Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privalomoji techninė apžiūra

 

Privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra (privalomoji techninė apžiūra) – transporto priemonių techninės būklės privalomas tikrinimas siekiant užtikrinti, kad jas saugu naudoti viešajame eisme ir jos atitinka eismo saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus.

Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros tikslas – įvertinti transporto priemonių techninę būklę vadovaujantis nustatyta tvarka patvirtintais Techniniais motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimais, siekiant užtikrinti, kad jas būtų saugu naudoti viešajame eisme ir kad jos atitiktų eismo saugumo ir aplinkos apsaugos reikalavimus.

Vienetinės gamybos transporto priemonėms ir perdirbtoms transporto priemonėms prieš privalomąją techninę apžiūrą nustatyta tvarka turi būti atlikta techninė ekspertizė. Kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą kontroliuoja policijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai.

Privalomosios techninės apžiūros metu tikrinama, ar:

  1. įrašai pateiktuose dokumentuose atitinka faktinius duomenis;
  2. transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus;
  3. vienetinės gamybos ar perdirbtoms transporto priemonėms išduotose techninės ekspertizės pažymose nurodyta, kad transporto priemonė pagaminta ar perdirbta laikantis nustatytų reikalavimų;

 

Privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumas

Transporto priemonė

Periodiškumas

mopedų ir motociklų (L1, L1e,L2, L2e, L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L6e, ir L7e klasių)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

galingųjų keturračių

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to kas – 24 mėn.

lengvųjų automobilių (M1 klasės)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

medicininės pagalbos automobilių (specialiosios paskirties kodas – SC)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

mokomųjų transporto priemonių (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos

 

             iki 10 metų

po metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 12 mėn.

             10 ir daugiau metų

kas 6 mėn.

lengvųjų automobilių taksi ir lengvųjų automobilių, kuriais vykdoma keleivių vežimo už atlygį pagal užsakymą veikla (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos:

 

             iki 5 metų

po metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to kas – 12 mėn.

             5 ir daugiau metų

kas 6 mėn.

autobusų ir troleibusų (M2 ir M3 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 6 mėn.

krovininių automobilių (N1 klasės)

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12mėn.

krovininių automobilių (N2 ir N3 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

transporto priemonių, kuriomis numatyta vežti EX/II, EX/III, FL, AT ir MEMU tipų pagal ADR pavojinguosius krovinius (N1, N2, N3, O1, O2, O3 ir O4 klasių)

kas 12 mėn.

priekabų ir puspriekabių (O1 ir O2 klasių)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

priekabų ir puspriekabių (O3 ir O4 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

specialiosios paskirties transporto priemonių, kurios turi specialiosios paskirties kodą „SA“

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 24 mėn.

istorinių transporto priemonių

kas 60 mėn.

T5 klasės ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/val.

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 24 mėn.

Valstybės rinkliava

 

Maksimalias kainas už kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros atlikimą, suderinęs jas su Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. sausio 21 d. įsakymas Nr. 3-37 „Dėl Maksimalių kainų su pvm už motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimą sąrašo patvirtinimo“.

Privalomosios techninės apžiūros darbo vietų ir poreikio nustatymo suvestinės

Techninės apžiūros poreikio 2019 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2018 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2017 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2016 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2015 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2014 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2013 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2019 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2012 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2011 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2010 m. nustatymo suvestinė

Techninės apžiūros poreikio 2009 m. nustatymo suvestinė lentelė

Techninės apžiūros poreikio Lietuvos Respublikos administraciniuose vienetuose 2008 m. nustatymo suvestinė lentelė

Reikalingo valstybinės techninės apžiūros darbo vietų skaičiaus nustatymo, vertinant valstybinės techninės apžiūros poreikį Lietuvos Respublikos administraciniuose vienetuose 2007 metams, suvestinė lentelė

Reikalingo valstybinės techninės apžiūros darbo vietų skaičiaus nustatymo, vertinant valstybinės techninės apžiūros poreikį Lietuvos Respublikos administraciniuose vienetuose 2006 metams, suvestinė lentelė

2005 m. techninės apžiūros poreikio nustatymo suvestinė lentelė

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-05-12