BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Vasario mėnesį įsigaliojusios „Mobilumo paketo“ nuostatos

Data

2022 02 21

Įvertinimas
2
kelyjeautona.jpg

2022 m. vasario 21 d. įsigalioja „Mobilumo paketo“ taisyklės. Jose išskiriamos dvi pagrindinės dalys: transporto priemonės sugrąžinimas į šalį, kurioje registruotas vežėjas, ir kabotažo operacijos. 

Transporto priemonės sugrąžinimas į šalį, kurioje registruotas vežėjas 

Įmonės turi organizuoti savo veiklą taip, kad būtų užtikrinta, kad įmonės turimos transporto priemonės, su kuriomis vykdomas tarptautinis krovinių vežimas, grįžtų į įmonę jos registracijos adresu ne vėliau kaip kas aštuonias savaites. Pirmieji vilkikai į vežėjų registracijos šalis turėtų sugrįžti ne vėliau kaip balandžio 17 d. 

Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 aktuali redakcija su naujausiais galiojančiais pakeitimais lietuvių kalba (vilkikų grąžinimas numatytas 5 straipsnio b) punkte): čia

Primename, jog vairuotojas į vežėjo registracijos šalį arba į savo gyvenamąją vietą privalo grįžti per keturias savaites ir pasinaudoti bent vienu normaliu kassavaitinio poilsio laikotarpiu. Šis laikotarpis gali būti ilgesnis, jei vairuotojui reikia pasinaudoti normaliu kassavaitiniu poilsiu ar jis turi kompensaciją už sutrumpintą kassavaitinio poilsio laikotarpį. 

Reglamento (EB) Nr. 561/2006 aktuali redakcija su naujausiais galiojančiais pakeitimais lietuvių kalba (vairuotojų grąžinimas numatytas 8 straipsnio 8a dalyje): čia

Jei aplinkybės išskirtinės ir nėra pavojaus saugiam eismui, vairuotojui leidžiama viršyti kasdienę ir kassavaitinę vairavimo trukmę, kad pasiektų arba vežėjo registracijos šalį, arba savo gyvenamąją vietą. Vairavimo trukmę galima viršyti ne daugiau kaip dviem valandomis, tačiau prieš papildomą vairavimą vairuotojas turi pasinaudoti ne trumpesniu nei 30 min nepertraukiamu poilsiu. Nukrypimo priežastį vairuotojas privalo nurodyti registracijos lape (jei analoginis tachografas) arba spaudinyje (jei tachografas skaitmeninis). 

Reglamento (EB) 561/2006 aktuali redakcija su naujausiais galiojančiais pakeitimais lietuvių kalba (vairavimo trukmės vairavimo išimtys numatytos 12 straipsnyje): čia

Kabotažo operacijos 

Valstybėje narėje, kurioje buvo atlikta kabotažo operacija, keturias dienas po jos draudžiama atlikti kabotažo operaciją su ta pačia transporto priemone. 

Keturių dienų laikotarpiu galima atlikti tarptautinį vežimą tarp valstybių narių arba kabotažo operaciją kitoje šalyje, tačiau išvykimas iš valstybės narės ir grįžimas į ją su kroviniu ar be jo nepanaikina draudimo keturias dienas atlikti kabotažo operacijas toje šalyje. 

Suėjus keturių dienų laikotarpiui, galima atlikti likusias kabotažo operacijas nepažeidžiant bendro septynių dienų laikotarpio. 

Jei transporto priemonė per keturių dienų laikotarpį iki tarptautinio krovinio vežimo buvo priimančios valstybės teritorijoje, vežėjas turės pateikti operacijų įrodymus per tą laikotarpį. 

Reglamento (EB) Nr. 1072/2009 aktuali redakcija su naujausiais galiojančiais pakeitimais lietuvių kalba (kabotažo operacijos aptartos 8 straipsnyje): čia

Nuo 2022 m. vasario 2 d. galioja „Mobilumo paketo“ taisyklės, susijusios su vežėjo patekimu į rinką. Jose išskiriamos dvi pagrindinės dalys: sienos kirtimo žymėjimas skaitmeniniame tachografe ir vairuotojų komandiravimo deklaravimas. 

Sienos kirtimo žymėjimas skaitmeniniame tachografe 

Iki „Mobilumo paketo“ įsigaliojimo vairuotojas šalies, kurios sieną kerta, simbolius įvesdavo tik kasdienio darbo laiko pradžioje ir pabaigoje. Nuo šių metų vasario 2 d. vairuotojai, kurie vairuoja transporto priemonę su skaitmeniniu tachografu, šalies simbolį turi įvesti kaskart kirtę sieną, tai yra vos tik ją pervažiavę arba artimiausioje įmanomoje sustojimo vietoje prie sienos.  

Primename, kad vairuotojai, kurie važiuoja transporto priemonėmis su analoginiu tachografu, sienos kirtimą žymi jau nuo 2020 m. rugpjūčio 20 d. 

Reglamento (EB) Nr. 165/2014 aktuali redakcija su naujausiais galiojančiais pakeitimais lietuvių kalba (sienos kirtimo žymėjimas 34 straipsnio 6 dalies f) punkte ir 7 dalyje): čia

Vairuotojų komandiravimas  

Vairuotojas komandiruotu laikomas nuo to momento, kai įvažiuoja į kitą šalį veždamas krovinį arba į šalį įvažiuoja ir ketina joje pasikrauti krovinį, kuris bus vežamas ne į vežėjo registracijos šalį. Jo komandiruotė baigta, kai krovinys iškraunamas. Jei vairuotojas važiuoja be krovinio, jo komandiruotė prasideda tik įvažiavus į tą šalį, kurioje įvyks pasikrovimas. 

Išimtys, kada vairuotojas nelaikomas komandiruotu: 

- kai vykdomas dvišalis vežimas, t. y. kai Lietuvos vežėjas krovinį ar keleivius veža iš Lietuvos į kitą šalį, arba krovinys vežamas į Lietuvą; 

- kai per šalį važiuojama tranzitu neatliekant toje šalyje pakrovimo ar iškrovimo arba nėra įlaipinami ar išlaipinami keleiviai (pvz., krovinys ar keleiviai vežami iš Lietuvos į Prancūziją tranzitu per Lenkiją ir Vokietiją, tai vairuotojas nelaikomas komandiruotu nė į vieną šalį visos kelionės metu); 

- kai vykdant dvišalį vežimą pakeliui atliekamas gabenimas tarp kitų šalių (pvz., Lietuvos vežėjas krovinį iš Lietuvos veža į Prancūziją, pakeliui papildomai pasikrauna krovinį Lenkijoje, kuris bus iškrautas Vokietijoje). 

Direktyva (ES) Nr. 2020/1057 (vairuotojų komandiravimo taisyklės 1 straipsnyje): čia

Informaciją apie komandiruotus vairuotojus vežėjai privalo pateikti vairuotojų komandiravimo portale, kurioje užpildomos kiekvieno vairuotojo asmeninės komandiruotės deklaracijos pagal šalis. Komandiruotės deklaracijoje pateikiama: informacija apie vežėją, galiojanti licencija, PVM mokėtojo numeris, duomenys apie vairuotoją, duomenys apie transporto priemonę. Šią informaciją patikrinimų keliuose metu tikrins atsakingų institucijų pareigūnai. Jei komandiruotės metu deklaracija negalios ar bus rasta kitų neatitikimų, vežėjas gali sulaukti šalies, kurioje buvo tikrintas vairuotojas, prašymo pateikti trūkstamus duomenis. Jų nepateikus per 8 savaičių laikotarpį, vežėjas gali tikėtis šalies, kurioje yra registruota jo veikla (išduota licencija), atsakingų institucijų priminimo įgyvendinti prašymą. 

Daugiau informacijos apie komandiravimą  

Naudingi kontaktai ir nuorodos: 

Dėl vairuotojų ir transporto priemonių grąžinimo, vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo klausimų bei bendrųjų komandiravimo reikalavimų ir sąlygų – Lietuvos transporto saugos administracija (tel. (8 5) 278 5601, el. p. [email protected]). 

Administracija neteikia informacijos ir nekonsultuoja vairuotojų komandiravimo portalo naudojimosi ir veikimo klausimais. 

Pagalba naudojantis vairuotojų komandiravimo portalu

Dėl prisijungimo prie vairuotojų komandiravimo portalo paskyros, portalo veikimo ar sutrikimų kreiptis el. pašto adresais tiesiogiai: [email protected]; [email protected]  

Dėl darbo užmokesčio mokėjimo į Lietuvą komandiruotiems vairuotojams – Valstybinė darbo inspekcija (tel. (8 5) 213 9772; skambinant iš užsienio + 370 5 213 9772, https://www.vdi.lt/Forms/Tema_Eile.aspx?Tema_ID=73). 

Dėl komandiravimo ir darbo užmokesčių konkrečių taisyklių kitose šalyse siūlome kreiptis į šių šalių kompetentingas institucijas čia

(suveskite šalį ir rinkitės skiltį „Darbas ir pensija“)