BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Pratęstas bepiločių orlaivių be klasės identifikavimo ženklo naudojimas

Data

2022 04 21

Įvertinimas
0
Bepilotis.jpg

2022 m. kovo 14 d. Europos Komisija išleido Reglamentą 2022/425, kuriuo papildė Reglamento 2019/947 dalis dėl bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių ir tvarkos. Naujuoju Reglamentu vieneriais metais yra pratęsiamas bepiločių orlaivių, kurie pateikti į rinką be klasės identifikavimo ženklo, naudojimas ribotoje atvirojoje kategorijoje.

„Nors buvo numatyta, kad bepiločių orlaivių, turinčių klasės identifikavimo ženklą, atsiras iki 2023 m. pradžios, iki šiol dar neparengti darnieji standartai atitolino tokių bepiločių orlaivių atsiradimą rinkoje. Europos standartizacijos komitetui nespėjus jų išleisti, bepiločių orlaivių gamintojai negali tinkamai pasiruošti pagaminti bepiločių orlaivių, kurie atitiktų reikalavimus ir galėtų turėti klasės identifikavimo ženklą. Dėl šios priežasties su bepiločiais orlaiviais, kurie į rinką bus pateikti iki 2024 m. sausio 1 d., galima skraidyti turint atitinkamus kvalifikacijos pažymėjimus tik ribotoje atvirojoje kategorijoje arba vadovaujantis Nacionaliniame standartiniame scenarijuje nustatytomis sąlygomis“, – sako Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Civilinės aviacijos skyriaus vyriausiasis specialistas Markas Movsesjan.

Jo teigimu, masinės gamybos bepiločių orlaivių rinkoje kol kas išvis nėra bepiločių orlaivių, paženklintų klasės identifikavimo ženklais. Išimtis – laboratorijose patvirtinti išskirtiniai bepiločiai orlaiviai, kuriems identifikacijos ženklai suteikiami, jeigu gamintojas gali įrodyti šių bepiločių orlaivių atitiktį Europos Komisijos Reglamentui 2019/945. Lietuvos rinkoje, LTSA duomenimis, tokių bepiločių orlaivių taip pat nėra.

Taip pat yra pratęstas laikotarpis, iki kurio bepiločių orlaivių naudotojai gali teikti deklaracijas Transporto kompetencijų agentūrai (TKA) pagal Nacionalinį standartinį scenarijų. Vadovaujantis juo, bepiločių orlaivių naudotojai, kurie nori bepiločius orlaivius skraidinti mažesniu atstumu, nei numatoma atvirojoje kategorijoje, turi būti užsiregistravę TKA, išlaikę klasės ir internetinį egzaminus pagal A1/A3 arba A2 STS. Deklaracijas galima teikti iki 2023 m. gruodžio 31 d. ir jos galios iki 2026 m. sausio 1 d.