• Draudžiama kelių transporto įmonėms, įsteigtoms Rusijoje, transportuoti prekes keliais Europos Sąjungos teritorijoje, įskaitant ir tranzitą. Draudimas negalioja pašto paslaugoms ir prekių tranzitui į Kaliningrado sritį, jeigu tos prekės nėra sankcionuotos (ES Nr. 833/2014 3l straipsnis).
  • Draudžiama kelių transporto įmonėms, įsteigtoms Baltarusijoje, transportuoti prekes keliais Europos Sąjungos teritorijoje, įskaitant ir tranzitą. Draudimas negalioja pašto paslaugoms (ES Nr. 765/2006 1zc straipsnis).  
  • Draudžiama kelių transporto įmonėms, įsisteigusioms po 2022 m. balandžio 8 d. ir kurių 25 proc. ar daugiau nuosavybės teisių priklauso Rusijos ar Baltarusijos asmenims, gabenti prekes keliais Europos Sąjungos teritorija, įskaitant tranzitą*.  
  • Griežtesni reikalavimai vežėjams ir įmonėms, ketinančioms tapti vežėjais, gabenančiais prekes**, yra numatyti 2024 m. birželio 25 d. ir liepos 1 d. įsigaliojusiuose sankcijų paketuose prieš Rusiją (ES Nr. 2024/1745 3l straipsnis) ir Baltarusiją (ES Nr. 2024/1865 1zc straipsnis). Jeigu įmonės 25 proc. ar daugiau nuosavybės teisių priklauso Rusijos ar Baltarusijos fiziniams ar juridiniams asmenims, tokiai įmonei NEBUS išduodama Bendrijos licencija kroviniams vežti.  
  • Pagal 2024 sausio 1 d. įsigaliojusią LTSA tvarką, kelių transporto įmonėms (vežėjams), pažeidusiems Lietuvos Respublikoje įgyvendinamas tarptautines sankcijas, 12 mėnesių nuo pažeidimo fakto LTSA sužinojimo datos neišduodami užsienio valstybių leidimai vykdyti tarptautinį krovinių vežimą keliais. Efektyviam tarptautinių sankcijų įgyvendinimui užtikrinti, LTSA aktyviai bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos muitine, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba ir kitomis kompetentingomis institucijomis bei periodiškai gauna informaciją apie Lietuvos vežėjų tarptautinių sankcijų pažeidimus. 

*Pažymima, kad numatyti draudimai netaikomi Europos Sąjungoje įsisteigusioms kelių transporto įmonėms, kurių 25 proc. ar daugiau nuosavybės teisių priklauso Rusijos ar Baltarusijos piliečiams, kurie taip pat yra valstybės narės piliečiai arba kurie turi laikiną ar nuolatinį leidimą gyventi valstybėje narėje. 

**Atkreipiame dėmesį, jog draudimas galioja ir įmonėms, vežančioms prekes, kurioms pagal (EB) Nr. 1071/2009 Reglamento 1 straipsnį netaikoma prievolė Bendrijos licencijai gauti. Šios įmonės apima:  

  • Įmones, kurių naudojamų transporto priemonių ar jų junginių masė neviršija 2,5 tonos arba 3,5 tonos, jei vykdomi tik nacionaliniai vežimai;
  • Įmones, kurių naudojamų transporto priemonių maksimalus leistinas greitis neviršija 40 km/h.

IŠIMTYS IR LEIDIMAI NETAIKYTI SANKCIJŲ (DĖL ES NR. 833/2014 3L STRAIPSNIO IR ES Nr. 765/2006 1ZC STRAIPSNIO) 

Kompetentinga institucija taikyti išimtis ir leidimus netaikyti sankcijų kelių transporto srityje Lietuvos Respublikoje yra Susisiekimo ministerija. 

Dėl išimtinių leidimų galima kreiptis [email protected]. Kiekvienas prašymas nagrinėjamas atskirai, pagal poreikį konsultuojantis su kitomis institucijomis. Reglamentai suteikia kompetentingai institucijai teisę, bet ne pareigą, suteikti išimtis, būtent – esant būtinybei. Leidimai išduodami tik išimtiniais atvejais, pateikus aiškius įrodymus apie techninių alternatyvų nebuvimą. Visa įrodinėjimo našta tenka pareiškėjui.              

Lietuvoje galioja tik Lietuvos kompetentingos institucijos išduotos išimtys/leidimai.  

Atnaujinimo data: 2024-11-20