Susisiekimo sektoriaus kovos su korupcija patirtis – ir kitoms valstybės institucijoms

Data

2019 06 19

Įvertinimas
6
untitled (3 of 3).jpg

LTSA pristatė savo patirtį kovojant su korupcija ir diegiant skaidrumo standartus LTSA veikloje. Už korupcijos prevenciją atsakingiems valstybės tarnautojams iš daugiau nei 10 skirtingų šalies institucijų  perduota patirtis, kaip atsparumo korupcijai indekso lygį veikia darbuotojų kuriamos darbo vertės supratimas, motyvacija ir pasitikėjimas organizacija.

„Lietuvos transporto saugos administracijos  per pastaruosius dvejus metus įgyvendintos skaidrumo politikos priemonės ir pasiekti rezultatai yra puikus teigiamų pokyčių pavyzdys susisiekimo sektoriuje. Iki reorganizacijos turėjome labai daug signalų apie galimas korupcijos apraiškas  transporto, laivybos srityse,  Šiuo metu veikiančių realių prevencijos priemonių visuma LTSA veikloje garantuoja tinkamą rizikų valdymą ir leidžia dalintis gerąja patirtimi su savo kolegomis“, – pradėdamas susitikimą sakė Susisiekimo ministerijos vyriausiasis patarėjas Darius Kuliešius.

Parinkus tikslingas priemones, 2017 m. LTSA darbuotojų tolerancijos korupcijai indeksas buvo 53 proc., o 2018 m. – tik 3 proc.  Po reorganizacijos, perėmus kitų įstaigų teises ir pareigas, buvo pastebėta, kad darbuotojų įsitraukimo lygis yra gana žemas,  tvyrojo nepasitikėjimas organizacija. Pastebėti neaiškūs, skirtingi ir neskaidrūs procesai, kurie demotyvuodavo darbuotojus ir jie negalėjo atsakyti, kodėl dirba šioje organizacijoje.

„Nutarta išsigryninti tikslus skaidrumo ir antikorupcijos srityje. Į procesą įsitraukė vadovybė, suformuota antikorupcinė kultūra, optimizuoti procesai, suformuota patikima komanda, pradėtos valdyti rizikos visos organizacijos mastu bei vykdoma nuolatinė priežiūra“, – apie korupcijos strategijos kūrimą sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pradėta nuo pagrindinių dokumentų priėmimo ir viešo įsipareigojimo netoleruoti nusižengimų. Dokumentuose aiškiai numatyta, kad LTSA netoleruoja jokių korupcijos formų ar jos apraiškų, įskaitant ir darbo pareigų vykdymo pažeidimus ar aplaidų pareigų vykdymą.

Šiuo metu LTSA veikia Nulinė tolerancija dovanoms – 2018-aisiais gautos 37 dovanos, kurios grąžintos klientams arba atiduotos labdarai. Stebimas dovanų mažėjimas (iki šių metų birželio gautų dovanų žurnale užregistruota 19 atvejų), kurios viešai skelbiamos LTSA interneto svetainėje.

Taip pat LTSA veikia Nulinės tolerancijos korupcijai politika, kuria įsipareigota viešai deklaruoti vadovaujančių darbuotojų susitikimus su išorės subjektais, interneto svetainėje skelbiama jų susitikimo data, laikas, vieta, susitikimo dalyviai ir susitikimo tikslas. Viešas susitikimų skelbimas ir jų deklaravimas didina veiklos skaidrumą ir įpareigoja tarnybos laiką naudoti efektyviai.

Parengta Teigiamo atsiliepimo anketa, kurią klientai gali pildyti atsidėkodami darbuotojams už kokybišką, savalaikę paslaugą, malonų bendravimą. Teigiamo atsiliepimo anketa yra alternatyva dovanoms, kai klientai gali teigiamu žodžiu atsidėkoti LTSA darbuotojams.

Stebima, kad klientai ir darbuotojai vis dažniau kalba apie jiems kylančias abejones. Tai reiškia, kad pasisakydama prieš kyšininkavimą ir savo veiklą nusprendusi grįsti Nulinės tolerancijos korupcijai politika LTSA eina teisingu keliu: 2018 m. gautas  21 pranešimas iš darbuotojų dėl siūlymų ir bandymų papirkti / kiti pranešimai; 38 į pasitikėjimo telefoną; 2019 m. – 19 iš dėl darbuotojų siūlymų ir bandymų papirkti / kiti pranešimai; 14 į pasitikėjimo telefoną dėl netinkamų ūkio subjektų veiksmų.

2018 m. pirmąjį ketvirtį atlikus klientų pasitikėjimo LTSA apklausą, matyti, kad 71 proc. apklausoje dalyvavusių klientų LTSA pasitiki. 2018 m. IV ketvirtį atlikus pakartotinę apklausą, stebima, kad pasitikėjimas LTSA 5 proc. didėja, t. y. LTSA pasitiki 76 proc. klientų.