Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Transporto ekspertus subūrė 17-oji Rytų partnerystės diskusija

Data

2019 11 26

Įvertinimas
1
Nuotrauka5 (002).jpg

Lapkričio 20–21 d. Vilniuje vyko 17-oji Rytų partnerystės („Eastern Partnership“) vieša transporto ekspertų diskusija. Renginys, įprastai vykstantis Briuselyje, šiemet buvo perkeltas į Lietuvą. Jame lankėsi partneriai iš Europos Sąjungos ir Rytų šalių, Europos Komisijos, Pasaulio banko, Europos transporto saugos tarybos (ETSC) delegatai. Lietuvai atstovavo Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijų, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA), Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, Transporto kompetencijų agentūros ir Lietuvos policijos patikėtiniai.

Pirmąją diskusijos dieną buvo sprendžiami Europos Komisijos ir Rytų partnerių transporto srities klausimai, šalių laimėjimai, prioritetai, planai ir poreikiai.

Ypač daug dėmesio sulaukė Pasaulio banko planai kurti Regioninės kelių eismo saugos observatoriją, skirtą kelių transporto saugos statistiniams duomenims Rytų partnerėse kaupti ir apdoroti. Šiuo metu kiekviena šalis tokią informaciją kaupia savo nuožiūra. Pirmuosius metus  statistinių duomenų kaupimo ir apdorojimo bazė būtų finansuojama Europos Sąjungos lėšomis, vėliau finansavimą turėtų užtikrinti pačios Rytų partnerės. Posėdžio metu net trys šalys – Gruzija, Moldova ir Ukraina – pareiškė norą šią duomenų bazę kurti ir išlaikyti savo šalyje.

ETSC atstovė pateikė pavyzdžių, kaip prie transporto saugos rodiklių gerinimo gali aktyviai prisidėti  nevyriausybinės organizacijos.

Antroji renginio diena buvo skirta išskirtinai Lietuvai. Susisiekimo ministerijos, LTSA, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos, Transporto kompetencijų agentūros ir Lietuvos policijos atstovai pristatė Lietuvos patirtį mažinant žūčių ir eismo įvykių skaičių keliuose. Buvo akcentuojama būtinybė visoms įstaigoms veikti išvien. LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius pabrėžė pagrindinį mūsų siekį aktyviai dalyvauti tyrimuose ieškant tikrųjų kelių transporto eismo įvykių priežasčių.  Didelė pristatymo dalis buvo skirta kelių transporto subjektų priežiūrai. Minėta ir būtinybė valdyti rizikas bei mažinti korupciją.

Diskusijos metu taip pat buvo pristatyta UAB „Lietuvos geležinkeliai“ reorganizavimo patirtis atskiriant krovinių vežimo, keleivių vežimo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir naudojimo veiklas į atskiras įmones, veiksiančias holdingo principu. Papildomai papasakota apie geležinkelių transporto eismo saugą, aplankytas pažangus geležinkelių eismo valdymo centras.

Susitikimo dalyviai džiaugėsi kitokio formato renginiu ir sutarė, kad tokie išvažiuojamieji susitikimai į ES šalis galėtų tapti nauja tradicija. Rytų partnerės teigė gavusios naudingos informacijos, o Lietuvos patirtis mažinant eismo įvykių skaičių joms pasirodė labai tinkamas gerosios praktikos pavyzdys.