BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


LTSA pareigūnai kviečia vairuotojus kalbėtis apie darbo ir poilsio režimą

Data

2021 09 10

Įvertinimas
0
Vilkikas.jpg

Rugsėjo 13 d., pirmadienį, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) planuoja švietėjišką akciją judriausiuose šalies keliuose. Jos metu bus stabdomos krovininės ir keleivinės transporto priemonės ir su jų vairuotojais kalbama apie darbo ir poilsio režimo svarbą, manipuliavimą tachografo duomenimis bei kodėl tai yra nesąžininga ir net pavojinga.

„Darbo ir poilsio režimo nepaisymas, neišmanymas, nesilaikymas, darbo ir poilsio duomenų klastojimas vis dar yra didelė problema. Ją matome ne tik mes, LTSA pareigūnai, tikrinantys transporto priemones Lietuvos keliuose. Visoje Europos Sąjungoje periodiškai yra vykdomos akcijos, kurių metu tikrinamos sunkiasvorės transporto priemonės ir autobusai, o rezultatai rodo, kad su manipuliacijos atvejais vis dar susiduriama“, – sako LTSA Priežiūros departamento Vilniaus skyriaus viršininkas Rimvydas Truncė.

Kodėl darbo ir poilsio duomenų klastojimas yra problema?

Manipuliavimas duomenimis pirmiausia iškreipia konkurenciją rinkoje. Tik retais atvejais vairuotojas savo iniciatyva klastoja duomenis. Dažniausiai taip daryti jis yra priverstas dėl įmonės, kuriai atstovauja, vidinių nuostatų – dirbti kuo daugiau, greičiau ir gauti daugiau pelno. Lietuvoje už klastojimą piniginės baudos yra mažos, įmonei net niekinės, poveikio priemonių beveik netaikoma, tad verslui klastojimas vis dar yra tiesiog smulkmena. Pasitaiko, jog neapsikentę iš darbo atleisti vairuotojai ar net konkurentai informuoja atitinkamas tarnybas apie priverstines netinkamas darbo sąlygas, tačiau dauguma jų tyli.

Antra, manipuliavimas duomenimis kelia tiesioginę grėsmę kitiems eismo dalyviams, vežamiems kroviniams, keleiviams, turtui. Pervargęs, išsekęs vairuotojas praranda budrumą kelyje. Dėl jo kaltės gali įvykti nelaimingas įvykis kelyje, kuris gali pareikalauti aukų ir materialinių nuostolių.

„Keliuose tikrindami darbo ir poilsio režimą susiduriame su įvairiausiomis situacijomis, kai pažeidžiamas darbo ir poilsio režimas, nesilaikoma teisės aktuose numatytų darbo ir poilsio režimo reikalavimų, tiesiog neišmanoma apie darbo ir poilsio režimą, manipuliuojama. Pareigūnams tenka bendrauti su įvairių transporto priemonių vairuotojais ir išgirsti skirtingų nuomonių, nuogąstavimo dėl požiūrio į darbo ir poilsio režimą. Šios akcijos metu keliame sau tikslą megzti dialogą su vairuotojais, surinkti kuo daugiau informacijos ir surasti būdų stabdyti darbo ir poilsio režimo pažeidimus bei manipuliaciją ne tik baudomis, bet ir edukuojant žmones“, – teigia R. Truncė.