BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Net ir menkas techninės būklės trūkumas kelyje gali virsti didele bėda

Data

2020 12 28

Įvertinimas
0
vilkikas pataisyta (1)-1.jpg

Krovinys pakrautas, metas į kelią. Atrodytų, jog krovininės transporto priemonės vairuotojo darbas yra tiesiog saugiai vairuoti ir nugabenti užsakymą iš taško A į tašką B. Tačiau vis dar dažnai pamirštama kita vairuotojo prievolė: prieš kiekvieną reisą, taip pat ir reiso metu, jis turi įvertinti vairuojamos transporto priemonės techninę būklę. O pastebėjęs bent menkiausią trūkumą, imtis priemonių, kad jį  pašalintų.

Iki šių metų gruodžio Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai dėl techninės būklės patikrino 3624 krovinines transporto priemones ir 2744 priekabas / puspriekabes.  60,51 proc. atliktų patikrinimų buvo nustatyta techninės būklės trūkumų (2019 m. –  59,84 proc.).

„Visos transporto priemonės periodiškai tikrinamos techninės apžiūros centruose, tačiau to nepakanka. Mes rekomenduojame kaskart, prieš išriedant į kelią, apeiti automobilį ir įvertinti jo techninę būklę. Neužtruksite ilgai, tačiau tikrai pastebėsite trūkumus. Jeigu jie yra nerimti, pašalinkite iš karto, jeigu rimtesni, informuokite apie juos įmonės vadovą ar atsakingą asmenį, kad trūkumai kaip įmanoma greičiau būtų pašalinti, o pastebėjus tiesioginį pavojų kitiems eismo dalyviams keliančių trūkumų – susilaikyti nuo kelionės“, –  sako LTSA Priežiūros departamento Panevėžio skyriaus viršininkas Žilvinas Jaškūnas.

Anot jo, net ir nedidelis techninės būklės trūkumas važiuojant gali virsti rimtu ir turėti įtakos eismo saugumui kelyje.

„Viena iš trijų toje pačioje pusėje esančių šoninio gabarito žibinto nešviečiančių lempučių rimto pavojaus eismo dalyviams gal ir nesukels. Tačiau kartą pro akis praleidus mažą trūkumą, kitą kartą kils pagunda surizikuoti ir išvažiuoti į kelią esant didesniam techninės būklės trūkumui. O tai jau netoleruotina ir kelia pavojų eismo dalyviams. Ir dažniau ne pačiam vairuotojui, o šalia važiuojantiems“, –  teigia pareigūnas.

Dažniausiai pasitaikantys pažeidimai, kuriuos užfiksuoja LTSA pareigūnai, yra susiję su apšvietimu (nešviečiančios žibintų lemputės, netvarkingi žibintai), matomumu (priekinių stiklų būklė, netvarkingi valytuvai, neveikia langų plovimo įrenginiai) bei saugos priemonėmis transporto priemonėje (nėra gesintuvo arba jis neveikia). Tačiau patikrinimo kelyje metu neretai nustatoma ir pavojingų techninės būklės trūkumų: sutrikęs stabdžių sistemos veikimas, netvarkingas automobilio sukabinimo su priekaba įtaisas, netinkamos padangos ir kt.

LTSA pareigūnams nustačius Lietuvoje registruotos transporto priemonės pavojingą techninės būklės trūkumą, panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas. Tad kiekvienos krovinius ir keleivius gabenančios įmonės vadovo pareiga pasirūpinti, kad jo įmonei priklausančios transporto priemonės į kelią išvažiuotų tik techniškai tvarkingos.

„Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai neišdrįsta nepaklusti vadovui. Tačiau kai mes sustabdome patikrinti krovininę ar keleivinę transporto priemonę ir nustatę didelių techninės būklės trūkumų nusiunčiame transporto priemonę išsamiau patikrinti į techninės apžiūros centrą, vairuotojai neretai už tai tik padėkoja. Gavę LTSA siuntimą išsamiau patikrinti, net ir nerūpestingiausi transporto priemonių savininkai yra priversti skirti laiko ir lėšų remontui bei techninės būklės trūkumų šalinimui ir, tikimės, vėliau atidžiau prižiūri turimų transporto priemonių parką“, – pasakoja Ž. Jaškūnas.