BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Trečiasis projektas Moldovoje pradėtas misija laivybos tematika

2020 m. spalio 22–23 dienomis vykusi projekto „Saugi ir sąveiki transporto sistema Moldovoje“ (III) misija – tai trečius metus vykdomo projekto tęsinys. Juo siekiama remti Moldovos eurointegraciją, padėti Moldovai modernizuoti transporto sektorių ir priartinti prie ES standartų, užtikrinti sklandų Moldovos asociacijos sutarties įgyvendinimą.

Šis susitikimas buvo skirtas laivybos transporto stiprinimui. Todėl jame dalyvavo Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ekspertai Jūrų departamento direktorius Linas Kasparavičius ir vyriausioji specialistė Simona Jonuškienė.

Moldova – šalis, žengianti reformų keliu, todėl modernizuojant skirtingus sektorius jai reikia pagalbos iš Europos Sąjungos valstybių. Valstybei tampa dideliu išbandymu pokyčių gausa keičiant insitucijų struktūras, teisinį reguliavimą, praktinį funkcijų užtikrinimą.

LTSA, pati žengusi reformų keliu stojant į ES bei užtikrinant atitinkamų reikalavimų, reglamentų įgyvendinimą mūsų šalyje, yra pajėgi perteikti savo patirtį ir išmoktas pamokas Moldovai. Be to, Lietuvą ir Moldovą sieja ne tik panaši istorija, bet ir tie patys iššūkiai Europos Sąjungos integracijos kelyje.

Šio susitikimo metu daug  dėmesio skirta Tarptautinės jūrų organizacijos (TJO) konvencijose įtvirtintų reikalavimų išimčių taikymui. Moldovos atstovai supažindinti su Lietuvoje taikoma praktika bei tarptautiniais reikalavimais teikti informaciją TJO apie laivams vėliavos valstybės suteiktas išimtis. Rekomenduota imtis priemonių, kuriomis būtų užtikrinti šie informacijos teikimo reikalavimai į IMO GISIS informacinę sistemą.

Aptartas Tarptautinio laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos (ISPS) kodeksas bei jo įgyvendinimas. Pasidalyta Lietuvos praktika, pagal kurią uosto apsaugos planų tvirtinimo funkcija pavesta uosto administracijai, o laivus vertina, laivų apsaugos planus tvirtina ir atitinkamus liudijimus išduoda LTSA.

Aptartas vėliavos valstybės veiklos vertinimas įvairiais aspektais, Lietuvos vėliavos laivų atitikties tarptautiniams reikalavimams užtikrinimas. Aptarta, kaip sustiprinti laivų priežiūrą, bei apsvarstyti galimi būdai ir techninės, teisinės, administracinės galimybės dėl perėjimo iš ,,juodojo“ į ,,pilkąjį“ ar ,,baltąjį“ Paryžiaus memorandumo dėl uosto valstybės kontrolės (Paris MoU) vėliavų sąrašą.

Aptartos vandenų transporto problemos. Diskutuota dėl poreikio diegti saugaus valdymo sistemas (SMS) vidaus vandenų laivuose (Lietuvoje tokio reikalavimo nėra), aptartos vidaus vandenų kelių naudojimo ir navigacijos taisyklės, techniniai reikalavimai, taikomi Lietuvos vidaus vandenų laivams. Nustatant šiuos reikalavimus Moldovos atstovams rekomenduota vadovautis Europos standartais, kuriais nustatomi techniniai reikalavimai vidaus vandenų laivams (ES-TRIN).

„Džiaugiamės galėję pasidalyti su Moldovos  kolegomis patirtimi laivybos srityje.  Anksčiau Lietuva šioje srityje sėmėsi patirties  iš Danijos ir Švedijos, tad šio susitikimo metu ja galėjome pasidalinti su Moldovos kolegomis. Susitikimas buvo naudingas ir dėl užmegzto glaudaus ryšio tarp mūsų valstybių, nes tai postūmis nuolat tobulėti“, – sakė ekspertas Linas Kasparavičius.

Projektas suteikia ne tik puikią galimybę pasidalyti gerąja praktika su kolegomis iš Moldovos, bet kartu tai ir proga geriau suprasti esamą transporto situaciją Lietuvoje, pamatyti sritis, kuriose iš tiesų esame stiprūs, o kur galbūt dar trūksta įdirbio, matant kokias problemas ir iššūkius šiuo metu patiria reformų keliu žengianti Moldova. Be to, tai ir galimybė geriau suprasti partnerių transporto sistemą bei jos aktualijas.

Projektas „Saugi transporto sistema Moldovoje“ (III) yra finansuojamas Lietuvos užsienio reikalų ministerijos Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo programos lėšomis.

 

 

                                                                           

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-11-09