Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Lietuvių, lenkų ir airių pareigūnai mokymuose dalinosi patirtimi ir žiniomis

Data

2019 12 16

Įvertinimas
0
Į svetainę 1.jpg

2019 m. gruodžio 9–10 d. Vilniuje Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai kėlė savo kvalifikaciją ir tobulinosi pavojingųjų krovinių vežimo, krovinių tvirtinimo bei tachografų manipuliavimo mokymuose. Juose dalyvavo ir patirtimi dalinosi 40 ekspertų iš Lietuvos, Lenkijos ir Airijos institucijų.

„LTSA vadovaujasi principu – kuo daugiau žinių ir informacijos turi, tuo profesionalesnis pareigūnas esi. Todėl labai džiaugiuosi, jog Europos Komisijos finansuojama „TAIEX REGIO Peer2Peer“ platforma padėjo mums draugėn suburti skirtingų šalių, skirtingų patirčių ir net skirtingus darbo metodus taikančius profesionalus. Dvi dienas intensyviai dalinomės ne tik teorine, bet ir praktine informacija tam, kad galėtume ją panaudoti Lietuvos eismo saugai gerinti“, – pasakoja Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Kolendo.

Pirmoji mokymų diena buvo skirta išsamesniam susipažinimui su aktualiais Europos Sąjungos reglamentais bei direktyvomis, aptartas tokių nuostatų įgyvendinimas. Airijos sveikatos ir saugos agentūros specialistas pavojingųjų krovinių vežimo klausimais Stephen McGarry pristatė pagrindines tokio tipo krovinių tikrinimo procedūras, Airijos patirtį bei pagrindinius iššūkius, kylančius pavojinguosius krovinius tikrinantiems pareigūnams.

Kelių transporto priežiūros skyriaus Lenkijoje vadovas Michał Rzemieniewski pristatė pagrindinius metodus ir būdus mėginant suklastoti tachografo duomenis. Buvo analizuojami tikri atvejai bei turima įranga, demonstruojamos programos, kuriomis galima aptikti manipuliavimo ir sukčiavimo atvejus. Taip pat apibendrintos pagrindinės krovinių tvirtinimo taisyklės bei detalės, į kurias rekomenduojama atsižvelgti kelių transporto inspektoriams.

Antrąją mokymų dieną dalyviai pusdienį praleido Vievyje tikrindami pro šalį važiuojančias sunkiasvores transporto priemones. Didžiausią dėmesį ekspertai skyrė tachografų patikrinimams, jų išrašų analizei, išbandė išmaniąsias technologijas ieškodami tachografo duomenų klastojimo įrenginių.

Buvo naudinga ir malonu, kad Lietuvos ir Lenkijos skaitmeninių tachografų duomenis vertiname ir interpretuojame praktiškai vienodai. Tik ekspertai Lenkijoje tiria visą tachografe fiksuojamų duomenų intervalą per pastaruosius dvejus metus, o mes kelyje tikriname tik 28 d. laiko tarpą. Mūsų manymu, tokią praktiką galėtume taikyti ir Lietuvoje, nes įstatymai mums tai leidžia“, – patirtimi dalinosi LTSA pareigūnai.

Ypatingo jų dėmesio sulaukė išmaniųjų technologijų programa, padėjusi sustabdytame vilkike aptikti magnetą, iškraipantį tachografo duomenis. Už magneto naudojimą šis vairuotojas jau buvo teistas, tik patikros metu neprisipažino.

„Lenkijos transporto sektorius iš tikrųjų yra didelis, be to, gana daug tranzitinio transporto, todėl kolegos susiduria su įvairiais atvejais. Buvo naudinga išgirsti apie tokius klastojimo atvejus, kurie mums dar nepasitaikė. Tad tik galiu pasidžiaugti LTSA pareigūnų aktyviu dalyvavimu ir domėjimusi bei tuo, jog Lenkijos pareigūnams pasirodėme kaip itin profesionalūs ir daug pažengę savo srityje“, – pridūrė T. Kolendo.

Identifikavus pažeidėją, skiriasi tolesni Lietuvos bei Lenkijos pareigūnų veiksmai: kaimyninės šalies kolegos taiko didesnes baudas, gali uždrausti važiuoti toliau, kol nebus ne tik pašalinta draudžiama įranga, bet ir sumokėta bauda.

Kartu su LTSA pareigūnais mokymuose dalyvavo ir Lenkijos bei Airijos patirtimi domėjosi Lietuvos policijos atstovai.