BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


LTSA tarp institucijų, daugiausia mažinusių administracinę naštą verslui

Data

2022 04 19

Įvertinimas
0
admin_nastapranesimas.jpg

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) antrąjį 2021 m. pusmetį administracinę naštą verslui sumažino daugiau kaip 168 tūkst. eurų ir yra viena iš labiausiai ją mažinusių institucijų. Iš viso per 2021 m. LTSA administracinę naštą transporto verslui mažino daugiau kaip 190 tūkst. eurų.

Administracinės naštos verslui pokyčius nuo 2014 m. vertina Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN). Jos pateiktoje ataskaitoje LTSA 2021 m. administracinės naštos sumažinimas sudaro 2 procentus visos bendrai sumažintos 8,673 mln. eurų administracinės naštos.

Protingai reguliuojamas verslas

„LTSA ne vienerius metus kritiškai vertina, ar teisės aktuose numatyti reikalavimai transporto verslo įmonėms nėra pertekliniai. Ir jeigu matome, kad tam tikri įpareigojimai verslui kainuoja pinigus bei eikvoja laiką, juos supaprastiname arba nepagrįstų įpareigojimų atsisakome. Viešojo sektoriaus darbas turi būti grįstas ne tik patikrinimų veiksmais. Svarbu reikalauti to, kas ypač svarbu, ir tik tomis priemonėmis, kurios neužkrauna administracinės naštos“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pasak jo, verslo reguliavimas turi būti pažangus. „Praktiškai matome, kad daugiausia naštą sumažiname atsisakydami nereikalingų dokumentų pateikimo. Neracionalu skaitmeniniame amžiuje iš verslo prašyti pateikti popierinius dokumentus arba prašyti jų papildomai, kai galime patys pasiimti iš kitų institucijų informacinių sistemų. Juk vyksta duomenų mainai tarp viešojo sektoriaus. Daug kur dar reikėtų tobulėti, tačiau tai ateityje pasiekti realu“, – priduria G. Lukošius.

LTSA ne vienerius metus bendradarbiauja ir keičiasi duomenimis su Sodra, Regitra, Registrų centru, Valstybine mokesčių inspekcija, Nacionaline švietimo agentūra ir kt. institucijomis. Ateityje keitimasis duomenimis dar labiau tobulės ir plėsis, nes tokią galimybę suteiks šiuo metu LTSA kuriama nauja informacinė sistema „Eltsa“.

Pokyčių iniciatoriai – LTSA specialistai

Pasak LTSA direktoriaus, administracinės naštos mažinimo procese aktyviai dalyvauja patys darbuotojai.

„Natūralu, nes jie yra arčiausiai kliento, labiausiai jaučia ir praktiškai mato procesą. Todėl būtent darbuotojų dėka teisės akte ilgus metus esantys reikalavimai būna kritiškai įvertinami ir, esant galimybei, keičiami. Įvertinti nėra paprasta, tačiau pirmas žingsnis paklausti, kokią vertę atitinkamas reikalavimas kuria klientui? Pagaliau, valstybei?“ – sako G. Lukošius.

Administracinė našta slypi net detalėse

Tarptautinių krovinių vežimą kelių transporto priemonėmis vykdantiems subjektams darbas palengvėjo. Vežėjams, naudojantiems Europos transporto ministrų konferencijos daugiašalės kvotos leidimus, teikiant jų panaudojimo ataskaitas, reikės surinkti ir apibendrinti mažiau duomenų, pateikti mažiau dokumentų kopijų. Administracinė našta verslui sumažinta daugiau kaip 22 tūkst. eurų.

Nuo šių metų kovo 1 d. vairavimo mokykloms nereikia LTSA teikti perteklinių techninio pobūdžio dokumentų. Pokytis palies daugiau kaip tris šimtus vairavimo mokyklų, kurios kasmet sutaupys apie 140 tūkst. eurų. Esminiai pokyčiai: LTSA nebereikalauja vairavimo mokyklų interneto svetainėje skelbti mokinių grupių mokymo pradžios datų, teorijos mokymo tvarkaraščių, nebus privaloma teikti mokymo patalpų ir vairavimo mokymo aikštelių nuotraukų, nuomos ar panaudos sutarčių, taip pat sumažintas dokumentų skaičius juridiniams asmenims, siekiantiems vykdyti transporto priemonių vairuotojų mokymą ir pan.

Beveik 30 tūkst. eurų kasmet sutaupys ir norintys verstis tachografų dirbtuvių veikla. LTSA teisės aktu supaprastino teisės verstis tachografų dirbtuvių veikla suteikimo reikalavimus ir atsisakė anksčiau reikalautų dokumentų apie dirbtuvės patalpas, matavimo įrangą, kokybės valdymo vadovą, apdraustą veiklą ir pan. Norintiems verstis tachografų dirbtuvių veikla ir atitinkantiems keliamus reikalavimus dabar užtenka pranešimo apie dirbtuvės veiklos pradžią. Pateikus pranešimą, jei sumokėta valstybės rinkliava, dirbtuvė laikoma įgijusia teisę atlikti tachografų techninę priežiūrą kitą dieną po jos pranešimo pateikimo LTSA.

Nuo 2018 m., kai po transporto įstaigų reorganizavimo LTSA pradėjo skaičiuoti, kiek sumažėja administracinė našta, reguliavimo naštą pavyko sumažinti daugiau kaip 317 tūkst. eurų. Praėjusieji 2021 metai buvo rekordiniai ir pasiektas geriausias rezultatas palyginti su keleriais pastaraisiais metais.