BDAR
Close

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Keleivių teisės atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atvejais

 Raštu kreipkitės į skrydį vykdantį oro vežėją


Oro transporto keleivis, manantis, kad buvo pažeistos jo teisės pagal Reglamentą (EB) Nr. 261/2004, turi pateikti rašytinį skundą / prašymą skrydį vykdžiusiam ar turėjusiam vykdyti oro vežėjui, naudodamasis oro vežėjo parengta skundo / prašymo forma ir nurodytu būdu, arba pateikti skundą / prašymą laisva forma nurodant:

  • keleivio vardą ir pavardę;
  • bilieto arba rezervacijos numerį;
  • skrydžio numerį ir datą;
  • aprašyti įvykio aplinkybes (kas, kada ir kur įvyko, kokios pasekmės patirtos);
  • kokios tavo teisės buvo pažeistos;         
  • konkrečius reikalavimus;
  • reikalavimus pagrindžiančius  dokumentus (pranešimų iš oro vežėjų kopijas, transporto, maitinimosi, apgyvendinimo, ryšio išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas, jei tokių išlaidų patirta).

 Oro vežėjas turi pateikti atsakymą per 2 mėnesius nuo skundo / prašymo gavimo datos.

 

Nepavykus susitarti su skrydį vykdančiu oro vežėju, pateikite skundą ar prašymą Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA)


  • Užpildykite LTSA rekomenduojamą skundo formą.
  • Pridėkite bilietų ir / ar bilietų užsakymo patvirtinimo kopijas
  • Pridėkite kreipimosi į skrydį vykdantį oro vežėją ir skrydį vykdančio oro vežėjo atsakymo (jei atsakymas gautas) kopijas arba kitus dokumentus, įrodančius kreipimosi faktą.
  • Jei į LTSA kreipiasi keleivio atstovas, pridėkite atstovavimą patvirtinantį dokumentas ar jo kopiją.
  • Pridėkite papildomas išlaidas įrodančių dokumentų kopijas (pvz., sąskaitos, čekiai ir kt.).

Teikiant skundą ar prašymą laisva forma, jame turi  būti:

  • nurodyti keleivio (-ių) vardas (-ai), pavardė (-ės), telefono numeris (-iai), el. pašto adresas (-ai), adresas (-ai);
  • nurodyta su skrydžiu susijusi informacija: oro vežėjo pavadinimas, skrydžio numeris, skrydžio data, rezervacijos / bilieto numeris, išvykimo ir atvykimo oro uostas (jungiamųjų skrydžių atveju nurodomas visas maršrutas), planuoti išvykimo ir atvykimo laikai, faktiniai išskridimo ir atvykimo į galutinį paskirties punktą laikai;
  • paaiškintos įvykio aplinkybės, nurodytas Pareiškėjo teisių galimas pažeidimas;
  • pažymėta, ar buvo kreiptasi į skrydį vykdantį oro vežėją, jeigu taip, nurodyti, kada, ar gautas oro vežėjo atsakymas;
  • suformuotas prašymas (pavyzdžiui, gauti kompensaciją dėl skrydžio vėlavimo ar atšaukimo, grąžinti pinigus už atšauktą skrydį ar atsisakymą vežti, kompensuoti papildomas išlaidas, kompensuoti kainų skirtumą dėl perkėlimo į žemesnę klasę ir kita);
  • pateiktas pridedamų dokumentų sąrašas.

Užpildytą ir pasirašytą skundą ar prašymą (nagrinėjami tik raštu arba kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyti skundai ar prašymai) kartu su pridedamais dokumentais išsiųskite LTSA el. paštu [email protected] arba adresu: Švitrigailos g. 42, Vilnius (arba LTSA padalinių adresais).

Pageidautina, kad skundai ar prašymai LTSA būtų pateikti lietuvių arba anglų kalbomis.

Skundų ir prašymų nagrinėjimas yra nemokamas.

 

Skundų ir prašymų persiuntimas


Jei skundas ar prašymas pateiktas dėl skrydžių, kurie buvo vykdomi ne iš Lietuvos Respublikos oro uosto, bet iš kito ES valstybės narės ar Islandijos Respublikos, Norvegijos Karalystės, Šveicarijos Konfederacijos oro uosto ir kartu su skundu ar prašymu yra pridėti visi būtini dokumentai, toks skundas yra persiunčiamas nagrinėti tos šalies priežiūros institucijai, kurioje galimai įvyko su skrydžiu susiję pažeidimai.

 

Skundų nagrinėjimo eiga


  • LTSA, gavusi skundą ar prašymą, raštu kreipiasi į skrydį vykdžiusį oro vežėją, su kuriuo susijęs skundas ar prašymas.
  • Oro vežėjui nurodoma atsakyti per 30 darbo dienų. Jei per numatytą laiką atsakymo negaunama, papildomai duodama dar 10 darbo dienų.
  • Išnagrinėjus oro vežėjo pateiktus duomenis ir dokumentus priimamas sprendimas dėl konkretaus skundo ar prašymo ir apie tai informuojamas keleivis.

 

Skundų nagrinėjimo trukmė


Vadovaujantis Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2021 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 2BE-27 „Dėl Skundų ir prašymų dėl oro transporto keleivių teisių galimo pažeidimo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, skundo nagrinėjimas gali užtrukti iki 4 mėn., nepavykus priimti sprendimo per šį laikotarpį, terminas gali būti pratęstas dar 2 mėn.

 

Elektroninis ginčų sprendimas


2016 m. Europos Komisija pristatė centralizuotą elektroninę platformą, leidžiančią vartotojams patogiai pradėti neteisminio ginčo sprendimo procedūrą internetu: https://webgate.ec.europa.eu/odr.

 

Jeigu skrydis buvo organizuotos turistinės kelionės dalis?


Jeigu sutrikdytas skrydis yra organizuotos turistinės kelionės, kurią įsigijote iš Lietuvos Respublikos registruoto kelionių organizatoriaus, dalis:

  • Pateikite rašytinę pretenziją skrydį vykdžiusiam oro vežėjui ir jos kopiją kelionių organizatoriui.
  • Jeigu per du mėnesius negaunate atsakymo nė iš vieno paslaugų teikėjo arba atsakymas Jūsų netenkina ir manote, kad Jūsų, kaip keleivio, teisės yra pažeistos, skundą galite pateikti vienai iš nurodytų institucijų:
    • LTSA, kuri išnagrinės Jūsų skundą ir pateiks išvadą, arba
    • Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT), kuri išnagrinės ginčą neteismine tvarka ir priims privalomą sprendimą.

Pateikti skundą VVTAT galite per Vartotojų teisių informacinę sistemą (VTIS) arba užpildytą skundo formą su pridedamais dokumentais išsiųsti paštu adresu: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius (teritorinių padalinių kontaktus galite rasti čia, el. paštu [email protected] arba faksu (8 5) 279 1466.

 

Kilo klausimų dėl skundo ar prašymo? Norite daugiau sužinoti apie keleivių teises?


Kreipkitės konsultacijos į LTSA telefonu (8 5) 278 56 01 arba užduokite Jums rūpimą klausimą el. paštu [email protected].

Daugiau informacijos galite rasti Your Europe portale.

Norite palikti atsiliepimą? Tai galite padaryti Europos Komisijos puslapyje.       

Paskutinė atnaujinimo data: 2023-08-29