BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


LTSA pareigūnas: lietuviai ir vokiečiai transporto priemones tikrina panašiai

Data

2022 02 18

Įvertinimas
3
Patikra Vokietijoje.jpg

Praėjusią savaitę, vasario 7–11 dienomis, 7 Europos šalyse vyko tarptautinė Europos kelių policijos tinklo (RoadPol) drauge su Europos darbo institucijos (ELA) organizuojama akcija. Joje dalyvavo 209 įvairių kontroliuojančių institucijų pareigūnai: kelių policijos, muitinės, kelių transporto priežiūros ir darbo inspekcijos pareigūnai, kurie patikrino 184 transporto priemones ir nustatė daugiau kaip 120 pažeidimų. Tikrinimo metu daugiausia nustatyta techninės būklės trūkumų, vairavimo ir poilsio režimo taisyklių bei tachografo naudojimo pažeidimų atvejų, kai buvo vežamas krovinys viršijant leistinas apkrovas. 9 transporto priemonių vairuotojams buvo neteisingai mokamas savaitinis darbo užmokestis arba jie dirbo nelegaliai, o 8 vairuotojams kelionę po patikrinimo tęsti buvo uždrausta. 

Belgijoje, Vokietijoje, Kroatijoje ir Portugalijoje buvo vykdomi jungtiniai patikrinimai, kuriuos stebėjo kitų valstybių kontrolę vykdantys pareigūnai. LTSA atstovas, kaip ir kolegos iš Slovakijos bei Maltos, prisijungė prie Vidurio Vokietijoje vykusios kontrolės. Čia 36 sunkiojo transporto policijos bei muitinės pareigūnai, darbo inspektoriai per šešias valandas patikrino 32 transporto priemones. Akcijos Vokietijoje metu identifikuotas vienas nelegaliai dirbantis vairuotojas, keliems vairuotojams buvo netinkamai mokamas atlygis, taip pat nustatyti 26 pažeidimai, susiję su transporto priemonės technine būkle, viršytu galimu vežti svoriu bei vairavimo ir poilsio režimo taisyklių nesilaikymu, tachografo naudojimu. 6 krovininio transporto priemonės kelionę po patikros baigė. 

„Kelionė į Vokietiją pranoko mano lūkesčius. Važiavau į ją kaip stebėtojas. Džiaugiuosi, kad vokiečių kalbos žinios leido tiesiogiai dalyvauti visame kontrolės procese: klausyti, klausti, stebėti kolegų darbą iš arti ir dalytis savo patirtimi. Teko ir pavertėjauti, mat vokiečiai sunkiojo transporto policijos pareigūnai nekalba rusiškai, o rusakalbių vairuotojų pasitaikė ne vienas“, – apie jungtinę akciją Vidurio Vokietijoje pasakoja Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Priežiūros departamento specialistas Renatas Bučys. 

Pasak jo, pats transporto priemonės patikrinimo procesas yra labai panašus į vykdomą lietuvių, o ir darbo priemonės, su kuriomis dirba kolegos vokiečiai, labai panašios į tas, kurias naudojame Lietuvoje. Vis dėlto keli skirtumai yra. Pirma, kolegos vokiečiai daugiausia dėmesio skiria krovinio tvirtinimui transporto priemonėje: ant kokio pagrindo tvirtinama, kokiomis tvirtinimo priemonėmis, vertinama, kaip ir ar kinta vežamo krovinio masė. Pavyzdžiui, vežama celiuliozė ilgainiui minkštėja, todėl kartkartėmis būtina tvirtinimo diržus įtempti. Lietuvoje kontrolės pareigūnai taip pat vertina krovinio tvirtinimą, bet labiau tikrina transporto priemonės techninę būklę. Antrasis skirtumas, tai, kad Vokietijoje vienoje patikroje visuomet dalyvauja daugiau žmonių. Transporto priemonę sustabdo vieni pareigūnai, kol jie kalbasi su vairuotoju, kiti vertina transporto priemonę, jos techninę būklę, krovinio tvirtinimą. Skaitmeninio tachografo duomenis nuskaito dar kitas žmogus, kuris į kelią prie transporto priemonės visiškai neina. Taip pat visuomet dalyvauja muitinės darbuotojas, kuris tikrina jam reikalingus dokumentus. Tad visas patikros procesas trunka kiek mažiau nei Lietuvoje, kur vienas pareigūnas turi išmanyti ir patikrinti visas sritis. 

Lietuvoje prie vykdomos akcijos prisijungė LTSA bei Marijampolės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai. Jie tikrino krovinines ir keleivines transporto priemones, jų vairuotojų blaivumą, saugos diržų, tachografų naudojimą, vairavimo ir poilsio režimo laikymąsi, transporto priemonių techninę būklę. Buvo patikrinta 14 krovininių transporto priemonių ir nustatyta 14 darbo ir poilsio pažeidimų, po vieną atvejį dėl netinkamai naudojamo kelionės leidimo, nesumokėto kelio mokesčio, svetimos kortelės naudojimo bei į tachografą nesuvestų privalomų duomenų. 2 vairuotojai transporto priemones vairavo neblaivūs.