Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Krovininių transporto priemonių kontrolė

Kas tikrinama kontrolės kelyje metu?


        Kontrolės metu vairuotojas privalo turėti ir tikrinančio pareigūno reikalavimu pateikti:

  1. vairuotojo pažymėjimą*;
  2. transporto priemonės (jų junginio) registravimo, privalomosios techninės apžiūros dokumentus*;
  3. transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo liudijimą (polisą)*;
  4. Bendrijos licencijos kopiją, jei vežama už atlygį;
  5. krovinio vežimo dokumentus (važtaraštį);
  6. specialiuosius leidimus, sertifikatus ir kitus dokumentus, jei transporto priemonė veža pavojinguosius ar greitai gendančius krovinius;
  7. patvirtinimą, kad sumokėtas kelių naudotojo mokestis (popierinę arba elektroninę vinjetę);
  8. darbo ir poilsio laiko apskaitos dokumentus;
  9. vairuotojo liudijimą, jei jis yra trečiosios šalies pilietis;
  10. transporto priemonės paskutinio techninio patikrinimo ataskaitą.

* Išskyrus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nurodytus atvejus, kai motorinės transporto priemonės vairuotojas neprivalo su savimi turėti atitinkamų dokumentų.

        Taip pat tikrinama:

  1. ar išduotas leidimas važiuoti keliais didžiagabarite ir (ar) sunkiasvore transporto priemone;
  2. ar vairuotojas (-ai) įgijęs (-ę) profesinę kvalifikaciją;
  3. transporto priemonės techninė būklė.

Tikrinimo aktas


     Atlikęs patikrinimą Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnas surašo nustatytos formos kontrolės aktą. Antrasis kontrolės akto egzempliorius yra įteikiamas vairuotojui.

 

Teisinis reglamentavimas


     Krovinių vežimą reglamentuojantys teisės aktai


     Vairavimo ir poilsio trukmei, nuvažiuotam atstumui ir važiavimo greičiui fiksuoti krovininėse transporto priemonėse, kurių bendroji masė su priekaba ar puspriekabe yra daugiau kaip 3,5 t, yra įrengiami analoginiai, o nuo 2006 m. gegužės 1 d. – tik skaitmeniniai tachografai.

Analoginis arba skaitmeninis tachografas

     Tai – įrenginys, skirtas automatiškai arba pusiau automatiškai įrašyti, rodyti, spausdinti ir laikyti išsamią informaciją apie transporto priemonės judėjimą ir tam tikrus jos vairuotojo darbo ir poilsio režimo laikotarpius.

        Transporto priemonėje įrengtam tachografui turi būti atlikta:

  1. pirminė metrologinė patikra – tachografui, instaliuotam naujoje transporto priemonėje;
  2. periodinė metrologinė patikra kas dvejus metus – tachografui, naudojamam transporto priemonėje.

Kas tikrinama?

        Kontroliuodamas vairavimo ir poilsio režimą pareigūnas tikrina:

  1. ar atlikta tachografo metrologinė patikra;
  2. ar naudojami tachografo registracijos lapai atitinka tachografo modelį;
  3. ar teisingai užpildytas tachografo registracijos lapas;
  4. ar pateiktas privalomas tachografo registracijos lapų skaičius;
  5. ar vairuotojas turi vairuotojo kortelę;
  6. ar vairuotojas pasinaudojo privalomu kasdieniu poilsiu;
  7. ar vairuotojas neviršijo nepertraukiamo vairavimo trukmės;
  8. ar vairuotojas neviršijo kasdienio vairavimo trukmės;
  9. ar vairuotojas neviršijo savaitės ir dviejų savaičių vairavimo trukmės;
  10. ar vairuotojas neviršijo šešių 24 valandų laiko tarpų trukmės;
  11. ar vairuotojas pasinaudojo kassavaitiniu poilsiu;
  12. ar patikrintas greičio ribojamasis prietaisas;
  13. ar greičio ribojamasis prietaisas tinkamai veikia.

Metodinė medžiaga vairuotojui

Atmintinė vairuotojui 

Reglamento (EB) Nr. 561/2006 paaiškinimas

Europos Komisijos rekomendacijos ir paaiškinimai

Blankas, patvirtinantis vairuotojo veiklos laikotarpius

       Blankas naudojamas patvirtinti vairuotojo veiklos laikotarpius: laikinojo nedarbingumo, kasmetinių atostogų, vairavimo įmonės transporto priemonės, kuriai netaikomas Reglamentas (EB) Nr. 561/2006 arba AETR, kitų darbų ar buvimo darbo vietoje laikotarpius.

Blankas, patvirtinantis vairuotojo veiklos laikotarpius pagal Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba AETR

Teisinis reglamentavimas

Vairavimo ir poilsio režimo kontrolę reglamentuojantys teisės aktai


Kas tikrinama?

N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonių pradinio techninio patikrinimo kelyje metu tikrinama:

 

  1. identifikavimo duomenys;
  2. stabdymo įranga;
  3. vairavimo įrenginiai;
  4. matomumas;
  5. apšvietimo įranga ir elektros sistema;
  6. ašys, ratai, padangos, pakaba;
  7.  važiuoklė ir prie važiuoklės tvirtinami mazgai;
  8.  kita įranga, įskaitant tachografą ir greičio ribotuvą;
  9. neigiami veiksniai, įskaitant išmetamuosius teršalus ir degalų ir (ar) alyvos išsiliejimą;
  10. krovinio pritvirtinimas. 

Tikrinimo dokumentas     

Pradinio techninio patikrinimo kelyje rezultatai surašomi į pradinio ar išsamesnio techninio patikrinimo kelyje ataskaitą, kurią pasirašo ją surašęs pareigūnas ir vairuotojas. Vienas pradinio ar išsamesnio  techninio patikrinimo kelyje ataskaitos egzempliorius įteikiamas transporto priemonės vairuotojui.

Teisinis reglamentavimas

M2, M3, N2, N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių ir T5 kategorijos ratinių traktorių techninių patikrinimų organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisyklės

Transporto priemonių techninių patikrinimų atlikimo Lietuvos Respublikos keliuose tvarkos aprašas

Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai

N ir O kategorijų transporto priemonėse krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo reikalavimai

 

 

Magistraliniai keliai, kuriais važiuojant reikia sumokėti kelių naudotojo mokestį – įsigyti vinjetę

       M2, M3, N1, N2 ir N3 klasių transporto priemonių ar jų junginių valdytojai, sumokėję kelių naudotojo mokestį (įsigiję pažymėtą vinjetę, ją užpildę ir pagrindinę dalį priklijavę prie transporto priemonės priekinio stiklo, kaip reikalaujama naudojimosi instrukcijoje), įgyja teisę važiuoti šiais magistraliniais keliais:

A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10,15–91,00; 102,93–303,74 km);

A2 Vilnius–Panevėžys (12,00–132,70 km);

A3 Vilnius–Minskas (6,65–32,91 km);

A4 Vilnius–Varėna–Gardinas (15,51–133,96 km);

A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (7,60–97,06 km);

A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (6,02–185,40 km);

A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (2,50–41,92 km);

A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (7,50–87,86 km);

A9 Panevėžys–Šiauliai (5,00–75,14 km);

A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga (4,57–66,10 km);

A11 Šiauliai–Palanga (2,65–146,41 km);

A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (0–49,70 km; 59,43–185,96 km);

A13 Klaipėda–Liepoja (11,00–24,77 km; 26,75–45,15 km);

A14 Vilnius–Utena (10,66–95,60 km);

A15 Vilnius–Lyda (10,66–49,28 km);

A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (15,55–135,48 km);

A17 Panevėžio aplinkkelis (0–22,28 km);

A18 Šiaulių aplinkkelis (0–17,08 km).

Vinjetės yra 4 rūšių: dienos, savaitės, mėnesio ir metų.

Vinječių platinimo vietos ir tarifai skelbiami Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

Elektroninę vinjetę galite įsigyti čia.

Vinjetė negalioja ir naudotojo mokestis laikomas nesumokėtu, jeigu vinjetė naudojama kitos kategorijos transporto priemonei, išskyrus atvejus, kai sumokėtas naudotojo mokestis yra toks pat, kaip reikalaujama šios kategorijos transporto priemonei, arba didesnis.

Popierinė vinjetė negalioja ir naudotojo mokestis laikomas nesumokėtu, jeigu:

       1. popierinės vinjetės pagrindinė dalis originaliu lipniu paviršiumi nėra priklijuota ant transporto priemonės priekinio stiklo naudojimosi instrukcijoje parodytoje vietoje;

       2. netiksliai pažymėta, visai nepažymėta popierinės vinjetės galiojimo pradžia ar pasibaigęs galiojimo laikas, diena ir (ar) mėnuo pažymėti daugiau kaip vieną kartą;

       3. popierinės vinjetės pagrindinėje dalyje ir (ar) popierinės vinjetės kontroliniame kupone neaiškiai įrašytas, įrašytas daugiau kaip vieną kartą ar visai neįrašytas transporto priemonės valstybinio registracijos numerio ženklas arba jis neatitinka tikrinamos transporto priemonės valstybinio registracijos numerio ženklo, nurodyto transporto priemonės registracijos liudijime;

       4. nesutampa popierinės vinjetės pagrindinėje dalyje ir popierinės  vinjetės kontroliniame kupone nurodyti duomenys (serija ir numeris, transporto priemonės valstybinio registracijos numeri ženklas);

       5. nepateikiamas popierinės vinjetės kontrolinis kuponas.

Popierinės vinjetės nustatyta tvarka keičiamos Lietuvos automobilių kelių direkcijoje prie Susisiekimo ministerijos.

Teisinis reglamentavimas

Kelių naudotojo mokestį reglamentuojantys teisės aktai

      Didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis (jų junginiais) kroviniai gali būti vežami tik gavus leidimą. Leidimai išduodami tik nedalomiems kroviniams vežti ir tada, kai tokių krovinių negalima ar netikslinga vežti kitos rūšies transporto priemonėmis, ir dalomiems kroviniams vežti šešių ar daugiau ašių transporto priemonėmis, kurias sudaro motorinė transporto priemonė su suporintais galiniais ratais ir priekaba (puspriekabė) su suporintais ratais ir kurių ašies (ašių) apkrova yra ne didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą, bendroji masė yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją bendrąją masę ir yra ne didesnė kaip 48 t.

  Leidimus važiuoti valstybinės reikšmės keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis išduoda Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, vietinės reikšmės keliais – savivaldybių institucijos.

Tikrinti naudojama matavimo įranga

      Transporto priemonėms sverti yra naudojamos Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančios, metrologiškai patikrintos mobiliosios automobilinės ašinio svėrimo svarstyklės. Transporto priemonėms matuoti yra naudojami aukštimačiai, ruletės iki 30 m, lazeriniai ilgomačiai.

Kontrolės fragmentai>>

Teisinis reglamentavimas

Didžiagabaričių ir (ar) sunkiasvorių krovinių vežimą reglamentuojantys teisės aktai

Kas tikrinama?

      Kontroliuodamas transporto priemones, vežančias greitai gendančius krovinius, pareigūnas tikrina:

  1. ATP sertifikato galiojimą;
  2. plokštelėje nurodytą ATP sertifikato galiojimo trukmę;
  3. skiriamojo ženklo buvimą bei ATP sertifikate nurodytos galiojimo trukmės atitikimą;
  4. transporto priemonės šaldymo įrangos gedimus;
  5. transporto priemonės (izoterminio kėbulo, cisternos, konteinerio) techninę būklę.

Teisinis reglamentavimas

Greitai gendančių krovinių vežimą reglamentuojantys teisės aktai


     Pavojingieji kroviniai – medžiagos ar gaminiai, kurie dėl savo cheminių ar fizikinių savybių gali sukelti pavojų žmonių sveikatai, aplinkai ar turtui ir kuriems suteikti identifikavimo numeriai yra įrašyti į Jungtinių Tautų Organizacijos Europos ekonomikos komisijos sudarytą pavojingųjų medžiagų sąrašą bei išvardyti Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse, reglamentuojančiose pavojingųjų krovinių vežimą.

Kas tikrinama?

        Kontrolės metu pareigūnas tikrina:

  1. transporto dokumentus, raštiškas instrukcijas, transporto priemonės tinkamumo sertifikatus, vairuotojo pasirengimo vežti pavojinguosius krovinius pagal ADR pažymėjimą ir kitus dokumentus;
  2. transporto priemonės, cisternos, pakuočių ženklinimą ir žymėjimą;
  3. krovinių pakrovimo, tvirtinimo, tvarkymo ir kitų reikalavimų laikymąsi;
  4. saugos ir priešgaisrines priemones;
  5. kitų specifinių reikalavimų laikymąsi.

Tikrinimo protokolas

      Patikrinimo rezultatai surašomi pavojingųjų krovinių vežimo automobilių transportu kontrolės protokole, kurio vienas egzempliorius įteikiamas transporto priemonės vairuotojui, o kitą pasilieka kontrolę atlikęs pareigūnas.

Atmintinė vairuotojams, vežantiems pavojinguosius krovinius

 Atmintinė vairuotojams, vežantiems pavojinguosius krovinius.

Teisinis reglamentavimas

 Pavojingųjų krovinių vežimą reglamentuojantys teisės aktai.

      Pirmą kartą administracinį nusižengimą, už kurį numatyta ne didesnė kaip 1500 Eur maksimali bauda, padariusiems asmenims, neginčijantiems nusižengimo padarymo fakto, surašomas administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu. Skiriama pusei minimalios baudos lygi bauda, numatyta atitinkamame Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso straipsnyje. Baudą būtina sumokėti per penkiolika kalendorinių dienų nuo administracinio nusižengimo protokolo įteikimo dienos.

   Administracinis nurodymas nesurašomas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

1) už administracinį nusižengimą nustatyta didesnė negu vieno tūkstančio penkių šimtų eurų maksimali bauda;

2) asmuo per metus padarė pakartotinį administracinį nusižengimą;

3) asmuo administracinį nusižengimą padarė būdamas neblaivus ar apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų ir tai turėjo įtakos administracinio nusižengimo padarymui, vengė patikrinimo dėl neblaivumo ar apsvaigimo, vartojo alkoholį, narkotines, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo;

4) administracinis nusižengimas sukėlė nežymų sveikatos sutrikdymą; taip pat administraciniu nusižengimu padaryta turtinė žala, kuri nėra visiškai atlyginta;

5) už asmens padarytą veiką nustatytas privalomas turto, kuriam pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma eisinė registracija, konfiskavimas;

6) asmuo padarė administracinį nusižengimą, neturėdamas teisės vairuoti transporto priemonės arba kai ji iš asmens buvo atimta.

     Administracinis nurodymas yra neskundžiamas. Jei asmuo administracinį nurodymą įvykdo, t. y. sumoka paskirtą baudą, administracinio nusižengimo teisena baigiama. Asmeniui administracinio nurodymo neįvykdžius, administracinio nusižengimo byla nagrinėjama Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

     Administracinio nusižengimo protokolas surašomas nusižengimo padarymo vietoje. Protokolą pasirašo jį surašęs pareigūnas ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo. Antrasis administracinio nusižengimo protokolo egzempliorius įteikiamas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Surašant protokolą, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui paaiškinamos jo teisės ir pareigos bei įteikiamas kvietimas į bylos nagrinėjimą.

         Pareigūnas, uždraudęs transporto priemonei važiuoti toliau ir laikinai, kol bus pašalinti nustatyti pažeidimai, paėmęs transporto priemonės dokumentus, surašo dokumentų paėmimo pažymą. Pažymą pasirašo ją surašęs pareigūnas ir pažeidėjas. Antrasis dokumentų paėmimo pažymos egzempliorius įteikiamas pažeidėjui.

 

 Kokiais atvejais transporto priemonei uždraudžiama važiuoti toliau?

        Transporto priemonei uždraudžiama važiuoti toliau ir laikinai paimami transporto priemonės registracijos dokumentai, jeigu:

1. nepateikiamas galiojantis leidimas važiuoti keliais didžiagabarite ir (ar) sunkiasvore transporto priemone, kai tikrinant nustatoma, kad transporto priemonė viršija didžiausiuosius leidžiamuosius:

1.1. bendrąją masę daugiau kaip 1 t;

1.2. ašies (ašių) apkrovą daugiau kaip 0,6 t;

1.3. ilgį daugiau kaip 1 m;

1.4. plotį daugiau kaip 9 cm;

1.5. aukštį daugiau kaip 10 cm;

2. nustatoma, kad transporto priemonė viršija leidime važiuoti keliais didžiagabarite ir (ar) sunkiasvore transporto priemone nurodytus:

2.1. matmenis daugiau kaip 5 cm;

2.2. ašies (ašių) apkrovą daugiau kaip 0,6 t;

2.3. bendrąją masę daugiau kaip 1 t;

3. mediena vežama:

3.1. netinkamai pakrauta, išdėstyta, nepritvirtinta ar pritvirtinta nepakankamu diržų skaičiumi;

3.2. pritvirtinta diržais, neatitinkančiais nustatytų reikalavimų, ar diržai yra įplyšę, su deformuotais tvirtinimo kabliais ar deformuotomis sagtimis;

3.3. pakrauta virš bortų, o transporto priemonėje nėra laikinai įdedamų statramsčių ar jie netinkamai įrengti ir (ar) neįrengtas vairuotojo kabinos apsauginis skydas;

3.4. transporto priemone (junginiu) su netinkamai įrengtais ar techniškai netvarkingais statramsčiais;

3.5. pakrauta aukščiau nei 1,6 m nuo statramsčių apačios ir neturi techninės ekspertizės išvados (ar nustatyta tvarka patvirtintos jos kopijos), leidžiančios krauti aukščiau, ar viršytas ekspertizės išvadoje nurodytas aukštis;

4. vežami pavojingieji kroviniai:

4.1. kuriuos vežti draudžiama;

4.2. teka ar byra;

4.3. uždraustu vežimo būdu arba netinkamo tipo transporto priemonėmis;

4.4. palaidai struktūriškai netinkamame (nepatvariame) konteineryje;

4.5. tinkamumo patvirtinimo sertifikato neturinčia transporto priemone;

4.6. transporto priemone, neatitinkančia nustatytų reikalavimų ir keliančia tiesioginį pavojų;

4.7. naudojant nepatvirtintą pakuotę;

4.8. pakuotėje, neatitinkančioje taikomų pakavimo instrukcijų;

4.9. nesilaikant specialiųjų mišraus pakavimo sąlygų;

4.10. nesilaikant krovinio tvirtinimo ir sukrovimo taisyklių;

4.11. nesilaikant mišraus pakuočių sukrovimo taisyklių;

4.12. nesilaikant leistino cisternų ar pakuočių užpildymo lygio;

4.13. nesilaikant nuostatų dėl vienu transporto vienetu vežamų krovinių kiekio ribojimo;

4.14. be jokios nuorodos į jų buvimą (pvz., be dokumentų, nepažymėtose, nepaženklintose pakuotėse, nepaženklinta transporto priemone);

4.15. transporto priemone, nepaženklinta oranžinėmis lentelėmis, dideliais pavojaus ženklais ir kitomis žymomis;

4.16. nepateikiant su vežama medžiaga susijusios informacijos (pvz., JT numeris, tinkamas siunčiamo krovinio pavadinimas, pakavimo grupė ir kt.), kuri leistų nustatyti I rizikos kategorijos pažeidimą;

4.17. vairuotojo, neturinčio galiojančio profesinio pasirengimo pažymėjimo (vairuotojo pasirengimo vežti pavojinguosius krovinius pagal ADR pažymėjimo);

5. transporto priemonė turi didelių techninės būklės trūkumų:

5.1. neveikia pagrindinis stabdys (vairuotojas juo negali sustabdyti transporto priemonės);

5.2. neveikia vairo mechanizmas (vairuotojas negali juo valdyti transporto priemonės);

5.3. netvarkingas transporto priemonės ir priekabos sukabinimo įtaisas;

5.4. lyjant, sningant arba esant rūkui vairuotojo pusėje neveikia stiklo valytuvas;

5.5. tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui nedega joks artimųjų, rūko, tolimųjų šviesų priekinis kairysis žibintas, o sugedus bent vienam galiniam gabaritiniam žibintui, neveikia avarinė šviesos signalizacija arba transporto priemonės gale nėra pritvirtinto avarinio sustojimo ženklo;

5.6. dėl nustatytų kitų gedimų saugiai važiuoti toliau (nors ir būtų laikomasi reikiamo atsargumo) neįmanoma;

6. užsienio valstybėje įregistruotos transporto priemonės vairuotojas:

6.1. nepateikia Bendrijos licencijos kopijos arba kelionės leidimo, arba krovinių vežimo tarptautiniais maršrutais žurnalo (jeigu pateiktas ETMK leidimas), arba pateiktas kelionės leidimas neatitinka važiavimo pobūdžio;

6.2. Europos Bendrijoje įregistruotos kelių transporto priemonės, skirtos kroviniams vežti, vairuotojas, ne Europos Sąjungos pilietis, važiuodamas tarptautiniu maršrutu, nepateikia vairuotojo liudijimo;

6.3. už administracinį nusižengimą atsisako sumokėti paskirtą baudą.

Administracinių nusižengimų kodekso taikymas

     Pareigūnas, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę surašyti administracinio nusižengimo protokolą su administraciniu nurodymu arba be jo pagal šiuos Administracinių nusižengimų kodekso straipsnius:

150 straipsnis. Komercinės ar ūkinės veiklos tvarkos pažeidimas.

307 straipsnis. Transporto priemonių, ne keliais judančių mechanizmų ir įrengimų, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, eksploatavimas.

369 straipsnis. Lietuvos Respublikos žmonių palaikų laidojimo įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų kapinių priežiūros ir žmogaus palaikų gabenimo transporto priemonėmis reikalavimų pažeidimas.

415 straipsnis. Transporto priemonių dalyvavimo viešajame eisme reikalavimų pažeidimas.

425 straipsnis. C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairavimas neturint kvalifikacijos pažymėjimo arba vairuotojo profesinės kvalifikacijos periodinio tobulinimo pažymėjimo.

426 straipsnis. Nepaklusimas reikalavimui sustabdyti transporto priemonę arba pasitraukimas iš eismo įvykio vietos.

431 straipsnis. Transporto priemonės savininkui (valdytojui) nustatytų reikalavimų nevykdymas.

436 straipsnis. Pavojingųjų krovinių vežimo automobilių keliais ar su tuo susijusios veiklos reikalavimų pažeidimas.

450 straipsnis. Krovinių vežimo kelių transporto priemonėmis vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais taisyklių pažeidimas.

451 straipsnis. Keleivius ar krovinius vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais vežančių kelių transporto priemonių ekipažams (vairuotojams) nustatytos vairavimo be pertraukos trukmės arba kasdienio vairavimo trukmės viršijimas.

452 straipsnis. Keleivius ar krovinius vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais vežančių kelių transporto priemonių ekipažams (vairuotojams) nustatytos kasdienio arba kassavaitinio poilsio trukmės pažeidimas.

453 straipsnis. Keleivius ar krovinius vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais vežančių kelių transporto priemonių ekipažams (vairuotojams) nustatyto vairavimo laiko viršijimas.

454 straipsnis. Keleivių ar krovinių vežimas kelių transporto priemonėmis vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais, kai tachografas neįrengtas, naudojant neveikiantį ar reikalavimų neatitinkantį tachografą, šio prietaiso rodmenų ir registracijos lapų arba vairuotojo kortelės netinkamas naudojimas ir klastojimas, kitų vairavimo ir poilsio režimo reikalavimų pažeidimas.

456 straipsnis. Keleivių ar krovinių vežimas kelių transporto priemonėmis vidaus ir (ar) tarptautiniais maršrutais be greičio ribojimo prietaiso, su neveikiančiu ar išjungtu greičio ribojimo prietaisu.

459 straipsnis. Eismo saugumo reikalavimų automobilių keliuose pažeidimas.

463 straipsnis. Transporto priemonių savininkams ar valdytojams nustatyto mokesčio už naudojimąsi keliais nesumokėjimas.

505 straipsnis. Kliudymas įstatymų įgaliotiems pareigūnams įgyvendinti jiems suteiktas teises ar atlikti pavestas pareigas, jų teisėtų reikalavimų ar nurodymų ir kolegialių institucijų ar valstybės pareigūnų sprendimų nevykdymas.

507 straipsnis. Valstybės politiko, valstybės pareigūno, valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens garbės ir orumo pažeminimas.

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-06-05