BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Naujos „Mobilumo paketo“ nuostatos

Data

2022 02 02

Įvertinimas
2
Kelyje.jpg

2022 m. vasario 2 d. įsigalioja „Mobilumo paketo“ taisyklės, susijusios su vežėjo patekimu į rinką. Jose išskiriamos trys pagrindinės dalys: sienos kirtimo žymėjimas skaitmeniniame tachografe, vairuotojo komandiravimas ir vairuotojo komandiravimo žymėjimas vidaus rinkos informacinėje sistemoje (IMI).

Sienos kirtimo žymėjimas skaitmeniniame tachografe

Iki „Mobilumo paketo“ įsigaliojimo vairuotojas šalies, kurios sieną kerta, simbolius vesdavo tik kasdienio darbo laiko pradžioje ir pabaigoje. Nuo šių metų vasario 2 d. vairuotojai, kurie vairuoja transporto priemonę su skaitmeniniu tachografu, šalies simbolį turi įvesti kaskart kirtę sieną, tai yra vos tik ją pervažiavę arba artimiausioje įmanomoje sustojimo vietoje prie sienos.

Daugiau informacijos (34 straipsnio 6 dalies f punktas ir 7 dalis).

Vairuotojai, kurie važiuoja transporto priemonėmis su analoginiu tachografu, sienos kirtimą žymi jau nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d.

Vairuotojo komandiravimas ir vidaus rinkos informacinė sistema (IMI)

Vairuotojas komandiruotu laikomas nuo to momento, kai įvažiuoja į kitą šalį veždamas krovinį arba į šalį įvažiuoja ir ketina joje pasikrauti krovinį, kuris bus vežamas ne į vežėjo registracijos šalį. Jo komandiruotė baigta, kai krovinys iškraunamas. Jei vairuotojas važiuoja be krovinio, jo komandiruotė prasideda tik įvažiavus į tą šalį, kurioje įvyks pasikrovimas.

Išimtys, kada vairuotojas nelaikomas komandiruotu:

  • kai vykdomas dvišalis vežimas, t. y. kai Lietuvos vežėjas krovinį ar keleivius veža iš Lietuvos į kitą šalį, arba krovinys vežamas į Lietuvą;
  • kai per šalį važiuojama tranzitu neatliekant toje šalyje pakrovimo ar iškrovimo arba nėra įlaipinami ar išlaipinami keleiviai (pvz., krovinys ar keleiviai vežami iš Lietuvos į Prancūziją tranzitu per Lenkiją ir Vokietiją, tai vairuotojas nelaikomas komandiruotu nei į vieną šalį visos kelionės metu);
  • kai vykdant dvišalį vežimą pakeliui atliekamas pervežimas tarp kitų šalių (pvz., Lietuvos vežėjas krovinį iš Lietuvos veža į Prancūziją, pakeliui papildomai pasikrauna krovinį Lenkijoje, kuris bus iškrautas Vokietijoje).

Daugiau informacijos (1 straipsnis).

Informaciją apie komandiruotus vairuotojus vežėjai privalo pateikti vidaus rinkos informacinėje sistemoje (IMI), kurioje užpildomos kiekvieno vairuotojo asmeninės komandiruotės deklaracijos pagal šalis. Komandiruotės deklaracijoje pateikiama: informacija apie vežėją, galiojanti licencija, PVM mokėtojo numeris, duomenys apie vairuotoją, duomenys apie transporto priemonę. Šią informaciją patikrinimų keliuose metu tikrins atsakingų institucijų pareigūnai. Jei komandiruotės metu deklaracija negalios ar bus rasta kitų neatitikimų, vežėjas gali sulaukti šalies, kurioje buvo tikrintas vairuotojas, prašymo pateikti trūkstamus duomenis. Jų nepateikus per 8 savaičių laikotarpį, vežėjas gali tikėtis šalies, kurioje yra registruota jo veikla (išduota licencija), atsakingų institucijų priminimo įgyvendinti prašymą.

Naudingi kontaktai

Dėl atvejų, kada reikia teikti duomenis į IMI, o kada ne – Lietuvos transporto saugos administracija (tel. (8 5) 278 5601, el. p. [email protected]).

Dėl naudojimosi IMI ar dėl šios sistemos veikimo sutrikimų – Ekonomikos ir inovacijų ministerijos Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų departamento Europos Sąjungos reikalų koordinavimo skyriaus patarėja Eglė Karlonaitė (el. p. [email protected]).

Dėl darbo užmokesčio mokėjimo – Valstybinė darbo inspekcija (tel. (8 5) 213 9772; skambinant iš užsienio + 370 5 213 9772).