Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Kelių transportas

                                                         

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) informuoja, jog karantino, paskelbto dėl COVID-19 viruso, metu priežiūros veikla nesustojo: patikrinimai vykdomi šalies keliuose bei tikrinami ūkio subjektai.

LTSA pareigūnai kaip ir įprastai (tik šiek tiek mažesniu pajėgumu) dirba šalies keliuose.

Ūkio subjektų planinių patikrinimų sąrašas yra patvirtinamas kiekvienų metų pradžioje, o visos tame sąraše esančios įmonės apie datą, kada bus vykdomas patikrinimas, informuojamos iš anksto. Karantinas neturi įtakos šių patikrų atlikimui, nes:

  •  Vykdomi planiniai patikrinimai apima gerokai ankstesnius laikotarpius nei karantino pradžia. Planiniam patikrinimui reikalingus dokumentus ūkio subjektas privalo saugoti teisės aktų nustatyta tvarka, todėl jų pateikimas sąžiningai dirbančiai įmonei neturėtų sukelti jokių nepatogumų.
  •   Planiniai patikrinimai atliekami nuotoliniu būdu, t. y. be fizinio kontakto su ūkio subjekto atstovais. Visus reikiamus duomenis bei dokumentus vežėjai gali pateikti per Ūkio subjektų, susijusių su kelių transportu, stebėsenos ir informavimo sistemą „Vektra“ (per šią sistemą teikiami tachografų ir vairuotojų kortelių duomenys) ir el. paštu (teikiami visi kiti patikrinimui reikalingi duomenys).

Tais atvejais, kai ūkio subjekto darbuotojai serga, yra karantine, „užstrigę“ užsienyje ar dėl kitų su karantinu susijusių ypatingų aplinkybių negali pateikti patikrinti reikalingų dokumentų, Lietuvos transporto saugos administracija, gavusi motyvuotą ūkio subjekto prašymą, nukels patikrinimo atlikimo datą vėlesniam laikui.

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

LTSA trumpina automobilių didelių trūkumų sąrašą

 

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) šalyje veikančioms techninės apžiūros stotims pateikė transporto priemonių trūkumų, kuriuos siūloma vertinti atlaidžiau, sąrašą. Rekomendacija parengta siekiant sumažinti tiesioginių fizinių kontaktų ir nebūtinų apsilankymų techninės apžiūros stotyse skaičių karantino laikotarpiu.

Siūlyme pateikti tie trūkumai, kurių pašalinimas transporto priemonių savininkams neužimtų daug laiko, nereikalautų sudėtingo remonto procedūrų ir kurie neturi didelio poveikio eismo saugumui ar aplinkai.

Įprastai po balandžio 10 d. Lietuvoje draudžiama važinėti transporto priemonėmis su dygliuotomis padangomis, tačiau dabartinėmis sąlygomis techninės apžiūros stotyse nebus kreipiama dėmesio į padangų sezoniškumą.

Taip pat kaip „didelis trūkumas“ nebus fiksuojama, jei valstybinio transporto priemonės numerio žymenys yra išblukę, neįskaitomi arba gali būti perskaityti neteisingai.

Atlaidžiau bus žiūrima ir į nešviečiančias apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų lemputes, kurias pakeitus automobilio savininkui nebereikės grįžti į techninės priežiūros stotį dėl pakartotinės techninės apžiūros. Tačiau artimųjų žibintų, rūko žibintų bei stabdymo signalo žibintų lempučių veikimas bus tikrinamas įprastine tvarka.


Nutarta trūkumu nelaikyti, tai yra nevertinti automobilyje įrengtos priekabos kištukinio lizdo būklės, kai transporto priemonė techninei apžiūrai atvežama be priekabos.


Išskirta dar viena išimtis – netinkamai pritvirtinta ar nepritvirtinta akumuliatorių baterija, jei techninės apžiūros kontrolierius nustato, jog negresia trumpojo jungimo pavojus.


Ir jei transporto priemonėje yra įrengta maitinimo dujomis (SND, SGD) sistema, tačiau ji neregistruota, LTSA rekomenduoja šį įrašą į liudijimą įtraukti vėliau.


Visi šie LTSA siūlymai galios iki Vyriausybės paskelbto nutarimo dėl karantino Lietuvoje atšaukimo.                                                                              

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Pirmenybė Lietuvos pasienyje teikiama vežantiems gendantį ar medicininės paskirties krovinį

Lietuvos pasienyje Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) ir Lietuvos policija siekia užtikrinti, kad vežėjai, gabenantys maistą ar medicinos reikmenis, sienas galėtų kirsti turėdami pirmenybę. Tam yra sukurtas „žaliasis“ transporto koridorius, kad vilkikams, patekusiems pasienyje į spūstį, nereikėtų ilgai laukti eilėje.

Ką turi daryti vairuotojas, jei gabena greitai gendantį krovinį arba medicinos priemones?

Skambinti skubios pagalbos telefonu 112.

Atsiliepusiam operatoriui pranešti tikslią stovėjimo vietą, transporto priemonės modelį ir valstybinį numerį.

Laukti atvykstančio policijos ekipažo, kuris jus be eilės palydės iki pasienio kontrolės punkto.

Pasienio kontrolės punkte Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnai pasienio tikrinimą atliks be eilės.

Raginame transporto įmonių vairuotojus, esant poreikiui, naudotis šia galimybe ir skubos tvarka krovinį nugabenti kiek įmanoma greičiau ir saugiai.

_______________________________________________________________________________________________________________

                              Aktualu pavojingųjų krovinių vežėjams

 

Koronavirusas koreguoja šalių įstatymines bazes, švelnindamas sąlygas atskirų verslo sektorių atstovams. Balandžio pradžioje Jungtinių Tautų Europos ekonominė komisija paskelbė pataisas, aktualias pavojingų krovinių vežėjams. Lietuva pasirašė dvi jų.

Pirmuoju susitarimu (M324) yra pratęsiamas ADR vairuotojo pasirengimo ir saugos specialistų pažymėjimų galiojimas. Jei Jūsų turimo pažymėjimo galiojimas baigiasi 2020 m. kovo 1 d. iki lapkričio 1 d. laikotarpiu, jis automatiškai, be egzamino, pratęsiamas iki 2020 m. lapkričio 30 d.


Antruoju sutarimu (M325) pratęsiamas cisternų, kuriomis vežamos pavojingos medžiagos, tarpinių ir periodinių patikrų galiojimas ir ADR patvirtinimo sertifikatų (transporto priemonių, vežančių tam tikrus pavojingus krovinius, patvirtinimo sertifikatas) galiojimas. Jei Jūsų tarpinės ar periodinės patikros galiojimas ar ADR patvirtinimo sertifikatas galiojo nuo 2020 m. kovo 1 d. iki 2020 m. rugpjūčio 1 d. jis automatiškai pratęsiamas iki 2020 rugsėjo 1 dienos.
Daugiau aktualios apie skirtingose Europos Sąjungos šalyse įsigaliojusias išimtis rasite čia: https://www.unece.org/trans/danger/multi/multi.html

___________________________________________________________________________________________________________________________

                                      
Vežėjai nuo kelių mokesčio nėra atleisti

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ir Policijos departamento pareigūnai karantino metu teikia prioritetą nuotolinei priežiūrai ir pažeidimus fiksuoja naudodamiesi stacionariomis pažeidimų fiksavimo sistemomis. Pastebime, jog pastaruoju metu šalies magistraliniuose keliuose itin padaugėjo transporto priemonių, kurios važiavo nesumokėjusios kelių naudotojo mokesčio.

Skaičiai kelia nerimą: pastarosiomis savaitėmis daugiafunkcinėmis priežiūros kontrolės sistemomis užfiksuotas didelis tokių nusižengimų augimas – daugiau kaip 3000 pažeidimų. Jie nėra toleruojami ir taisyklių nepaisantiems bus taikomos administracinės poveikio priemonės. Prašome vežėjų užtikrinti, kad kelių naudotojo mokestis naudojantis magistraliniais keliais būtų mokamas.

Už kokias transporto priemones ir kokiuose šalies keliuose privaloma sumokėti kelių naudotojo mokestį, reglamentuoja Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas. Mokesčio sumokėjimo būdai nurodomi Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje: http://lakd.lrv.lt/lt/keliu-mokesciai-ir-rinkliavos/naudotojo-mokestis.

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-06-17