Keleivių teisės
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) primena vežėjams, terminalų ir kelionių operatoriams bei kelionių agentams apie jų įsipareigojimus, numatytus Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1177/2010 , siekiant užtikrinti keleivių teises keliaujant jūrų ir vidaus vandenų transportu. Reglamentas dėl jūrų ir vidaus vandens keliais vykstančių keleivių teisių taikomas, jeigu:
- išvykstama iš Europos Sąjungos (ES) uosto
- vykstama į ES uostą iš ES nepriklausančios šalies uosto, jeigu reisą vykdo ES transporto bendrovė
- išvykstama iš ES uosto į pramoginę kelionę kruiziniu laivu ir jeigu kartu su kitais patogumais teikiamas daugiau nei dviejų nakvynių apgyvendinimas
Reglamentas netaikomas tam tikrų kategorijų vandens transporto paslaugoms:
- keliavimui laivais, kurių sertifikatuose nurodytas keleivių skaičius yra ne didesnis kaip 12
- keliavimui laivais, kurių maršrutas į vieną pusę yra ne ilgesnis kaip 500 metrų
- keliavimui laivais, kurių įgulą, atsakingą už laivo eksploatavimą, sudaro ne daugiau kaip trys asmenys
- ekskursijų ir apžvalginių kelionių laivams, jeigu juose nėra apgyvendinimo infrastruktūros arba jeigu laive praleidžiama ne ilgiau kaip 2 naktis
- keliavimui ne mechaniniu būdu varomais laivais ir autentiškais istoriniais keleiviniais laivais, suprojektuotais iki 1965 m., pastatytais beveik vien iš autentiškų medžiagų ir turinčiais leidimą vežti iki 36 keleivių, arba pavienėmis jų kopijomis
Informacijos teikimas keleiviams apie kelionės eigą, bilietų kainas, paslaugas bei jų prieinamumą, įskaitant informaciją žmonėms, turintiems negalią, ir riboto judumo asmenims.
Informacija neįgaliesiems ir riboto judumo keleiviams suteikiant pagalbą nemokamai tiek terminaluose, tiek laivuose, užtikrinant tinkamą prieigą prie transporto priemonių ir infrastruktūros.
Kompensacijų ir pagalbos (priežiūros) suteikimas vėlavimo ar atšauktų reisų atvejais, įskaitant alternatyvų transportą, maistą, apgyvendinimą ir tam tikrais atvejais piniginę kompensaciją.
Skundų nagrinėjimo procedūrų užtikrinimas, leidžiant keleiviams pateikti skundus ir užtikrinant operatyvų jų nagrinėjimą.
Ataskaitos dėl reglamento (ES) Nr. 1177/2010 nuostatų įgyvendinimo