BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Vasarą – išskirtinis LTSA dėmesys neblaiviems laivavedžiams

Data

2022 05 19

Įvertinimas
1
Plaukia laivas.jpg

Įprastai gegužės mėnesį Lietuvos upėse, ežeruose, mariose bei jūros pakrantėse padaugėja plaukiojančių vandens motociklų, motorinių valčių, katerių bei jachtų, nes orams šylant šalies vidaus vandenyse įsibėgėja šių transporto priemonių plaukiojimo sezonas. Tam, kad pramogos ir laisvalaikis esantiems šalia vandens ir vandenyje nevirstų skaudžia nelaime, būtina paisyti tinkamo elgesio taisyklių. Tad drauge su sezono pradžia stiprėja ir už saugą atsakingų institucijų dėmesys vidaus vandenų transporto priemonių naudotojams.

2021 m. plaukiojimo sezono metu Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pareigūnai surengė 95 reidus įvairiuose šalies vidaus vandenyse ir patikrino 444 pramoginius ir asmeninius laivus. Pagrindiniai pažeidimai: vandens transporto priemonės plaukioja be laivų techninės apžiūros arba neįregistruotos. Taip pat nemažai atvejų, kai laivai valdomi neturint teisės juos vairuoti bei neapsirūpinus gelbėjimosi priemonėmis.

„Prasidėjus plaukiojimo vidaus vandenyse sezonui, pastebime nemažai nesaugaus šių transporto priemonių valdymo. Tai ir vandens transporto priemonių techninės būklės trūkumai bei neatitiktis techniniams reikalavimams, pagal laivo tipą ir plaukiojimo rajoną privalomos laive būti įrangos ir gelbėjimosi priemonių vidaus vandenų transporto priemonėse trūkumas, keleivių skaičiaus viršijimas, atvejai, kai vidaus vandenų transporto priemonę valdo neblaivūs asmenys“, – sako LTSA Priežiūros departamento Panevėžio skyriaus viršininkas Žilvinas Jaškūnas.

Laisvalaikiui skirtoje vidaus vandenų transporto priemonėje turi būti gelbėjimosi liemenės valdančiam laivavedžiui ir visiems ja plaukiantiems keleiviams, o priklausomai nuo laivo kategorijos ir plaukiojimo rajono laive turi būti plūduriuojantis lynas arba gelbėjimosi ratas, inkaras, semtuvas bei gesintuvas.

Kita problema – per daug keleivių vandens transporto priemonėje. Visuose registruotuose pramoginiuose ir asmeniniuose laivuose galimas keleivių skaičius nurodomas gamintojo lentelėje arba laivo dokumentuose.

Ž. Jaškūno teigimu, vienas iš neatsakingiausių laivavedžio poelgių – laivą valdyti apsvaigus nuo alkoholio.

„Šiemet vieno iš savaitgalio reidų vandens telkinyje metu net dviem iš trylikos laivavedžių buvo nustatytas viršytas leistinas alkoholio kiekis kraujyje. Tai didelis skaičius. Neblaivus laivavedys rizikuoja ne tik savo, bet ir keleivių, esančių jo vidaus vandenų transporto priemonėje, saugumu. Be to, jis kelia grėsmę šalia plaukiojantiems. Ypač ten, kur eismas vandenyje intensyvus“, – teigia jis ir priduria, kad šio plaukiojimo sezono metu visi patikrai sustabdyti laivavedžiai bus tikrinami alkoholio matuokliu.

Reidus įvairiuose šalies vandens telkiniuose LTSA vykdys pavieniui bei bendradarbiaudama su policijos ar Aplinkos apsaugos departamento pareigūnais. Artimiausias jų – Laivų parado Klaipėdoje metu, gegužės 21 d.