BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


LTSA reikšmingiausi 2021-ųjų darbai

Data

2022 01 05

Įvertinimas
0
aa.png

2021-ieji Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) buvo augimo, naujovių, stiprinamos partnerystės ir skaitmenizavimo metai. Reikšmingų darbų atlikta visose LTSA kuruojamose srityse, tačiau daugiausia pasiekta oro, kelių transporto ir laivybos sektoriuose.

 „Labai didžiuojuosi savo komanda. Ji tvirta, brandi, ambicinga, todėl drąsu planuoti ir kelti sau aukštus tikslus. Darbo buvo išties daug. Padarėme tai, kas buvo suplanuota, o kai kuriose srityse ir dar daugiau. Daug darbų yra tęstiniai, kurių rezultatus matysime tik kitais ar net 2024 metais. Bet tai natūralu. Neužtenka medį pasodinti, jį reikia prižiūrėti ir užauginti. O aš matau, kad mes tam esame pasiruošę“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pagrindinė LTSA veikla – transporto įmonių priežiūra. Susumavus visus 2021 metų jūrų, geležinkelių, kelių transporto bei aviacijos įmonių patikrinimus, padaryta išvada, kad sąžiningai veikia 17 proc. daugiau įmonių nei 2020 metais.

Per 2021 m. civilinės aviacijos srityje buvo nuolat bendradarbiaujama su bendrosios aviacijos, bepiločių orlaivių asociacijomis, Karinėmis oro pajėgomis, VĮ Oro navigacija ir Transporto kompetencijų agentūra tam, kad oro erdvė būtų saugi visiems ja besinaudojantiems. Patirtimi ir žiniomis LTSA dalijosi tarptautiniuose projektuose su Armėnija bei Moldova. Buvo išduota licencija vykdyti oro susisiekimą naujam vežėjui – Heston Airlines.

Reikšmingų darbų atlikta ir kelių transporto srityje. Vežėjų skaičius šalyje kasmet  auga, todėl ir paslaugų šio sektoriaus dalyviams reikia daugiau. Per 2021 m. buvo suteikta paslaugų 300 000 transporto įmonių bei šia veikla užsiimantiems fiziniams asmenims.

LTSA direktoriaus teigimu, vienas iš svarbesnių tikslų yra esamų teisės aktų peržiūrėjimas ir atnaujinimas siekiant sumažinti naštą transporto veiklos įmonėms. Vien pakeitus Europos transporto ministrų konferencijos daugiašalės kvotos leidimų naudojimo tvarkos aprašą, buvo sutaupyta per 22 000 Eur. Šį skaičių augino ir reikalavimų vairavimo mokykloms bei vykdantiems tachografų dirbtuvių veiklą sumažinimas.

Pokyčiai regimi ir LTSA tyrėjų komandos darbe. Išaugo ne tik jos narų skaičius, bet ir  sparčiau bei išsamiau tiriami eismo įvykiai ir pateikiama daugiau rekomendacijų eismo saugai gerinti. 2021 metais jų pateikta 63. Beveik pusė jų drauge su giminingomis institucijomis įgyvendinta arba laukia, kol bus patvirtintos.

Paslaugų skaitmenizavimas LTSA yra prioritetinis. Praėjusiais metais buvo galutinai modernizuota vairuotojo liudijimo išdavimo paslauga, taip pat sukurta bendra sistema, kuri  motorinių pramoginių laivų laivavedžiams ir vidaus vandenų transporto specialistams suteikė galimybę į egzaminus užsiregistruoti neišeinant iš namų. Tokie sprendimai ne tik tobulina paslaugas, bet ir sutaupo laiko bei žmogiškųjų išteklių, reikalingų joms suteikti.

Laivybos sektoriuje vienas ypatingiausių laimėjimų – ketvirtus metus iš eilės išlaikyta vieta garbingiausiame Baltajame vėliavų sąraše. Tai reiškia, kad Paryžiaus memorandumo uostuose per minėtą laikotarpį nėra sulaikytas nė vienas Lietuvos laivas. Mūsų šaliai, kuri turi palyginti mažą laivyną, tai didelis įvertinimas.

2021 m. taip pat permatuotas 187,37 kv. m Baltijos jūros plotas, sudaryta ir išplatinta 13 navigacinių leidinių bei sukurtas hidrografijos portalas lietuvių kalba.

„2022 m. planuojame parengti naują ateinančių penkerių metų LTSA strategiją. Mes esame pavaldūs Susisiekimo ministerijai, dirbame visuomenei, todėl visų lūkesčius suguldysime į planą ir eisime į priekį“, – teigia G. Lukošius.