2. Jūrlapių katalogas (NP131) neatkoreguotas; navigaciniai leidiniai NP283(1), NP76 Vol. C, NP19 neatkoreguoti; (chart catalogue (NP131) not up to date; Admiralty List of Radio Signals (NP283(1)) and Admiralty List of Light and Fog Signals (NP76 Vol. C) for sailing area not up to date; Baltic Pilot Vol. 2 (NP19) not up to date);
3. Laive nėra vieno gelbėjimo rato (one lifebuoy missing);
4. Kairiojo borto locmano įlaipinimo kombinacinio trapo trosas nutrūko dėl netinkamos priežiūros (port side pilot combination gangway wire parted due to lack of maintenance).
Iš viso 14 pastabų
STCW ir BUNKER konvencijos pažeidimai, EU 1997/70 ir EU 1257/2013 direktyvos pažeidimai:
1. Nė vienas įgulos narys neturėjo Sao Tomės ir Principės išduoto kompetencijos liudijimo patvirtinimo pripažinimo, arba pažymos apie gautą prašymą dėl kompetencijos liudijimo pripažinimo patvirtnimo. (None of crew members have either Sao Tome and Principe endorsement of application for endorsement).
2. Bunkeriuose vežamos naftos produktų žalos draudimo polisas buvo rastas laive, bet nebuvo rastas liudijimas, išduotas laivo vėliavos šalies (Bunker oil pollution damage insurance policy found, but not found Certificate issued by Flag State).
3. Įgula nesugebėjo atlikti lijalinių vandenų šulinio lygio aliarmo testo (crew could not perform bilge well level alarm test).
4. Pagalbinio variklio Nr. 2: atidarytas smagračio techninio aptarnavimo dangtelis; atidarytas vožtuvų ir paskirstymo velenėlių dangtelis; po varikliu pastebėta išbėgusi alyva; ant šildymo-šaldymo vamzdžių nėra izoliacijas. (A/E No. 2 open technical covers to engines flywheel. Dismantled covers for access to cylinder heads – rocker arms. Oil observed underneath. Insulation from heating-cooling pipes missing).
5. Nutekamųjų vandenų valymo sistema išjungta / neveikianti (sewage treatment plant is off / inoperative).
6. Bendras signalizacijos skydas mašinų skyriuje neveikia (general alarm panel in E/R not working).
7. Nerasta jokių jūrlapių būsimam reisui; nerastas IAMSAR trečias tomas; nerastas Tarptautinis signalizavimo kodas; nerastos locijos būsimam reisui (No charts for intended voyage were found; no IAMSAR vol. III found onboard; No International Code of Signals were found; no Sailing directions for intended voyage were found).
8. Nebuvo galima įsitikinti, kad automatinė gaisro signalizacija veikia (no evidence was provided to assure that fire detection system is in working condition. Numerous faults and alarms).
9. Laive nerasta atitikties deklaracija dėl pavojingų medžiagų inventoriaus (no Statement of Compliance on Inventory of Hazardous materials was found onboard).
Iš viso 13 pastabų.
Pastaba: duomenys į Užsienio jūrų laivų inspektavimų duomenų bazę (THETIS) nesuvedami
KISEL, IMO Nr. 6620632
Load Lines, SOLAS ir STCW ir BWM konvencijų pažeidimai:
1. Nebegaliojantis Tarptautinis krovininės vaterlinijos liudijimas (Expired Load Line Certificate).
2. Nebegaliojantis Tarptautinis krovininio laivo saugios radijo įrangos liudijimas (Expired Cargo Ship Safety Radio Certificate).
3. Laivo vyriausiasis mechanikas ir budintis laivo mechanikas nepateikė kompetencijos liudijimų; laivo kapitono laive nebuvo (pagal pateiktą įgulos sąrašą). (Chief engineer, Engineer officer did not provide Certificates of Competency. Master according the crew list provided is absent on board).
4. Pagal Minimalios laivo įgulos sudėties liudijimą nesukomplektuota įgula (3 įgulos narių nebuvo laive); nepateikti pagal STCW konvenciją nustatyti įgulos narių kompetenciją įrodantys dokumentai (Nor crew personnel, according to MSMD, nor the documents required, according to STCW, are present on board the vessel. Deficit of 3 crew members).
5. Nė vienas įgulos narys neturėjo laivo vėliavos valstybės išduoto kompetencijos liudijimo patvirtinimo pripažinimo (No flag state endorsements for officers are available on board).
6. Laivo vėliavos Administracija nėra nustačiusi tinkamų priemonių, užtikrinančių, kad būtų laikomasi galiojančių šios BWM konvencijos nuostatų (There are no appropriate measures established by the Administration in order to ensure that the applicable provisions of this Convention are complied with).
Iš viso 6 pastabos
1.
AP SVETI VLAHO, IMO Nr. 9331696
Maršalo Salos
Atlant Handymax Corporation
2024-01-05
2024-01-13
SOLAS, BWM, MARPOL, MLC konvencijų, ISPS, FSS, LSA, ISM kodeksų pažeidimai:
1. Gelbėjimosi ratai su dūmų signalu ir šviesos signalizacija tiek iš kairio, tiek iš dešinio laivo borto negalėjo būti išmesti (life buoy with light and smoke signal on the port and starboard side could not be released).
2. Ventiliacinės angos, vedančios į laivapriekio sandėlį, guminė sandarinimo guma uždažyta ir negali hermetizuoti minėtos patalpos (natural ventilation goose neck to forecastle storage rubber gasket found painted over and not sealing hermetically).
3. Saugaus valdymo sistemos vertinimą turi atlikti laivo vėliavos administracija iki laivo išplaukimo. Pastabos, pažymėtos, kaip susijusios su ISM, yra įrodymai, kad saugaus valdymo sistema turi didelių trūkumų ir neefektyvi įgyvendinant ISM kodekso reikalavimus (Safety management audit by the Administration is required before departure of the ship. Deficiency (s) marked ISM is (are) objective evidence of a serious failure, or lack of effectiveness, of implementation of the ISM Code).
Iš viso 25 pastabos, iš kurių 6 liko nepašalintos nuo prieš tai atlikto inspektavimo (laivo inspektavimas atliktas 2023 m. rugpjūčio 29 d. Jungtinėje Karalystėje).
2.
HELGA, IMO nr. 8402577
Sent Kitsas ir Nevis
Helga Shipping Ltd
2024-05-13
2024-05-18
1) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
2) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence regarding 4th annual inspection. Unclear regarding renewal inspection date. No evidence regarding RO inspections - survey statements.)
3) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
4) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
5) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
6) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
7) Nebuvo pateikti, kad laivas turi atliktą ketvirtą kasmetinį patikrinimą. Neaiški pakartotinio patikrinimo data. Nebuvo pateikta dokumentacija ir/ar įrodymai dėl pripažintosios organizacijos veiklos dėl kasmetinių apžiūrų (No evidence of the 4th annual inspection. Unclear date of renewal inspection. No documentation or other evidence regarding RO surveys.)
Iš viso 7 pastabos.
3.
LAHTA, IMO nr. 8420086
Kamerūnas
Demolia Limited
2024-10-03
2024-10-13
SOLAS, MLC, MARPOL, Load Line, BWM konvencijų, COLREG taisyklių, ISM kodekso pažeidimai:
1.Kairiojo borto gelbėjimosi valties nuleidimo įrangos 4 kreipiantieji skriemuliai nesisuka dėl netinkamos priežiūros (surūdiję). Gelbėjimosi valties pakelti neįmanoma – rankena, skirta kelti, prasisuka. Nuleidimo įrangoje yra du jungikliai, tačiau jiems nėra tiekiama elektros srovė.
(Port side lifeboat davit 4 sheaves are stuck/not turning due to lack of maintenance (corrosion). No recovery of lifeboat – handle for heaving is not connectiong for hoisting the lifeboat – clutch is slipping. Due to this, hoisting of lifeboat is almost impossible. There are 2 limit switches installed on davit, but no electrical power connected to davit.
2. Kairio borto priešgaisrinio vandens magistralės vamzdis, ties 66 špangautu, prakiuręs – yra skylė, per kurią vanduo, skirtas gesinimui, išbėga.
Fire main pipe line on port side, frame 66, had ruptured. Pipe line has a hole and big leakage of water.
3. Laive nėra įdiegta balastinio vandens apdorojimo (valymo) įranga. The ship is not fitted with ballast water treatment system.
4. Saugaus valdymo sistemos vertinimą turi atlikti laivo vėliavos administracija iki laivo išplaukimo. Pastabos, pažymėtos, kaip susijusios su ISM, yra įrodymai, kad saugaus valdymo sistema turi didelių trūkumų ir neefektyvi įgyvendinant ISM kodekso reikalavimus. Safety management audit by the Administration is required before departure of the ship. Deficiency (s) marked ISM is (are) objective evidence of a serious failure, or lack of effectiveness, of implementation of the ISM Code.
Iš viso 22 pastabos.
Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruoti laivai, sulaikyti užsienio uostuose, kaip neatitinkantys tarptautinių konvencijų reikalavimų
Eil. Nr. | Laivo pavadinimas, tipas, klasifikacinė bendrovė | Laivo savininkas | Sulaikymo šalis, data | Sulaikymo priežastys (Pastabos) | Iš viso pastabų |
2016 m. | |||||
- | - | - | - | - | - |
2017 m. | |||||
1 | AQUARIUS, generalinių krovinių, BV | UAB "Baltnautic Shipping" | Prancūzija 2017-01-15 | SOLAS 74 konvencijos 1 pažeidimas | 6 |
2018 m. | |||||
1. | PERSEUS, generalinių krovinių, DNV GL | UAB "Baltnautic Shipping" | Rusija 2018-05-20 | SOLAS 74 konvencijos ir ISM kodekso reikalavimų (5) nevykdymas | 9 |
2019 m. | |||||
- | - | - | - | - | - |
2020 m. | |||||
- | - | - | - | - | - |
2021 m. | |||||
- | - | - | - | - | - |
2022 m. | |||||
- | - | - | - | - | - |
2023 m. | |||||
1. | IMO Nr.: AQUARIUS, IMO Nr. 9143582 | UAB „Baltnautic Shipping“ | Italija 2023-05-03 | SOLAS, MLC, MARPOL, Load Lines konvencijų pažeidimai, ISM kodekso pažeidimai. Trūkumai, lėmę sulaikymą: 1. Trapas, skirtas patekti į magnetinio kompaso denį, nesaugus (ladder used to go on magnetic compass deck is not safe). 2. Magnetinio kompaso denyje trūksta turėklų, kurie leistų nuo trapo saugiai pasiekti kompasą (hand rail missing in compass deck, the existing one is not sufficient it doesn't cover the complete passage from ladder to compass). 3. Laivo denis stipriai paveiktas rūdžių, pakeliamosios vairinės konstrukcija paveikta rūdžių, nėra tarpinės, vietoje jos panaudotos montažinės putos (deck heavy corroded, the structures near the trunk under the bridge that is used to lower and rise the bridge is heavy corroded, missing gasket and it is covered by foam). 4. Priešgaisrinės signalizacijos sistema rasta išardyta, nes pastoviai veikia ir praneša apie gaisrą laive, nors jokio gaisro nėra (fire detection and alarm system was found dismounted because was always ringing without fire). 5. Mokomojo aliarmo „kova su gaisru“ metu gaisrinė signalizacija neveikė (during fire drill it was not possble to ring fire alarm signal, it was found out of order). 6. Laive nebuvo kambuzo priešgaisrinių durų, vienos priešgaisrinės durys neturėjo rankenos (the galley's door (fire door) was missing, furthermore one more fire fire door was impaired due to missing of the handle). 7. Naudojantis dujų analizatoriumi neįmanoma patikrinti nutolusių patalpų pavojingų dujų koncentracijos, nes dujų analizatorius automatiškai persikrauna kaskart suveikus signalizacijai, ir nelieka galimybės patikrinti dujų koncentracijos reikšmių (atmosphere testing instruments is not usable to check atmosphere far away from the user (man who is checking atmsphere) because of after the alarm rang it autoresets immediatly when the jeopardazing cause ends without giving the time to read wich kind of alarm started alarm). 8. Nesilaikoma mokomojo aliarmo „įėjimas į uždaras patalpas“ procedūros (procedures for enclosed space entry drill was not followed). 9. Avarinio išėjimo durys, einant iš kapitono kajutės, rastos užblokuotos (one door in emergency way from master cabin was found blocked). 10. Lijalinių vandenų šulinys pavairavimo mašinos skyriuje pilnas tepalų (bilge in bow thruster was found full of oil). 11. Mokomojo aliarmo „kova su gaisru“ metu į gaisro gesinimo žarnas nepavyko paduoti vandens, nes vienas kertamasis vožtuvas buvo užsuktas (during fire drill a section valve of main fire was left closed so no water came out from fire hoses). 12. Tiltelio budėtojo signalinės sistemos pasyviojo režimo laikas daugiau nei 12 minučių, atšaukimo mygtukas neapšviestas, pasyviojo režimo laiko nustatymo mygtukas neapsaugotas (the duration of dormiant period is more than 12 minutes and the reset device is not illuminated, and it misses the protected means of selecting the duration of dormient period). 13. Naftuotų vandenų valymo įranga neveikia (oil filtering equipment was found out of order). | 13 |
2024 m. | |||||
1. | ARAMIS, IMO nr. 9281592 | UAB „Baltnautic Shipping“ | Italija, 2024-12-04 | SOLAS, MLC, STCW konvencijų, ISM kodekso pažeidimai. Pastabos, lėmusios sulaikymą: | 9 |
Atnaujinimo data: 2025-01-09