesį Lietuva pasitelks mobiliąją aplikaciją.

     Per pastaruosius dvejus metus naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais žuvo 4 asmenys, 1 buvo sužeistas. Kiekvieno valstybės piliečio žūtis – praradimas ne tik šeimai, bet ir valstybei – galime skaičiuoti, kad valstybė dėl šių žūčių patirs apie 2,4 mln. Eur nuostolį. Neatsargus elgesys geležinkelių  ar automobilių keliuose dėl mobiliųjų įrenginių naudojimo tampa vis dažnesne eismo įvykių priežastimi ir lemia apie 4 proc. eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūva pėstieji.

     „Matydami tai, kad pėstieji nežino, kaip saugiai elgtis geležinkelių keliuose, neįvertina gyvybei kylančio pavojaus ir geležinkelį kerta draudžiamose vietose nepakeldami akių nuo telefonų ekranų ar neištraukdami ausinių iš ausų,  nusprendėme sukurti mobiliąją programėlę, kuri įspės pėsčiuosius atskiru pranešimu apie patekimą į pavojingąją geležinkelio zoną, kuri tęsiasi 2,5 m nuo kraštinio bėgio“, – būsimą mobiliąją programėlę pristato Lietuvos transporto saugos administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius,

     Pasak pašnekovo, mobiliosios programėlės naudotojas, priartėjęs prie geležinkelio, gaus pranešimą, kad artėja prie pavojingosios geležinkelio zonos. Žemėlapyje bus atvaizduojama žmogaus buvimo vieta ir artimiausia geležinkelio perėja, tiltas ar viadukas, kuriais asmuo gali saugiai kirsti geležinkelį.

     „Pavojingojoje geležinkelio zonoje esantiems arba tam nenumatytoje vietoje geležinkelio kelią kertantiems išmaniosios programėlės naudotojams turėtų būti sukurti specialūs garsiniai ir vaizdiniai apribojimai, išskyrus skambučius pagalbos tarnyboms“, – būsimos geležinkelių saugos mobiliosios programėlės galimybes įvardija Genius Lukošius.

     Mobilioji programėlė bus pasiekiama šalies mastu ir prieinama per „Android“ ir „iOS“ įrenginius. Savo įrenginiuose suaugusieji programėlę galės įsidiegti patys, o vaikų išmaniuosiuose telefonuose diegdami mobiliąją programėlę  programėlės nustatymuose tėvai galės  pasirinkti gauti informaciją apie vaiko buvimą pavojingojoje geležinkelio zonoje.

     Išmanioji programėlė pateiks statistinę informaciją, kurioje geležinkelio dalyje yra daugiausia pėsčiųjų, kokio jie amžiaus.

     Kertantiems geležinkelį būtina žinoti

     Traukinio bėgius galima kirsti tik tam skirtose vietose ir konkrečiu laiku. Vienintelė saugi vieta kirsti bėgius yra geležinkelio pervažos, perėjos, viadukai ir pėsčiųjų tuneliai. Peronuose negalima bėgiais eiti iki reikiamo tako, negalima ant bėgių ir žaisti. Taip pat negalima vaikščioti geležinkelio tuneliais ir tiltais, nes juose vietos pakanka tik traukiniams. Prie bėgių negalima artintis neužsidegus žaliai šviesai ir nepakilus užtvarui. Priartėjus prie geležinkelio perėjos arba pervažos su dviračiu, paspirtuku arba riedlente, dviratį, paspirtuką ar riedlentę būtina persivaryti arba persinešti ir tik tuomet kelionę tęsti transporto priemone.

     Traukinys – ne automobilis. Šiai transporto priemonei reikia kur kas daugiau laiko ir atstumo, kad sustotų.

     Atstumas nuo bėgių. Laukiant traukinio reikėtų stovėti bent 5 metrus nuo bėgių. Greitieji traukiniai sukelia vėjo sūkurį, kuris gali keleivį įtraukti, jei jis stovi per arti bėgių. Traukinių stotyse negalima bėgioti, ypač lyjant lietui.

     Stebėti ženklus ir signalus. Pervažos užtvarams nusileidus ir užsidegus raudonai šviesai, niekada negalima žengti ant bėgių, nes vartai aktyvuojasi likus 20 sekundžių iki traukinio pasirodymo.

     Traukinio negalima liesti. Traukinio visuomet reikia laukti keleiviams nurodytoje vietoje. Niekada negalima bandyti traukinio pagauti šiam pajudant, stojant ar pravažiuojant. Aidint signalui reikia atsitraukti nuo traukinio, nes garsu keleiviai perspėjami, kad durys užsidaro ir traukinys pradės judėti.