BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Lietuva išlaikė pozicijas Baltajame vėliavų sąraše

Data

2021 07 01

Įvertinimas
2
laivavedziams.jpg

2021 m. liepos 1 d. įsigalioja atnaujinti ir Paryžiaus savitarpio supratimo memorandumo (Paryžiaus memorandumas) patvirtinti Baltasis, Pilkasis ir Juodasis vėliavų valstybių sąrašai. Susumavus 2020 m. įvykdytų laivų patikrinimų rezultatus, Lietuvos jūrų laivų registre įregistruoti laivai antrus metus iš eilės reitinguojami garbingiausiame Baltajame vėliavų sąraše.

„Būtent Paryžiaus memorandumo sudarytas sąrašas laikomas pasauliniu vėliavų valstybių rodiklių indeksu. Lietuvai, turinčiai palyginti nedidelį laivyną, išlaikyti pozicijas tokiame prestižiniame sąraše yra išties sudėtinga, kadangi net ir keletas sulaikytų laivų gali lemti pasikeitusią vietą sąrašuose, taip pat parodyti pakitusį laivo vėliavos valstybės požiūrį į saugią laivybą“, – garbinga pozicija džiaugiasi Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Laivybos priežiūros skyriaus vedėja Vilma Ketlerienė.

Jos teigimu, kiekvienos vėliavos valstybės tikslas turėtų būti vieta Baltajame sąraše. „Jei valstybės šiame sąraše nėra, tai rodo, kad ji netinkamai vykdo savo įsipareigojimus ir neužtikrina, kad su jos vėliava plaukiojantys laivai visa apimtimi atitiktų tarptautinius reikalavimus“, – priduria V. Ketlerienė.

Jeigu laivai neatitinka tarptautinių reikalavimų, reiškia, kad jie užsienio uostuose yra tikrinami dažniau bei nuodugniau ir dėl nustatytų pažeidimų sulaikomi. Kuo daugiau laivų užsienio uostuose bus patikrinta, tuo labiau tikėtina, kad sulaikymų skaičius didės ir kris vėliavos valstybės reitingas.

„Vėliavos valstybė turi nuolat stebėti laivų, plaukiojančių su jos vėliava, atitiktį nustatytiems reikalavimams ir laivų patikrinimų metu ypatingą dėmesį sutelkti į trūkumus, dėl kurių jų laivai buvo sulaikyti užsienio uostuose“, – sako LTSA Laivybos priežiūros skyriaus vedėja. „Taip pat būtina stebėti ir pripažintas organizacijas (klasifikacines bendroves), kurioms vėliavų valstybės deleguoja laivų patikrinimų vykdymą.“

Lietuvoje laivų, plaukiojančių su mūsų šalies vėliava, ir užsienio laivų patikrinimus atlieka LTSA. Praėjusiais metais laivų inspektoriai patikrino 372 užsienio ir 44 su Lietuvos vėliava plaukiojančius laivus, šiais metais iki birželio 30 d. – 202 užsienio ir 22 su Lietuvos vėliava plaukiojančius laivus.

 LTSA atliktų užsienio laivų patikrinimų rezultatai lemia, į kokį sąrašą  – Baltąjį, Pilkąjį ar Juodąjį – pateks tos užsienio šalys, kurių laivai buvo patikrinti mūsų uoste.