BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Baltajame vėliavų sąraše – ketvirtus metus iš eilės

Data

2022 06 06

Įvertinimas
0
Laivas.jpg

Tradiciškai kiekvienų metų birželio mėnesį yra skelbiami Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo (Paryžiaus memorandumas) patvirtinti Baltasis, Pilkasis ir Juodasis vėliavų valstybių sąrašai. Laivai su Lietuvos vėliava, į prestižinį ir garbingiausią Baltąjį vėliavų sąrašą sugrįžę 2019 metais, jame tvirtai laikosi jau ketvirtus metus iš eilės.

„Būti Baltajame vėliavos valstybių sąraše pirmiausia reiškia pripažinimą, kad užsienio uostuose plaukiojantys laivai su mūsų šalies vėliava atitinka tarptautinių konvencijų reikalavimus. Antra, tai ženklas, kad Lietuvos kompetentingos institucijos tinkamai įgyvendina prisiimtus įsipareigojimus užtikrinti laivybos saugą, apsaugą ir aplinkos apsaugos reikalavimų laikymąsi“, – teigia Lietuvos transporto saugos administracijos Jūrų departamento direktorius L. Kasparavičius.

Jo teigimu, pagrindinis Paryžiaus memorandumo tikslas – užkardyti standartus neatitinkančių laivų eksploatavimą, o tam tikrais atvejais ir iš viso uždrausti įplaukti į regiono uostus. Laivams, kurie plaukioja su šalies, kuri yra Baltajame sąraše, vėliava, draudimai įplaukti į Paryžiaus memorandumo uostus dėl sulaikymų netaikomi.

Kuriame iš trijų valstybių vėliavų sąraše atsidurs laivas, lemia du veiksniai: laivų patikrų skaičius ir sulaikytų laivų skaičius. Vadinasi, kuo dažniau šalies laivai yra tikrinami, tuo kiekvieno sulaikymo poveikis į sąrašo vietą yra mažesnis. Ir atvirkščiai, kuo rečiau šalies laivai tikrinami, tuo net ir vienas ar keli laivų sulaikymai smarkiai turi įtakos vietai vėliavų valstybės sąrašuose.

Statistinius duomenis šių metų Baltajam, Pilkajam ir Juodajam vėliavų valstybių sąrašams labai paveikė pasaulį apėmusi COVID-19 pandemija. 2020 m. laivų patikros daugelyje uostų buvo neatliekamos, jos visiškai atnaujintos 2021 m.

„Ilgesnį laiką netikrinti ar tikrinti mažiau laivų negalima, nes kyla grėsmė laivybos saugai, didėja avaringumas. Tą rodo ir skaičiai. Po 2020 m. suvaržymų ir sumažėjusių patikrų 2021 m. ženkliai išaugo sulaikytų laivų skaičius – nuo 385 iki 528“, – sako L. Kasparavičius.

2021 m. Baltajame, Pilkajame ir Juodajame vėliavos valstybių sąrašuose reitinguojamos 68 valstybių vėliavos. 42 jų yra Baltajame, 19 Pilkajame, 7 Juodajame sąrašuose. Palyginti su 2020 m., didėjo šalių Baltajame ir Pilkajame sąrašuose skaičius. Juodasis sąrašas sutrumpėjo 2 šalimis.

Iš viso 2021 m. Paryžiaus memorandumo uostuose buvo patikrinti 15 387 laivai, iš jų 34 laivai su Lietuvos vėliava. Daugiausia laivus su Lietuvos vėliava tikrino Prancūzijos ir Švedijos uostų pareigūnai. Lietuva per minėtus metus patikrino 365 į šalies uostą įplaukusius užsienio laivus. Daugiausia tikrinta laivų su Maršalo Salų, Nyderlandų, Panamos, Maltos, Kipro, Liberijos, Norvegijos vėliavomis.

Šiuometiniame Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo komiteto posėdyje vieningai buvo nuspręsta neribotam laikui suspenduoti Rusijos Federacijos narystę dėl neteisėtos ir neišprovokuotos Rusijos agresijos Ukrainos atžvilgiu.