BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


LTSA: kelių transporto sektorius sąžiningėja

Data

2022 02 23

Įvertinimas
1
LTSA.jpg

Šiandien, vasario 23 d., įvyko jau tradicija tampantis Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) susitikimas su keleivinio ir krovininio kelių transporto vežėjams atstovaujančiais socialiniais partneriais, kuriame LTSA pristatė 2021 m. priežiūros rezultatus. Susitikime dalyvavo LR susisiekimo ministerijos, keleivinio ir krovininio transporto vežėjams atstovaujančių asociacijų, konfederacijų ir aljansų atstovai, buvo aptarti vežėjų įmonių ir transporto priemonių patikrinimai, struktūriniai LTSA pakeitimai, kontrolės sistemos efektyvinimo būdai ir bendradarbiavimas su giminingomis institucijomis.

„Pirmiausia noriu pasidžiaugti, kad šiemet susitikime dalyvavo išskirtinai daug sektoriaus atstovų, tačiau opių klausimų, į kuriuos norima rasti atsakymų, sulaukėme tik kelių. Ir tai apie aktualiausius šiuo metu transporto sektoriuje vykstančius pokyčius: „Mobilumo paketą“, leidimų skaitmenizavimą, transporto priemonių svorio limito didinimą ir pan. Tarpusavio dialogas vyksta nuolat, tačiau neabejotinai naudinga skirti laiko ir apžvelgti visų metų rezultatus ir įsiklausyti į vežėjų aktualijas, kurios svarbios šiandien“, – renginio įžangoje kalbėjo LTSA direktorius Genius Lukošius.

Patikrinimų rezultatai

2021 m. LTSA patikrino 17 proc. daugiau motorinių transporto priemonių, iš kurių 81 proc. šalies keliais važiavo su pažeidimais. Daugiausia tikrinta transporto priemonių ir jų priekabų techninė būklė (59 proc.), darbo ir poilsio režimas (28 proc.), kelionės leidimai (7 proc.), sunkiasvorės (4 proc.) ir didžiagabaritės (2 proc.) bei pavojingus krovinius vežančios transporto priemonės.

Praėjusiais metais daugiau tikrinti lietuviai vairuotojai (71 proc. visų patikrinimų), užsienio vairuotojų patikrinimai sudarė 29 proc. Išskirtinio LTSA dėmesio sulaukė rusų ir tranzitinius vežimus vykdantys vairuotojai, o susumavus patikrų rezultatus matyti, kad su labai sunkiais pažeidimais važiuojančių vairuotojų skaičius auga būtent tarp užsieniečių.

Tikrinant keleivinį transportą, pastebėta, kad šių transporto priemonių vairuotojai taip pat klastoja darbo ir poilsio duomenis, todėl įvertinus kylančias rizikas jų patikrinimai bus atliekami dažniau. Taip pat akcentuota ir būtinybė atkreipti dėmesį į keleivių diržų segėjimą, nes tai vis dar opi ir dažnai pasitaikanti problema.

2021 m. buvo patikrintos 402 vežėjų įmonės. Šios įmonės atrinktos kaip didžiausią riziką keliančios, nes jų veikloje Lietuvoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse buvo nustatyti sunkūs ar labai sunkūs pažeidimai. Atlikti patikrinimai rodo, kad 15 proc. tai tebuvo vienkartiniai pažeidimų atvejai. Sąžiningai ir be pažeidimų veikiančių įmonių skaičius, palyginti su 2020 m. (buvo tik 4 proc.), Lietuvoje auga.

Kontrolės efektyvumo didinimas

Nuo 2021 m. gruodžio 8 d. LTSA perėmė nusižengimų, susijusių su kelių naudotojų mokesčio ir kelių rinkliavos nesumokėjimu, administravimą. Planuojama, kad transporto priemonės, registruotos Lietuvoje ir neturinčios sumokėto kelių mokesčio, nebebus stabdomos. Nusižengimai jau dabar fiksuojami keliuose esančiais pažeidimų fiksavimo įrenginiais, o baudos Lietuvos ir Europos Sąjungos vežėjus pasieks iškart. Tai leis daugiau dėmesio skirti trečiųjų šalių vežėjų patikrinimams keliuose, kur kartu su muitinės ir policijos pareigūnais bus užtikrintas kelių naudotojo mokesčio sumokėjimas.

2022 m. II ketvirtį bus pateikta nauja Priežiūros taisyklių redakcija, kuriomis siekiama sumažinti priežiūros naštą, užtikrinti visuose transporto sektoriuose veiklą vykdančių įmonių patikrinimo procedūras ir alternatyviais būdais užtikrinti sąžiningą jų veikimą.

Nemaži pokyčiai įvyko ir informacinėje sistemoje „Keltra“. Jos duomenys apie LTSA išduotus ATP sertifikatus, ADR pažymėjimus, vairuotojų liudijimus atveriami užsienio šalių kontroliuojančioms institucijoms. Robotizavus „Keltra“ procesus taip pat buvo suskaičiuoti trečiųjų šalių vežėjai, dirbantys lietuviškose įmonėse.

„Šiuo metu intensyviai kuriama „eLTSA“ sistema. Ji daugiau susijusi su mūsų teikiamų paslaugų supaprastinimu, tačiau, remiantis Vengrijos pavyzdžiu, ketinama sistemą išplėsti leidžiant trečiųjų šalių vežėjams registruoti kelionės leidimus“, – pasakojo LTSA direktorius.

Jo teigimu, buvo išgirstas ir pavojinguosius krovinius vežančių vairuotojų noras ADR krovinių egzaminus laikyti anglų kalba. Planuojama, kad nuo šių metų kovo mėnesio tokia galimybė atsiras.

Bendradarbavimas su giminingomis institucijomis

Vykdydama patikrinimus keliuose, LTSA vis daugiau bendradarbiauja su šalies policija ir muitine. Su pastarąja yra sukurtas tiesioginis kanalas, kuriuo LTSA pasiekia muitinės pareigūnų užklausos kelionės leidimų klausimais. Policija drauge su LTSA priežiūros pareigūnais vis dažniau vykdo kontrolės akcijas keliuose. Pasikeitimas duomenimis, patirtimi ir žiniomis leidžia policijai savarankiškai daugiau dėmesio skirti darbo ir poilsio režimo manipuliacijoms.

Viena svarbesnių yra užsimezgusi partnerystė su Europos darbo institucija (ELA). Ši organizacija yra labai aktyvi ir ES šalyse stengiasi skirti didesnį dėmesį vairuotojams jautriai ir labai svarbiai darbo ir poilsio režimo sričiai. Mums tai taip pat aktualu, nes turi įtakos vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumui keliuose. Turėjome galimybę prisijungti prie vienos jų iniciatyvos savo tikslinės kontrolės rezultatais, taip pat dalyvavome jungtinėje kontrolės akcijoje Vokietijoje. Joje LTSA pareigūnas stebėjo kolegų darbą kelyje, pats dalijosi mūsų turima patirtimi. Džiugu, kad Lietuvoje dirbame labai panašiai kaip ir Vokietijoje“, – teigė G. Lukošius.