LTSA patvirtino eksperimentinės kategorijos orlaivių tinkamumo skraidyti ir techninės priežiūros reikalavimus
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), suderinusi suinteresuotų asmenų pateiktus pasiūlymus ir pastabas patvirtino įsakymą, kuriame reglamentuota tvarka, padėsianti eksperimentinės kategorijos orlaivių savininkams bei naudotojams užtikrinti tinkamą orlaivių techninę priežiūrą ir pasiekti didesnės skrydžių saugos.
Iki įsakymo parengimo teisės aktai fragmentiškai reglamentavo eksperimentinės kategorijos orlaivių tinkamumo skraidyti ir techninės priežiūros reikalavimus. Tokių orlaivių techninę priežiūrą atlikdavo pats orlaivio savininkas ir / ar naudotojas, atsižvelgdamas vien tik į orlaivio gamintojo išleidžiamus techninės priežiūros dokumentus.
Siekiant didinti eksperimentinės kategorijos orlaivių naudojimo saugą, palyginti su nusistovėjusia praktika, įsakymu griežtinama dalis tinkamumo skraidyti ir techninės priežiūros reikalavimų: numatomi asmenys, galintys atlikti orlaivių techninę priežiūrą, patvirtinamas sudėtingų techninių užduočių, kurias galės atlikti tik sertifikuoti techninės priežiūros specialistai arba orlaivio gamintojo organizuotus mokymus baigę orlaivio savininkai ir / ar naudotojai, sąrašas, nustatomi privalomi naudoti techninės priežiūros dokumentai, apibrėžiami griežtesni komponentų naudojimo reikalavimai, įtvirtinama orlaivio išleidimo eksploatuoti procedūra. Įsakymu tvirtinamos techninės priežiūros instrukcijos orlaiviams, kurie neturi gamintojo patvirtintų techninės priežiūros instrukcijų.
Eksperimentinės kategorijos orlaivių techninę priežiūrą gali atlikti ir licencijuotas techninės priežiūros specialistas ar patvirtinta techninės priežiūros organizacija, kurių priežiūrą vykdo VšĮ Transporto kompetencijų agentūra.
„LTSA yra atsakinga už eksperimentinės kategorijos orlaivių tinkamumo skraidyti ir techninės priežiūros teisinį reglamentavimą. Džiaugiamės, kad po ne vienerius metus trukusių diskusijų pavyko rasti kompromisą, užtikrinsiantį, kad tvarkingi eksperimentinės kategorijos orlaiviai skraidytų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio šalyse. Norime padėkoti ir šiame derinimo etape prie bendro rezultato smarkiai prisidėjusiai Transporto kompetencijų agentūrai“, – sako LTSA Civilinės aviacijos skyriaus specialistas Modestas Alekna.
Eksperimentinės kategorijos orlaiviams priklauso eksperimentiniai ultralengvieji, eksperimentiniai mėgėjiškos konstrukcijos, eksperimentiniai buvę kariniai orlaiviai, eksperimentiniai istoriniai, eksperimentiniai oro balionai, ir tai nebaigtinis sąrašas. Jų tinkamumą skraidyti patvirtina VšĮ Transporto kompetencijų agentūros išduodami specialieji tinkamumo skraidyti pažymėjimai.
Šiuo metu Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre yra įregistruoti 943 orlaiviai. 456 iš jų priklauso eksperimentinei kategorijai.
Projektas paskelbtas TAIS ir LTSA interneto svetainėje.