BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Privalomoji techninė apžiūra

 

Privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra (privalomoji techninė apžiūra) – privalomas transporto priemonių techninės būklės tikrinimas siekiant užtikrinti, kad ji atitiktų eismo saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus ir ją būtų saugu naudoti viešajame eisme.

Privalomosios techninės apžiūros tikslas – įvertinti transporto priemonių techninę būklę (vadovaujantis nustatyta tvarka patvirtintais Techniniais motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimais), siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų eismo saugumo ir aplinkos apsaugos reikalavimus ir jas būtų saugu naudoti viešajame eisme .

Vienetinės gamybos transporto priemonėms ir perdirbtoms transporto priemonėms prieš privalomąją techninę apžiūrą nustatyta tvarka turi būti atlikta techninė ekspertizė. Kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumą kontroliuoja policijos ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai.

Privalomosios techninės apžiūros metu tikrinama, ar:

  1. įrašai pateiktuose dokumentuose atitinka faktinius duomenis;
  2. transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitinka Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus;
  3. vienetinės gamybos ar perdirbtoms transporto priemonėms išduotose techninės ekspertizės pažymose nurodyta, kad transporto priemonė pagaminta ar perdirbta laikantis nustatytų reikalavimų;

 

Privalomosios techninės apžiūros atlikimo periodiškumas

Transporto priemonė

Periodiškumas

mopedų ir motociklų (L1, L1e,L2, L2e, L3, L3e, L4, L4e, L5, L5e, L6e, ir L7e klasių)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

galingųjų keturračių

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to kas – 24 mėn.

lengvųjų automobilių (M1 klasės)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

medicininės pagalbos automobilių (specialiosios paskirties kodas – SC)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

mokomųjų transporto priemonių (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos

 

             iki 10 metų

po metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 12 mėn.

             10 ir daugiau metų

kas 6 mėn.

lengvųjų automobilių taksi ir lengvųjų automobilių, kuriais vykdoma keleivių vežimo už atlygį pagal užsakymą veikla (M1 klasės), jeigu jų eksploatacijos trukmė nuo pirmosios registracijos datos:

 

             iki 5 metų

po metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to kas – 12 mėn.

             5 ir daugiau metų

kas 6 mėn.

autobusų ir troleibusų (M2 ir M3 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 6 mėn.

krovininių automobilių (N1 klasės)

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12mėn.

krovininių automobilių (N2 ir N3 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

transporto priemonių, kuriomis numatyta vežti EX/II, EX/III, FL, AT ir MEMU tipų pagal ADR pavojinguosius krovinius (N1, N2, N3, O1, O2, O3 ir O4 klasių)

kas 12 mėn.

priekabų ir puspriekabių (O1 ir O2 klasių)

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 24 mėn.

priekabų ir puspriekabių (O3 ir O4 klasių)

po metų nuo pirmosios registracijos datos,
po to – kas 12 mėn.

specialiosios paskirties transporto priemonių, kurios turi specialiosios paskirties kodą „SA“

po dvejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 24 mėn.

istorinių transporto priemonių

kas 60 mėn.

T5 klasės ratinių traktorių, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/val.

po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos,

po to – kas 24 mėn.

 

Maksimalių kainų už motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimą nustatymas


Lietuvos transporto saugos administracija maksimalias kainas už motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimą nustato ir tvirtinta vadovaudamasi Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. 2BE-243 „Dėl Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).

Maksimalios kainos nustatomos pagal techninės apžiūros centrų pateiktus finansinius duomenis ir apskaičiuotas sąnaudas pritaikius Metodikoje esančias formules ir yra indeksuojamos kiekvienais metais, infliacijos ir darbo užmokesčio pokyčiui šalyje perkopus nustatytas ribas.

2020 metais privalomosios techninės apžiūros centrų pateikti duomenys maksimaliai privalomosios techninės apžiūros kainai nustatyti:

 

Privalomosios techninės apžiūros darbo vietų ir poreikio nustatymo suvestinės


Techninės apžiūros poreikio 2019 m. nustatymo suvestinė

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-06-21