BDAR
Close

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Patvirtintos kilimo aukščio ribos bepiločiams orlaiviams

Data

2022 05 10

Įvertinimas
0
Bepilotis rankose.jpeg

VĮ „Oro navigacija“ generalinio direktoriaus įsakymu patvirtinti maksimalūs bepiločių orlaivių skrydžių aukščiai Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Palangos valdomose oro erdvėse, iki kurių bepiločiais orlaiviais galima skristi vadovaujantis Europos Komisijos Reglamento (ES) 2019/947 taisyklėmis. Bepiločių orlaivių kilimo ribos nustatytos šių miestų aerodromų teritorijose ir zonose aplink jas.

„Kol nebuvo patvirtinti maksimalūs kilimo aukščiai, kiekvienas bepiločio orlaivio skrydis valdomoje zonoje patekdavo į specialiąją skrydžių kategoriją. Dabar, patvirtinus skrydžio aukščius, skrydžiai valdomose oro erdvėse iki nustatytų maksimalių aukščių gali būti vykdomi vadovaujantis Europos Komisijos Reglamentu (ES) 2019/947, o tai palengvina bepiločių orlaivių naudojimo valdomoje oro erdvėje galimybes. Planuojant skristi virš šių nustatytų aukščių, tokie skrydžiai patenka į specialiąją kategoriją ir jiems reikia Transporto kompetencijų agentūros specialiosios kategorijos, o norint ją gauti reikia atlikti rizikos vertinimą“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Civilinės aviacijos skyriaus vyriausiasis specialistas Markas Movsesjan.

Maksimalūs bepiločių orlaivių kilimo aukščiai apskaičiuoti VĮ „Oro navigacijai“ atlikus rizikos vertinimą. Kilimo aukščių amplitudė svyruoja nuo 0 iki 120 m. Maksimalus kilimo aukštis priklauso nuo tikimybės, kad bepilotis orlaivis trikdys eismą ore, – kuo ji zonoje didesnė, tuo leidžiamas maksimalus kilimo aukštis toje teritorijoje yra mažesnis. Taip pat maksimali aukščio riba skraidinti bepilotį orlaivį priklauso nuo vietovės, esančios valdomoje oro erdvėje, – kuo ji toliau nuo oro uosto, tuo aukštesnė yra leidžiama maksimali aukščio riba.

Viršijant leidžiamus aukščius ar bepilotį orlaivį skraidinant valdomoje oro erdvėje neturint specialiosios kategorijos leidimo, taikoma bauda už bepiločio orlaivio taisyklių pažeidimus. Baudos dydis siekia nuo 100 iki 300 eurų.

Nuorodą į žemėlapį su naujais patvirtintais aukščiais galite rasti čia.

PDF formatu žemėlapius galite rasti čia.