Pirmąkart ES registruojamose krovininėse transporto priemonėse – antrosios kartos išmanieji tachografai
Rugpjūčio 21 d. įsigalioja dar 2021 m. liepos 16 d. priimtas Europos Komisijos įgyvendinimo reglamentas, kuriuo iš dalies keičiamos nuostatos dėl išmaniųjų tachografų ir jų komponentų konstrukcijos, bandymo, įrengimo, naudojimo ir remonto reikalavimų. Visose naujose, pirmą kartą Europos Sąjungoje registruojamose krovininėse transporto priemonėse, sveriančiose daugiau kaip 3,5 t, ir autobusuose turės būti sumontuoti antrosios kartos išmanieji tachografai.
Europos Komisijos duomenimis, šiuo metu tik vieno gamintojo tachografai atitinka nuo rugpjūčio 21 d. įsigaliosiančius reikalavimus. Tiek transporto priemonių gamintojai, tiek pardavėjai ir vežėjai gali susidurti su tam tikrais iššūkiais, nes tik dalis naujų transporto priemonių turės sumontuotą antrosios kartos išmanųjį tachografą.
Norime pažymėti, kad tai neturės įtakos naujų transporto priemonių registracijai, tačiau faktiškai turės įtakos vežėjams, kurie įsigis tokias transporto priemones.
Vežėjai, vykdantys tarptautinį vežimą, po rugpjūčio 21 d. turėtų vengti atlikti tarptautinį vežimą Europos Sąjungos teritorijoje transporto priemonėmis, kuriose nesumontuotas antrosios kartos išmanusis tachografas. Europos Sąjungos valstybių narių kontroliuojančių institucijų pareigūnai, nustatę, kad sumontuotas netinkamas tachografas, gali tiek skirti pinigines baudas, tiek uždrausti transporto priemonei tęsti kelionę, todėl vežėjams rekomenduojame nerizikuoti.
Atsižvelgiant į Transporto komiteto posėdyje išsakytą Europos Komisijos rekomendaciją ir sekant kitų šalių pavyzdžiu, tokios transporto priemonės iki rugsėjo 30 d. galės būti eksploatuojamos Lietuvos Respublikos teritorijoje atliekant vidinį vežimą ir neturėti tinkamo tachografo, t. y. galės būti sumontuotas ir naudojamas pirmosios kartos išmanusis tachografas.
Taip pat rekomenduojame vežėjams, kurie eksploatacijai įregistruos naujas transporto priemones, kaip įmanoma greičiau pasikeisti į reikalavimus atitinkantį tachografą.
Antrosios kartos išmanieji tachografai – kuo jie geresni?
Pagrindinis išmaniųjų tachografų, lyginant su skaitmeniniais, funkcionalumo pokytis – atsiradusi galimybė nuskaityti tam tikrus duomenis nuotoliniu būdu, kad patikrinimus keliuose atliekančių institucijų pareigūnams būtų lengviau atlikti tikslinius patikrinimus kelyje ieškant galimo manipuliavimo tachografo duomenimis arba jų netinkamo naudojimo.
Siekiant palengvinti vairuotojų darbą ir sudaryti palankesnes sąlygas patikrinti, kaip laikomasi atitinkamų teisės aktų, antrosios kartos išmanieji tachografai automatiškai registruos transporto priemonės poziciją šiuose taškuose arba artimiausiame taške nuo tokių vietų, kuriose yra palydovinio ryšio signalas:
- kasdienio darbo laiko pradžios vietoje;
- kas tris bendros vairavimo trukmės valandas;
- kasdienio darbo laiko pabaigos vietoje.
Informaciją atnaujinsime gavę naujos.
Kilus klausimų prašom rašyti el. p. [email protected].
Atnaujinimo data: 2023-08-16
Taip pat skaitykite:
LTSA gerina klientų aptarnavimą: nė vieno praleisto skambučio ir išsami konsultavimo istorija
Konferencijoje „Saugus startas“ pristatyta vairavimo mokyklų statistika ir galimi pokyčiai
LTSA parodoje „Karjera ir studijos Lietuvoje 2025” kvietė rinktis transporto studijas
Tikslinama geležinkelių infrastruktūros valdytojams skirtų saugos leidimų prašymų vertinimo tvarka
Kaune trumpės fizinio klientų aptarnavimo laikas, Vilniuje bus galimybė rezervuoti vizitą iš anksto