BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Kvietimas teikti siūlymus Europos Komisijos atliekamam sunkiųjų transporto priemonių masės ir matmenų standartų įvertinimui

Data

2022 01 31

Įvertinimas
0
Vilkikas kelyje.jpg

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) informuoja, kad iki 2022 m. vasario 18 d. visuomenė ir suinteresuotieji subjektai (gamintojai, technologijų kūrėjai, transporto operatoriai, valdytojai, siuntėjai, tiekėjai bei asociacijos) yra kviečiami išsakyti savo nuomonę apie galiojančios Direktyvos dėl sunkiųjų transporto priemonių didžiausios masės ir matmenų (Direktyva) poveikį.

Direktyva iš dalies buvo pakeista 2015 m. Dar kartą ji iš dalies pakeista Reglamentu (ES) 2019/1242, kuriuo siekiama skatinti netaršių sunkiųjų transporto priemonių pateikimą rinkai. Dabar bus vertinamas šių taisyklių veiksmingumas, efektyvumas, aktualumas, nuoseklumas ir Europos pridėtinė vertė, poveikis įmonėms ir įvertinta bet kokia nereikalinga našta ir sudėtingumas.

Persvarstant Direktyvą bus sprendžiamos šios problemos:

  • Rinkos susiskaidymas naudojant pernelyg didelių matmenų ir masės transporto priemones dėl nacionalinių, dvišalių ir (arba) daugiašalių taisyklių dėl didžiausios masės ir matmenų įvairovės bei skirtingų reikalavimų ir esamų leidimų išdavimo sistemų.
  • Nepakankamai skatinama naudoti alternatyviaisiais degalais varomas ir nulinės taršos transporto priemones bei aerodinaminius galinius įtaisus ir kabinas. Dabartinėje Direktyvoje nėra pakankamai paskatų gerokai padidinti alternatyviaisiais degalais varomų ir netaršių sunkiųjų transporto priemonių naudojimą, ypač tolimojo susisiekimo transporto srityje.
  • Neveiksmingas ir nenuoseklus sunkiosioms transporto priemonėms taikomų tarpvalstybinio transporto taisyklių vykdymo užtikrinimas dėl skirtingų nacionalinių ir tarptautinių taisyklių įvairovės; teisinio tikrumo trūkumo (kas yra arba nėra leidžiama), diskriminacinių kontrolės praktikų.

Tikimasi, kad iniciatyva padės paspartinti nulinės taršos technologijų diegimą tolimojo susisiekimo transporto srityje ir taip sumažins kelių transporto išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Remiantis preliminariomis 2020 m. atlikto pagalbinio tyrimo išvadomis, taisyklių dėl didžiausios masės ir matmenų suderinimas galėtų padėti optimizuoti kelių transporto operacijas, nes tokiam pačiam krovinių kiekiui vežti būtų naudojama mažiau transporto priemonių.

Išplėstos įvairiarūšio transporto, techninio ir veiklos suderinamumo galimybės gali padėti pagerinti bendradarbiavimą transporto srityje ir padėti pereiti prie kai kurių krovinių vežimo ne keliais, o kitų rūšių transportu, pirmiausia tolimojo susisiekimo transporto operacijose.

Taip pat iniciatyva turėtų užtikrinti laisvę teikti transporto paslaugas, nediskriminacines galimybes patekti į rinką ir laisvą prekių judėjimą.

Savo poziciją galite išreikšti čia